از دست دادن 800 میلیون دلار توسط هکرها فقط و فقط به خاطر یک غلط املایی

از دست دادن 800 میلیون دلار توسط هکرها فقط و فقط به خاطر یک غلط املایی

چندی پیش تعدادی از هکرها به بانک بنگلادش حمله ی سایبری کرده بودند و قصد داشتن میلیون ها دلار پول را سرقت کنند؛ تقریباً داشتند در کارشان موفق می شدند تا این که مسئولان بانک متوجه ی اشتباه احمقانه ی آن ها شدند! برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرقت سایبری، با سکان آکادمی همراه باشید.

هنگام سرقت هکرها می خواستند هرچه سریعتر کارشان را تمام کنند اما این عجله سبب شد که یک کلمه را اشتباه تایپ کنند و همین یک اشتباه تایپی کوچک باعث شد که آن ها نتوانند در بزرگترین سرقت سایبری تاریخ موفق شوند و میلیون ها دلار پول را از دست دادند.

داستان از این قرار است که گروهی از مجرمان سایبری، سرورهای بانک بنگلادش را هک کردند. پس از هک کردن سرورها، آن ها با فرستادن در خواست انتقال پول به بانک مرکزی نیویورک توانستند 81 میلیون دلار به دست آورند. هکرها از بانک مرکزی شعبه ی نیویورک خواسته بودند که مقدار زیادی پول را به حساب تعدادی از شرکت های فیلیپین و سری لانکا بریزد.

در کل 13 درخواست انتقال وجود داشت و همه چیز داشت به خوبی پیش می رفت تا این که یک اشتباه احمقانه از طرف هکرها رخ داد. بعد از این که چهار مورد از انتقال ها با موفقیت انجام شد، هکرها در حین انجام عملیات کلمه ی Foundation به معنی «موسسه» را به اشتباه Fandation تایپ کردند. همین اشتباه کوچک توجه مسئولان بانک مرکزی نیویورک را جلب کرد و آن ها تصمیم گرفتند که همه ی انتقال های بعدی را متوقف کنند.

با آن 13 انتقال هکرها می توانستند حدود 800 میلیون دلار پول به جیب بزنند و اگر بیشتر دقت می کردند و آن اشتباه املایی رخ نمی داد، ثروتمند می شدند و سرنوشت ایشان به طور کلی عوض می شد. خوشبختانه بانک بنگلادش توانست مقداری از پول های دزدیده شده را برگرداند و در حال حاضر هم برای ردیابی و برگرداندن باقی پول ها در تلاش هستند.

نظر شما در مورد این سرقت های سایبری چیست؟ آیا با روز به روز دیجیتالی شدن کارهای روزمره، احتمال بروز حملات و سرقت های سایبری هم بیشتر خواهد شد؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon