حقایقی شگفت‌انگیز در مورد NASA

حقایقی شگفت‌انگیز در مورد NASA

در این پست به مجموعه‌ای از حقایق جالب در مورد سازمان ملی علوم هوانوردی و فضا (NASA) خواهیم پرداخت که ممکن است برای علاقمندان به فضا جالب باشند.

ناسا برنامه‌ای برای پرورش گیاهان در ماه دارد که اگر این آزمایش با موفقیت همراه باشد، این اولین بار خواهد بود که انسان حیات را به یک جِرم سَماوی می‌فرستد.

مخترع تفنگ آب‌پاش (Super Soaker) یکی از دانشمندان ناسا بود که در توسعهٔ بمب‌افکن Stealth و مأموریت گالیله در سیارهٔ مشتری هم با این سازمان همکاری داشته است. 

ناسا مأموران ویژه‌ای دارد که مسلح بوده، اجازه دستگیری افراد را دارند و حکم بازرسی از مکان‌های مختلف به ایشان داده شده است که این مأموران ویژه در گیلینکو واقع در ایالت جرجیا تعلیم می‌بینند.

یک خودکار معمولی به دلیل تأثیر نیروی جاذبه روی جوهرش به طور عادی در فضا قابل‌استفاده نیست. داستانی در مورد هزینه‌های میلیون دلاری ناسا برای طراحی و ساخت خودکاری وجود دارد که بتواند در فضا بنویسد در حالی که روس‌ها به سادگی مداد را جایگزین این فناوری کردند که نیازی به جوهر نداشته باشد اما باید گفت که اگر شما هم این داستان را باور کرده‌اید، این داستانی ساختگی است!

ناسا در حال توسعهٔ موتور جدیدی است که می‌تواند طول مأموریت مریخ را به چند روز کاهش دهد (زندگی کردن در فضای خارج از جَو کرهٔ زمین برای مدت زمان طولانی به معنی قرار گرفتن در معرض تشعشعات عمیق و دیگر مشکلات روانی برای انسان است.)

تلسکوپ فضایی Webb بیشتر از 1000000 مایل از زمین دورتر خواهد رفت و علم کاوش در فضا با استفاده از این تلسکوپ گام انقلابی دیگری را طی خواهد کرد اما با این حال Webb هزینه‌های اکتشافی را به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

متخصصان ناسا ادعا کرده‌اند که طی 20 سال آینده به این سؤال پاسخ خواهند داد که آیا حیات دیگری در کهکشان‌های دیگر وجود دارد یا ما در این جهان تنها هستیم؟ بر اساس اعلام ناسا، در 100 میلیون دنیای موجود در کهکشان راه شیری، ممکن است ۱ حیات هوشمند وجود داشته باشد.

ناسا به طور تصادفی زمان فرود روی ماه را ضبط کرد اما در عین حال هیچ نسخهٔ ضبط شدهٔ اصلی شناخته‌شده‌ای از این رویداد وجود ندارد و ادعا می‌کند که نوار ضبط شدهٔ آپولو ۱۱ که فرود روی ماه در سال 1969 را اثبات می‌کرد پاک شده است (جهت مشاهدهٔ نرم‌افزار این فضاپیما، به مقالهٔ آشنایی با سورس‌کد نرم‌‌افزار آپولو 11 که به ماه سفر کرد مراجعه نمایید.) مواردی از این دست و اینکه هیچ یک از فضانوردان آپولو هرگز به طور صریح ادعا نکردند که مأموریت فرود روی ماه را با موفقیت پشت سر گذاشتند، باعث زیر سؤال رفتن این ادعای بزرگ می‌شود.

بر اساس اعلام ناسا، یک خواب عالی در فضا نباید بیش‌تر از 26 دقیقه طول بکشد زیرا پس از 30 دقیقه فضانوردان دچار ضعف و بیحالی و گیجی خواهند شد.

ناسا برای خود یک ایستگاه رادیویی دارد که تنها پخش یک قطعه موسیقی راک را مرتباً تکرار می‌کند.

ناسا سیاره‌ای را پیدا کرده است که در آن آب وجود دارد که 40 سال نوری با زمین فاصله دارد. این سیارهٔ فراخورشیدی از زمین بزرگ‌تر و از اورانوس کوچک‌تر است و دارای یک اتمسفر ضخیم و پر از بخار می‌باشد. 

در گذشته یک نوجوان ۱۵ ساله ناسا را #هک کرد و باعث شد کامپیوترهای آن‌ها به مدت 21 روز خاموش بمانند و جالب است بدانید که این فرد بعدها پنتاگون را هم هک کرد (این فرد که خود را c0mrade می‌نامد، اولین هکر جوانی بود که به دلیل جرایم سایبری به زندان رفت.)

ناسا از واقعیت مجازی استفاده خواهد کرد تا به فضانوردان دور از خانه خدمات روان درمانی ارائه دهد. مراقبت از سلامت روانی فضانوردانی که در شرایط جوی نیاز به آرامش بیشتری نسبت به افراد روی زمین دارند، از اولویت‌های ناسا است.

ناسا قصد دارد طی ۱۰۰ سال آینده مسافرت بین سیاره‌ای را امکان‌پذیر کند. شاید پروژه‌ای که متخصصان ناسا در حال کار روی آن هستند همان چیزی باشد که بتواند این رؤیای سفر فضایی را به واقعیت تبدیل کند. 

برنامه‌نویسی که مشغول به کار در ناسا بود شهادت داد که دستگاه‌های رأی‌گیری به کمک نرم‌افزاری که او در توسعهٔ آن نقش داشته است قابلیت دستکاری دارند و او اقرار کرد که پیشنهاد رشوه‌ای را برای تغییر در تعداد آرای انتخابات دریافت کرده است (در همین راستا توصیه می‌کنیم به مقالهٔ آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای اپن‌سورس و رایگان NASA مراجعه نمایید.)

ناسا یک تیم ضربت برای مواقع اضطراری دارد که این تیم دائماً ۵ مأمور و ۱ لیدر را در حالت آماده‌باش در اختیار دارد.

ناسا 655 میلیون دلار را در سال 1999 برای پروژه‌ای خاص به هدر داد تنها به این دلیل که یکی از تیم‌های داخلی این سازمان از یک مدل معیار و تیم دیگرش از معیار دیگری در محاسبات خود استفاده کرده بودند که در نتیجه واحدهای غیریکسان جلوی انتقال داده‌های ناوبری بین فضاپیمای مریخ‌پیما و تیم پرواز ناسا در پاسادنای کالیفرنیا را می‌گرفت.

ناسا فیلم هالیوودی آرماگدون را به عنوان بخشی از برنامهٔ آموزشی مدیریت خود نمایش می‌دهد. سپس از فضانوردان تازه‌کار خواسته می‌شود که اشتباهات علمی موجود در فیلم را بگویند (مجموعاً 168 اشتباه در این فیلم وجود دارد!) 

فضانوردان آپولو فاقد شرایط لازم برای برخورداری از بیمهٔ عمر بودند و ناسا هم آن‌ها را بیمه نکرد و درست قبل از پرتاب سفینه دست‌خطی را از خود به جای گذاشتند با این امید که اگر در طول مأموریت بمیرند، ارزششان بسیار بیشتر خواهد شد.

در پایان هم نیاز به توضیح نیست که دکتر فیروز نادری، زادهٔ شهر شیراز، یکی از افراد بسیار تأثیرگذار در سازمان ناسا بوده است که در حال حاضر بازنشست شده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon