سرفصل‌های آموزشی
مقدمه‌ای بر طراحی رابط کاربری (UI)
مهارت‌های مورد نیاز یک طراح UI چیست؟

مهارت‌های مورد نیاز یک طراح UI چیست؟

مانند هر مسیر شغلی، شما در حرفه‌ی طراحی UI هم به درکی قوی از مهارت‌های فنی (برای تولید طرح‌هایتان) نیاز دارید، و هم مهارت‌های نرمی که باعث برتری شما در محل کار بشود. بیایید نگاهی سریع به سه مهارت اصلی که یک طراح UI باید داشته باشد، بی‌اندازیم:

  • یک فرد حرفه‌ای در طراحی UI، نیازمند تسلط بر حداقل یکی از ابزارهای استاندارد طراحی محبوب، مانند Adobe XD، Figma یا Sketch و همین‌طور ابزارهای نمونه‌سازی(Prototype) مانند Invision است. این ابزارها، در تمامی نقش‌های طراحی UI مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که با یکی از آن‌ها آشنا شدید، زمان زیادی طول نمی‌کشد که به سایر ابزارها هم تسط پیدا کنید.
  • یک طراح UI، باید در روش‌ها، تئوری‌ها و شیوه‌های اساسی و پایه‌ی این حوزه به خوبی تسلط داشته باشد. این شامل مواردی مانند: تئوری رنگ‌ها (Colors Theory)، تایپوگرافی (Typography)، الگوهای طراحی UI، و همچنین قوانین اساسی طراحی مانند اصول گشتالت است که به شما کمک می‌کند بینش عمیق‌تری در مورد نحوه‌ی درک و تفسیر کاربران از کار خود به دست آورید.
  • داشتن مهارت‌های تعاملی قوی، یک نیازمندی بزرگ برای هر طراح UI است: از درک ذهنیت و چشم‌انداز مشتری گرفته تا کار با وایرفریم‌های (Wireframe) ارائه شده توسط طراح UX، تا تحویل نمونه‌ی اولیه به توسعه دهندگان. اگر در نقش فعلی‌تان تعامل خوبی با بقیه دارید، همین حالا هم یک مسیر خوب را شروع کرده‌اید!
online-support-icon