رقابت سایت یوتیوب با یک سایت غیر اخلاقی با YouTube Red

رقابت سایت یوتیوب با یک سایت غیر اخلاقی با YouTube Red

به تازگی شرکت گوگل یک سرویس ویدیویی جدید که YouTube Red نام دارد -و البته رایگان نیست- راه اندازی کرده که ماهیت آن شبیه به یوتیوب است. اما سؤالی که در اینجا به ذهن می‌رسد این است که چرا گوگل از عنوان Red یا قرمز برای این سرویس جدید استفاده کرده است با دانش به این که یک سایت غیر اخلاقی -پورنوگرافی- هم به این نام در اینترنت فعالیت می کند؟ برای یافتن پاسخ به این سوال، با سکان آکادمی همراه باشید.

به گفته ی مدیر سایت یوتیوب، «انتخاب نام یکی از چالشی ترین بخش‌های عرضه ی یک محصول جدید به بازار است. پس از گذشت چند سال از فعالیت سایت یوتیوب، رنگ قرمز این سایت به نوعی تداعی کننده این سایت است. رنگ قرمز بسیاری از کاربران را به یاد عشق، فرش قرمز و … می اندازد که بی ربط هم به آنچه یوتیوب انجام می دهد نیستند. آنچه مسلم است این که ما خیلی نگران آن سایت غیر اخلاقی نیستیم!»

مدیران یوتیوب بر این باورند که کاربران با جستجو در اینترنت، بیش از آن که به آن سایت پورنوگرافی ارجاع داده شوند، به سمت سایت یوتیوب فرستاده خواهند شد. از دید سئو هم برگ برنده با سایت یوتیوب است. بسیاری از کاربران از موتور جستجوی گوگل برای سرچ کردن استفاده می کنند که مسلماً روبات های گوگل ارجحیت بیشتری به سایت خود این شرکت خواهند داد تا این که سایت‌های مشابهی را در معرض دید کاربران قرار دهند.

حال کمی هم به ماهیت این سایت بپردازیم. از جمله مزایای سایت YouTube Red این است که تبلیغات آزار‌دهنده در حین پخش ویدیوها کاربران را شکه نخواهد کرد. علاوه بر این، کاربرانی که این سرویس را خریداری کنند خواهند توانست ویدیوها و آهنگ‌های مورد علاقه ی خود را روی گوشی موبایل خود ذخیره سازند و حتی زمان هایی که در حین کار کردن با سایر اپلیکیشن ها هستند، به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش دهند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon