اضافه شدن واحدهای برنامه‌نویسی جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی ایران

اضافه شدن واحدهای برنامه‌نویسی جاوا و اندروید به دروس دانشگاهی ایران

آقای نصر ا... جهانگرد -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۳ در دانشگاه امیر کبیر تهران خبر امیدوار کننده ای برای توسعه دهندگان سیستم عامل متن باز اندروید داد. متن کامل این خبر که در خبرگزاری مهر منتشر شد حاکی از آن است که ایشان معتقد است که راه‌کار کسب موفقیت در دنیای کسب و کار IT ادغام نمودن ابزارهای موبایل، بومی سازی و ابزارهای اجتماعی است. در حقیقت ایشان اعتقاد دارند که با برخورداری از خیل عظیمی از ابزارهای ارتباطی که امروزه در اختیار کاربران قرار گرفته، نیاز به اپ های بومی ایرانی داریم لذا ارائه دروس زبان برنامه نویسی جاوا و اندروید به لیست واحدهای دانشگاهی رشته رایانه و نرم‌افزار یک ضرورت است.

جالب است بدانیم که مقامات سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باروند که محتوای بومی شده برای کاربران ایرانی می بایست منجر به اقتدار کشور گردد و این سازمان متولی حمایت از تولیدکنندگان محتوا، توسعه دهندگان اپلیکیشن و به طور کلی کارآفرینی در این زمینه خواهد شد.

علاوه‌بر این، اعلام شده که سازمان فناوری اطلاعات ایرانی این آمادگی را دارا است تا تمامی اپ های بومی ایرانی را حمایت مالی کند و شعاری که آقای جهانگرد در ارتباط با توسعه دهندگان موبایلی داده حاکی از آن است که مادامیکه پول در کشور ایران است، هیچ شرکت بین‌المللی رقیب برنامه نویسان ایرانی نخواهد بود چرا که بازار ارزش افزوده کشور ایران کم نظیر است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon