برنامه نویس 27 ساله به جرم هک کردن وب سایت کرنل لینوکس (Linux Kernel) بازداشت شد!

برنامه نویس 27 ساله به جرم هک کردن وب سایت کرنل لینوکس (Linux Kernel) بازداشت شد!

کسی که وب سایت بنیاد لینوکس کرنل (Linux Kernel Foundation) و سرورهای آن را در سال 2011 هک کرده بود چند روز پیش توسط پلیس فلوریدا در ایالات میامی دستگیر شد. این فرد که دونالد راین آستین (Donal Ryan Austin) نام دارد، در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است و قرار است 21 سپتامبر 2016 (31 شهریور ماه) در دادگاه سان‌فرانسیسکو برای محاکمه حضور بهم رساند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات هک سایت کرنل لینوکس، با سکان آکادمی همراه باشید.

ماجرا از جایی شروع شد که یک مرد ساکن فلوریدا به دلیل تخلف رانندگی توسط پلیس جریمه شد. شاید در ابتدا این ماجرا به قضیه لو رفتن هکر داستان ما هیچ ارتباطی نداشته باشد اما برای روشن تر شدن مسئله، می بایست به سال 2011 باز می‌گردیم. در سال 2011 مردی به نام دونالد راین آستین مظنون اصلی هک وب سایت kernel.org تشخیص داده شد. این وب سایت توسط بنیاد لینوکس کرنل برای توسعه و توزیع Linux Kernel اداره می‌شود. 28 اوت، یعنی زمانی که پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به بازرسی و جریمه آستین کرد متوجه هویت او و ارتباطش با هک سال 2011 شد و در نتیجه پس از متوقف کردنش، او را بازداشت کرد.

به این ترتیب بود که آستین 27 ساله به جرم دسترسی غیرمجاز به 4 سرور و به دست آوردن اطلاعات ورود یکی از افراد مرتبط با بنیاد لینوکس کرنل، متهم شد. آستین از این موقعیت دسترسی خود به لینوکس استفاده کرد و روتکیت‌ها و تروجان هایی روی سرورها نصب کرد. این کار به او اجازه می‌داد اطلاعات ورود افراد دیگر که در این سازمان فعالیت داشتند را نیز به دست آورد. انگیزه اصلی این هک تک‌نفره، امکان دسترسی به نسخه‌های اولیه لینوکس بوده است.

این نفوذ غیرمجاز باعث صدمات و خسارات سنگین به لینوکس شد. فرایند بازسازی و تعمیر چندین روز طول کشید و برخی از سرورهای لینوکس به مدت یک ماه از دسترس خارج شدند.

آستین پس از دستگیری، 50 هزار دلار برای آزادی تحت ضمانتش پرداخت کرده است و قرار است 21 سپتامبر در دادگاه سان‌فرانسیسکو حضور پیدا کند. احتمال می‌رود که این جوان 27 ساله با حکم 40 سال زندان و 2 میلیون دلار جریمه نقدی مواجه شود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon