الگوریتمی که موفقیت روابط زوجین را به مراتب بهتر از مشاورها پیش‌بینی می‌کند!

الگوریتمی که موفقیت روابط زوجین را به مراتب بهتر از مشاورها پیش‌بینی می‌کند!

 

محققین دانشگاه Utah اپلیکیشنی طراحی کرده‌اند که قادر است پس از گوش کردن به مکالمات صورت گرفته مابین زوجین، موفقیت یا عدم موفقیت رابطهٔ عاطفی ایشان را به مراتب بهتر از روانشناسان و مشاورهای خانواده پیش‌بینی کند!

پس از بررسی نتایج، معلوم شد که ضریب موفقیت الگوریتم به کار گرفته شده در این اپلیکیشن چیزی در حدود ٪79 بوده و جالب است بدانیم که معیار سنجش موفقیت یا عدم موفقیت یک رابطهٔ عاطفی برای این اپلیکیشن، لحن صحبت کردن طرفین است.

این اپلیکیشن از الگوریتمی استفاده می‌کند که به تحلیل جلسات درمانی هر دو طرف طی دو سال گذشته می‌پردازد و از یک فناوری پردازش مکالمه استفاده می‌کند که بر اساس لحن صحبت، شدت صدا، خشم در تُن صدا، لرزش صدا و … می‌تواند به آمار نسبتاً دقیقی در مورد روابط مابین افراد دست پیدا کند. همچنین این برنامه صرفاً بر مبنای مکالمات یک جلسهٔ درمانی نمی‌تواند به ارزیابی درستی دست یابد بلکه نیاز به برخورداری از مکالمات چندین جلسه دارد تا آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده،‌ مقایسه کرده و به آمار دقیق‌تری دست یابد. به گفته‌ٔ یکی از این محققین:

این الگوریتم صرفاً به بررسی احساسات زوجین نمی‌پردازه بلکه نسبت به تأثیر چیزهایی که طرف مقابل در مورد احساسات شریک زندگی‌اش می‌‌گه هم حساسه.

این گروه از محققین در نظر دارند تا برنامه‌هایی طراحی کنند تا بتوانند در گفتار درمانی، زبان بدن و … نیز به کمک متخصصین بیایند. نیاز به توضیح است که این برنامه هنوز به بازار عرضه نشده است اما اگر خیلی علاقمند به اپلیکیشین‌هایی اینچنین هستید، اپ موبایل Moodies سازگار با پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس را می‌توانید امتحان کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon