به دنیای پالت های رنگی خوش اومدین!

به دنیای پالت های رنگی خوش اومدین!

به دور و اطراف تون نگاه کنید! همه جا از رنگ ها تشکیل شده و ما می تونیم با استفاده از اون ها عمق، بافت و شکل اشیای مختلف رو درک کنیم و از زیبایی و تنوع در اون ها لذت ببریم. رنگ ها، نقش خیلی مهمی رو توی زندگی هامون بازی می کنن و بدون اون ها، همه چیز خیلی بی روح و خاکستری می شدن.

خیلی خوبه که طراح ها، مفهوم رنگ ها رو درک کنن و بفهمن که چطوری باید اون ها رو کنار هم قرار بدن و به اصطلاح، یک Harmony بین شون ایجاد کنن. اگه مایل هستین که رنگ ها رو بهتر بشناسید و با قوانین و اصولی که دارن آشنا بشید، می تونید به سری مقاله های تئوری رنگ ها توی سکان آکادمی هم سری بزنید.

پالت های رنگی

یک راه جالب و فانتزی برای اینکه ترکیب رنگ های مختلف رو کنار هم ببینیم و تفاوت هاشون رو با هم بسنجیم، استفاده کردن از پالت های رنگی هستش.

توی فضای دیجیتال، به قرار گرفتن چند رنگ کنار هم و نمایش دادن شون روی صفحه دستگاه یا برگه، که برای استفاده توی نقاشی و نرم افزارهای طراحی چیده شدن، "پالت های رنگی" میگیم.

پالت های رنگی بهمون کمک می کنن برای انتخاب رنگ های اصلی و فرعی و سایر رنگ ها داخل پروژه هامون، بهتر عمل کنیم و مقیاس های رنگی خاص رو طوری بسنجیم که استانداردهای طراحی هم حفظ بشه.

طراحی پالت رنگی از Filip Justić

معرفی وبسایت ها

شاید فکر کنید چی میشد اگه منابعی بودن که این پالت های رنگی زیبا رو، کنار هم جمع می کردن و برامون به نمایش می ذاشتن. خوشبختانه، این امکان برای ما طراح ها موجوده و یک سری وبسایت ها هستن که با در نظر گرفتن شرایط و قوانین رنگ ها، تونستن پالت های رنگی زیادی رو ایجاد کنن و به ما ارائه کنن.

امروز به شما 5 وبسایت رو معرفی می کنم که این کار رو انجام میدن و خیلی هم می تونن برای پروژه بعدی تون مفید و کمک کننده باشن. پس تا آخر این مقاله همراه من باشید که بهترین ارائه دهنده های موجود در اینترنت رو براتون انتخاب کردم.

1- ColorHunt

وبسایت ColorHunt یکی از وبسایت های دوست داشتنی و جذابی هست که خیلی از طراح ها می شناسنش و بهش پایبند هستن.

از دسته بندی های سمت چپ صفحه استفاده کنید و راحت تر به رنگی که دوست دارید، برسید. 

می تونید از نوار جستجوی این وبسایت استفاده کنید و نتیجه رو بر اساس یک رنگ خاص محدود کنید یا به Collection هایی که توسط خود کاربرها ایجاد شدن، شانسی بدید.

شما هم امکان این رو دارید که Collection خودتون رو بسازید و داخل سایت ثبت کنید. اگه مایل هستین یک پالت رنگی جدید ایجاد کنید، می تونید از منوی کبابی "..." سمت راست بالای سایت گزینه Create رو انتخاب کنید و به صفحه ساخت پالت رنگی هدایت بشید.

نمایی از وبسایت ColorHunt

2- ColorPalettes

وبسایت ColorPalettes یه وبسایت معمولی دیگست که پالت های رنگی رو با دسته بندی های New، Trendy، Popular و Random به شما نمایش میده و کدهای رنگی اون ها رو هم براتون فراهم کرده. با کلیک روی هر کدوم، اون کد رنگ به Clipboard شما کپی میشه. شما داخل این وبسایت هم قابلیت ساخت و انتشار پالت های رنگی جدید رو دارید.

نمایی از وبسایت ColorPalettes

3- DopelyColors

یکی از بهترین و کامل ترین ارائه دهنده های پالت رنگی، وبسایت DopelyColors هست که داخلش نه تنها پالت های رنگی زیادی رو جا داده، بلکه از منوی Tools این وبسایت می تونید به چندین و چند ابزار برای ارزیابی رنگ هاتون دسترسی داشته باشید و کارتون رو بی نقص پیش ببرید. در نظر داشته باشید که هر وبسایتی این قدر داخل رنگ ها عمیق نشده!

امکانات این وبسایت خیلی کامل هست به طوری که در کنار پالت رنگی، به شما Gradient، رنگ، پالت رنگی برندهای شناخته شده، انواع رنگ ها و مفهوم اون ها، همچنین پالت های رنگی به دست اومده از عکس های مختلف رو ارائه میده. اگه بخوام درباره ی همه ی ابزارها و امکانات این سایت بگم، یجورایی در حق بقیه وبسایت ها کم لطفی میشه.

نمایی از وبسایت Dopely Colors

4- ColorSinspo

توی این وبسایت هم شما به کلی پالت رنگی دیگه دسترسی دارید و می تونید کد هر رنگ رو کپی و استفاده کنید. امکاناتی که داخلش وجود داره هم تقریبا شبیه وبسایت DopelyColors هست که بالا معرفی کردم.

البته کلی ابزار مختلف برای رنگ ها رو داخل خودش داره که از منوی همبرگری سمت چپ صفحه مشخص هستن. همینطور، از منوی بالای صفحه گزینه ی Play Color Games رو انتخاب کنید و یک بازی که مربوط به رنگ ها هست براتون آماده شده، ازش لذت ببرید.

نکته : برای ورود به این وبسایت به فیلترشکن نیاز دارید.

نمایی از وبسایت Color Sinspo

5- Coolors

آخرین و بهترین وبسایتی که برای پالت های رنگی و دنیای رنگ ها به شما معرفی می کنم، Coolors هست. نمی تونم بگم که چقدر ابزارهای این وبسایت برای شما کارآمد و مفید هست، شما توی هر شاخه ای از دنیای گرافیک و طراحی هم که باشید، به کارتون میاد.

وبسایت Coolors تقریبا هیچ محدودیتی برای تعداد رنگ هایی که می تونید داخل یک پالت رنگی استفاده کنید نداره و بر خلاف وبسایت های قبلی، می تونید تا 10 رنگ هم رو داخل یک پالت ببینید. پالت هایی که می پسندید رو، به عنوان یک Library ذخیره کنید یا بین Library های بقیه کاربر ها بگردید.

قوی ترین ابزار ساخت پالت رنگی در مقایسه با وبسایت هایی که معرفی کردم، میرسه به این وبسایت که کامل ترین حالت یک ویرایشگر رو براتون آماده کرده و هر نیازی که داشته باشید، تامین می کنه.

نمایی از وبسایت Coolors

جمع بندی

این وبسایت ها می تونن به شما کمک کنن تا نیازهایی که از جانب رنگ ها دارید، کاملا حل بشن و اگه به یکیشون وابسته بشین، دل کندن از اون سخت میشه. امیدوارم در این وبسایت ها جستجو کنید و از ابزارهای جذابی که تا به حال داخل هیچ وبسایت دیگه ای ندیدید، استفاده کنید و اون ها رو با دوست هاتون به اشتراک بزارید.

راستی، تقریبا همه ی این وبسایت ها داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام هم فعالیت دارن و اونجا هم پالت های رنگی بیشتری رو به شما ارائه میدن. اگه شما هم وبسایت دیگه ای رو می شناسید که می تونه مفید باشه، خوشحال میشم توی بخش نظرات معرفی کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon