جایزه ی ۱۰۰۰۰ دلاری فیسبوک به یک هکر ۱۰ ساله

جایزه ی ۱۰۰۰۰ دلاری فیسبوک به یک هکر ۱۰ ساله

در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی یک پسر بچه ی ۱۰ ساله توانست اینستاگرام که اپلیکیشنی برای به اشتراک گذاری عکس است و متعلق به شرکت فیسبوک می باشد را هک کند و مارک زاکربرگ را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر با این هکر کلاه سفید جوان و عکس العمل مدیرعامل فیسبوک در مورد وی، با سکان آکادمی همراه باشید.

نام این پسر بچه ی ۱۰ ساله جانی و اهل شهر هلسینکی در کشور فنلاند هست. طبق گزارش مجله ی فوربس، فیسبوک مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار به جانی هدیه داد چون او توانسته بود نقص امنیتی اینستاگرام را پیدا کند. جانی راهی را پیدا کرده بود که می توانست با عوض کردن کدی خاص، اکانت کاربران را در اینستاگرام حذف کند. او در جایی گفته که من می توانستم هر کسی را که بخواهم از اینستاگرام حذف کنم حتی جاستین بیبر. جانی کشف خودش را از طریق ایمیل برای فیسبوک ارسال کرد و برای اثبات حرفش کامنت شرکت فیسبوک را در یک اکانت آزمایشی حذف کرد. پس از بررسی مشکل، فیسبوک بلافاصله برای رفع این مشکل امنیتی اقدام کرد. به گفته ی سخنگوی شرکت فیسبوک، این نقص امنیتی در اواخر ماه فوریه برطرف شد. در ماه مارس آن ها جانی را از برطرف کردن مشکل با خبر کردند و مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار را به او هدیه دادند.

جوانترین هکر کلاه سفید فیسبوک
جانی، جوانترین کسی است که توانسته از فیسبوک برای پیدا کردن نقص امنیتی جایزه بگیرد او در مصاحبه ای با Iltalehti گفت که قصد دارد با این پول یک دوچرخه ی جدید و لباس مخصوص فوتبال و یک کامپیوتر برای برادرش بخرد. در سال ۲۰۱۱ شرکت فیسبوک تصمیم گرفته بود به کسانی که نقص های امنیتی اش را پیدا می کنند و آن را گزارش دهند، مبلغی را به عنوان جایزه تقدیم کند. از سال ۲۰۱۱ تا به امروز آن ها جمعاً مبلغ ۴.۳ میلیون دلار را  به بیش از ۸۰۰ نفر جایزه داده اند و بد نیست بدانید که تنها در سال ۲۰۱۵، مبلغ ۹۳۶۰۰۰ دلار را به ۲۱۰ نفر اهدا کردند.

نظر شما در مورد این هکر جوان چیست؟ به نظر شما چه فضایی در کشورهای جهان اول وجود دارد که حتی کودکان آن ها نیز از سنین خیلی کم دارای استعدادهای فوق العاده یی می شوند؟ لطفاً نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon