بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری تجربه/رابط کاربری (قسمت اول)

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری تجربه/رابط کاربری (قسمت اول)

مرجع آموزشی بین المللی، یوتیوبِ دوست داشتنی

همه ما با وبسایت یوتیوب که متعلق به گوگل است، آشنایی داریم. ما می دانیم که در مباحث آموزشی، شاید یوتیوب حرف اول را  بین رقبا بزند و به لطف سیستم درآمدزایی ای که معرفی کرده، موفق شده که تولیدکنندگان محتوای مجربی را به سمت خود جلب کند. خلاقیت و هنرهایی که این افراد در ویدیوهایشان (از آموزشی گرفته تا سرگرمی) خرج می دهند، هرروز بیشتر و بیشتر می شود. به این خاطر که مردم و بیننده ها، مدام در حال تغییر سلیقه هستند و محتوایی جدید، با کیفیت بالا را جویا هستند.

یادگیری تجربه/رابط کاربری با یوتیوب

خوشبختانه، دنیای طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری نیز از این قافله عقب نمانده است و بسیاری از افراد حرفه ای که بعضی از آنها اساتید بزرگ طراحی و اصول تعامل با انسان نیز هستند، در یوتیوب به تولید محتوا پرداخته اند. همانطور که می دانید، یکی از روش های خوب خودآموزی، یادگیری با دوره های آموزشی و از طریق ویدئو هست. برخی از افراد به دلیل سبک یادگیری ای که دارند، تحلیل و تجزیه متون بلند بالا برایشان دشوار است. اما اگر شانسی به ویدیوهای آموزشی بدهند، شاید بتوانند خیلی بهتر مطالب را درک کنند و متوجه شوند.

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری طراحی

قصد داریم در اولین قسمت از سری مقاله های "بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری تجربه/رابط کاربری"، 5 کانال را به شما معرفی کنیم که در این زمینه فعالیت می کنند و در خلاقیت و هنرمندی، نسبت به سایرین کیفیت بیشتری را ارائه می دهند.

1- Design Course

Youtube
Learn
Video
Course
UI Design
UX Design
Design Course

این کانال، با 856 هزار نفر دنبال کننده، یکی از بهترین و با کیفیت ترین ها برای یادگیری تجربه کاربری، رابط کاربری، طراحی گرافیکی و کدنویسی Front-end یا Back-end است. صاحب این کانال Gary، با خلاقیت ها و چاشنی کمدی ای که خرج می دهد، توانسته سبک آموزشی خودش را داشته باشد. بیشتر آموزش های این کانال، مربوط به گرافیک و رابط کاربری هستند که در آن ها، Gary به شما ترفندها و آموزش های جذابی را با ابزارهای طراحی پرطرفدار، آموزش می دهد.

2- Dansky

Youtube
Learn
Video
Course
UI Design
UX Design
Dansky

با 722 هزار نفر دنبال کننده، Dansky توانسته خود را کنار سایر رقبای خودش به خوبی جا دهد. در این کانال، شما قرار است انبوهی از ویدیوهای آموزشی و ترفندهای جالبی را در زمینه رابط کاربری، طراحی گرافیکی و طراحی سه بعدی مشاهده کنید و خود را بروز نگه دارید. گفتنی است که Dansky عضو تیم بزرگ طراحی شرکت Adobe بوده و چندین سال سابقه کار در این شرکت و ارائه خدمات حرفه ای را به آن ها دارد.

3- Caler Edwards

Youtube
Learn
Video
Course
UI Design
UX Design
Caler Edwards

یکی از کانال های مفید یوتیوب برای یادگیری رابط کاربری، طراحی گرافیکی و کدنویسی، کانال Caler Edwards است. این کانال با 183 هزار دنبال کننده، آموزش های جالبی را برای شما درنظر گرفته که شما را به چالش می کشند و باعث می شوند بخش هایی از حوزه‌ی تان را کشف کنید که تا به حال به آن ها توجه نکرده بودید. همچنین، Caler Edwards آپدیت های جدید نرم افزارهای طراحی از جمله Adobe Photoshop، Adobe Illustrator و Adobe XD را بررسی می کند و ویژگی های جدید آن ها را برای شما توضیح می دهد.

4- Jesse Showalter

Youtube
Learn
Video
Course
UI Design
UX Design
Jesse Showalter

نمی توانیم بگوییم که Jesse Showalter چقدر در کارش ماهر است و چقدر دقیق و به روز آموزش هایش را منتشر می کند. او با 199 هزار دنبال کننده، توانسته چندین و چند دوره آموزشی را برای Adobe ساخته و منتشر کند. در کانال یوتیوب او، ویدیو های بسیاری برای طراحی رابط کاربری و کدنویسی از جمله ترفند، آموزش و بسیاری موضوع دیگر وجود دارند که بطور مرتب آن ها را بارگذاری می کند.

5- Howard Pinsky

Youtube
Learn
Video
Course
UI Design
UX Design
Howard Pinsky

یکی دیگر از افرادی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، Howard Pinsky هست که او هم داخل شرکت Adobe مشغول به کار است. اکثر آموزش هایی که او منتشر کرده است، روی محورAdobe XD می چرخند و تمرکز زیادی روی طراحی رابط کاربری دارد. در کانال او، ویدیوهایی مربوط به طراحی گرافیکی، و همچنین طراحی رابط کاربری خواهید دید که اکثرا، آموزشی هستند و شما را بیشتر و بیشتر با رابط کاربریِ Adobe XD آشنا می کنند. پس اگر با Adobe XD کار می کنید و به این دسته آموزش ها علاقه دارید، حتما سری به کانال او بزنید.

جمع بندی

این 5 کانال، گاهی اوقات می توانند در برخی ویدیوهایی که منتشر کرده اند، شما را به وجد بیاورند و به شما اصول و قوانینی را بیاموزند که شاید هرجایی از اینترنت به آن ها دسترسی نداشته باشید. اگر فکر می کنید با آموزش های ویدیویی راحت تر هستید و نمی خواهید برای دوره های آموزشی گران قیمت این روزها هزینه اضافی کنید، یوتیوب تمام چیزیست که شما به آن برای یادگیری اصول طراحی نیاز دارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر شما نیز کانال های دیگری را می شناسید که برای معرفی مناسب هستند، ما را در جریان بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس