جهنم دیجیتال واقعی در خانه یی که به 600 میلیون آدرس آی پی متصل است

جهنم دیجیتال واقعی در خانه یی که به 600 میلیون آدرس آی پی متصل است

یک خانه ی مسکونی در مزرعه یی در کانزاس در آمریکا اخیرا به محل رجوع تعداد زیادی از پلیس ها و مامورین فدرال تبدیل شده است. در واقع به طرز عجیبی این خانه با چندین پرونده جنایی مرتبط تشخیص داده شده است. این خانه که درست در مرکز ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است، ظاهرا با حدودا 600 میلیون آدرس آی پی (IP Adress) ناشناخته مرتبط است!

گویا  چند فرد محلی در کانزاس شاهد بازدیدهای مکرر پلیس های مختلف و مامورین فدرال در طی چند ماه بوده اند؛ البته این پلیس ها و ماموران برای خوش گذرانی یا گذراندن تعطیلات پس از بازنشستگی به آن جا نمی رفتند، بلکه این مراجعات تماما در رابطه با پرونده های جنایی مربوط به افراد گم شده، کلاه برداری های مجازی و حتی آزار و اذیت کودکان بوده است!

پس از تحقیقات، مشخص شده که بیش از 600 میلیون آدرس IP به خانه یک زوج آمریکایی به نام های جیمز و ترزا آرنولد، متصل است. این زوج در سال 2011 به این خانه واقع در مزرعه یی نقل مکان کرده اند و تنها پس از گذشت چند روز، مشکلاتشان با مامورین قانون آغاز شد. ولی چه چیز باعث این وضعیت شده بود؟

در حقیقت همه چیز زیر سر یک شرکت مپینگ آی پی (IP Mapping) به نام MaxMind و مشکل فنی در کار آن ها بوده است. خانه ی آقا و خانم آرنولد در مزرعه ای در نزدیکی مرکز جغرافیایی آیالات متحده آمریکا (The Geographical Center of the United States of America) زندگی می کنند و شرکت MaxMind از این نقطه جغرافیایی برای مپینگ آی پی مکان هایی که قابل شناسایی نبودند استفاده می کرده است.

نتیجه این اشتباه آن شد که زندگی آقا و خانم آرنولد به یک کابوس تبدیل گشت. پس از گذشت یک هفته از نقل مکان این دو نفر به خانه جدیدشان، بازدیدهای مکرر و دائم پلیس ها و ماموران قانونی مختلف شروع شد. اولین مورد در رابطه با پرونده یک فرد گم شده بود که پس از آن، پرونده های ماشین گم شده، دزدی و ... پلیس ها را به آن جا کشاند. این مراجعات به حدی زیاد بودند که حضور پلیس را برای آقا و خانم آرنولد به یک برنامه روزمره تبدیل کرده بود. آن ها هم که راه دیگری برای رهایی از این جهنم دیجیتالی نمی دیدند، از شرکت MaxMind شکایت کردند.

طبق پرونده ای که در دادگاه ارائه شده است، افراد مختلف پس از آن که متقاعد می شدند کلاهبرداران یا مجرمان (که به اشتباه همان زوج پر درد سر کانزاسی تصور می شدند) در این خانه زندگی می کنند، صاحبان خانه را تهدید می کرده اند. به علاوه، کارآگاهان ایالتی که تصور می کردند این مکان محل وقوع یک جنایت یا دزدی بوده است، بارها برای عکس برداری از وسایل خانه، به آن جا مراجعه کرده بودند.

وکیل مدافع شاکیان پرونده گفته است که موکلینش در چند ماه گذشته در یک جهنم دیجیتالی زندگی می کرده اند. در این مدت انواع اتهامات کیفری به آن ها وارد شده است که از جمله آن ها، دست داشتن این دو فرد در پورنوگرافی کودکان بوده است! کافی است یک لحظه خود را جای این زوج تصور کنید تا شرایط آن ها را درک کنید!

اکنون جیمز و ترزا آرنولد از شرکت MaxMind درخواست 75000 دلار خسارت کردند. یکی از موسسین MaxMind پیش از این گفته بود که آن ها هیچ گونه تبلیغاتی در مورد تخمین موقعیت یا محل یا زیپ کد از طریق پایگاه داده ها نکرده بودند. یعنی آن ها هیچ وقت ادعا نکردند که پایگاه داده های آن ها می تواند برای مشخص کردن یک خانه یا محل سکونت کاربر مورد استفاده قرار بگیرد.

شرکت MaxMind در جریان این پرونده مجبور شد مکان آی پی پیش فرض خود را به وسط یکی از اقیانوس ها تغییر دهد تا از بروز مشکلات فنی مانند پرونده ی آقا و خانم آرنولد جلوگیری کند. شرکت MaxMind نظری در مورد پرونده شکایت ارائه نکرده است و این پرونده هم چنان در جریان است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon