شبیه‌سازی بازی‌های کامپیوتری توسط AI

شبیه‌سازی بازی‌های کامپیوتری توسط AI

بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی همواره به دنبال دولوپرهای حرفه‌ای هستند تا بتوانند پروژه‌های خود را پیاده‌سازی کنند، اما با دستاورد جدید هوش‌ مصنوعی به نظر می‌رسد این موضوع در آیندهٔ نزدیک تغییر خواهد کرد!

محققان مؤسسهٔ Georgia Tech یک سیستم مبتنی بر هوش‌ مصنوعی را به عنوان دولوپر جدید پروژه‌های گیم معرفی کرده‌اند به طوری که ایشان در یک مقالهٔ تحقیقاتی نشان داده‌اند که AI چگونه می‌تواند تنها با نگاه کردن به ویدیو یک بازی کامپیوتری و حتی بدون دسترسی به کدهای نوشته شده، به صورت کامل آن را شبیه‌سازی کند.

سیستم هوش‌ مصنوعی ساخته شده در این پروژهٔ علمی و تحقیقاتی توانست دو بازی خاطره‌انگیز Super Mario و Mega Man را شبیه‌سازی کند که این نوع شبیه‌سازی با آنالیز فریم‌ به‌ فریم یک فایل ویدیویی از بازی و در ادامهٔ آن ساخت یک دیکشنری بصری از مفاهیم پایه و حتی مواردی نظیر مکانِ آیتم‌های موجود در صفحه و سرعت حرکت آن‌ها پیش رفته است و به گفتهٔ این محققان، روش مورد استفاده در این پروژه در بررسی دقیق پیکسل‌های صفحهٔ نمایش، یک رویکرد و دستاورد جدید به سمت یادگیری مدل‌های شبیه‌سازی به شمار می‌آید.

همان‌طور که اشاره شد، این سیستم هوش مصنوعی ابتدا به بررسی تعداد زیادی از فریم‌های فیلمی از بازی و آنالیز تک‌تک پیکسل‌ها و درک ارتباط بین آن‌ها می‌پردازد و در نهایت پس از کسب دانش لازم، می‌تواند بازی و قوانین آن را با ایجاد یک موتور بازی‌سازی شبیه‌سازی کند. نویسندهٔ این مقالهٔ علمی، Matthew Guzdial، در همین راستا می‌گوید:

ما برای هر فریم یک پارسِر در نظر گرفتیم که به جمع‌آوری اطلاعات و بررسی آیتم‌ها و موقعیت اون‌ها در صفحه می‌پردازه. همچنین سرعت حرکت اجسام رو توسط این سیستم آنالیز و شبیه‌سازی کردیم و با بهره‌مندی از نتایج کسب شده توسط سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی در این پروژه، می‌شه عملکرد شخصیت‌ها و محیط بازی‌های مختلف نظیر Mario و Goomba رو به راحتی با یکدیگر ادغام کرد، به صورتی که در هر فریم تشکیل‌دهندهٔ بازی، شخصیت‌ها و آیتم‌های بازی‌ها با یکدیگر جابه‌جا بشن.

اگرچه نتایج کسب شده در این پروژه تحقیقاتی در حال حاضر محدود به دو بازی کامپیوتری دوبُعدی است، اما در آینده می‌تواند نقشی مؤثر در زمینهٔ سیستم‌های خودمختار مبتنی بر هوش‌ مصنوعی مثل اتومبیل‌های خودران و غیره داشته باشد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon