سرفصل‌های آموزشی
مقدمه‌ای بر طراحی تجربه‌ی کاربری (UX)
اولین پورتفولیوی طراحی تجربه‌ی کاربری را چگونه بسازیم؟

اولین پورتفولیوی طراحی تجربه‌ی کاربری را چگونه بسازیم؟

حالا که تا فصل پنجم این دوره آمده‌اید، می‌توانیم فرض کنیم که یا به حوزه‌ی تجربه‌ی کاربری علاقه‌ای دارید، یا اینکه به طور جدی به تغییر شغل فکر می‌کنید!

اگر امیدوارید که یک طراح تجربه‌ی کاربری شوید، بدیهی است که به یک پورتفولیو (portfolio) نیاز دارید. غیرممکن نیست که قبل از تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای، یک پوتفولیوی قوی را شروع کنید. شما می‌توانید اصول را از طریق مطالعه‌ی مستقل یا همانطور که توصیه می‌شود، از طریق یک دوره‌ی آموزشی ساختاریافته، یاد بگیرید و اینگونه می‌توانید شروع به ساختن پورتفولیوی خودتان کنید.

هنگامی که اصول اولیه را در اختیار داشتید، می‌توانید شروع به کار روی پروژه‌های ساختگی کنید. بازطراحی (Redesign) تجربه‌های کاربری موجود که به‌نظر شما ضعیف هستند، درست مانند کاری که Priyanka Gupta در بازطراحی خود از اپلیکیشن Sephora iOS انجام می‌دهد، می‌تواند انتخابی جذاب باشد. همچنین، می‌توانید با استفاده از کار داوطلبانه، تجربه‌‌ی دنیای واقعی را به‌دست آورید که شما را در برخورد با مشکلات واقعی کاربر که نیاز به حل دارند، قرار دهد.

😎 نکته‌ی حرفه‌ای‌ها!

"اگر بتوانید با طرح فعلی، مشکل واقعی کاربران را به همراه شواهد مستند شده نشان دهید و ثابت کنید که راه‌حل جدید شما آن مشکل را حل می‌کند، این موضوع توجه خیلی از افراد را به سمت شما جلب خواهد کرد."

این همه‌ی ماجرا نیست. به‌عنوان بخشی از تلاش شما برای ایجاد یک پورتفولیوی تجربه‌ی کاربری، این موضوع کمک می‌کند تا از ابتدا با مسائل طراحی تجربه‌ی کاربری درگیر شوید. برای آشنایی بهتر با این رشته و جامعه‌ی طراحی، می‌توانید در رویدادها و اسپرینت‌های طراحی شرکت کنید.

در عین حال، وبلاگ‌نویسی در مورد تجربه‌هایی که به‌عنوان یک طراح نوپا کسب می‌کنید را نیز در نظر بگیرید. علم تجربه‌ی کاربری، یک حوزه‌ی نسبتا جدید و درعین‌حال، به‌سرعت در حال توسعه است و افراد زیادی وجود دارند که شغل خود را به یک طراح تجربه‌ی کاربری تغییر داده‌اند. وبلاگ‌نویسی در مورد تغییر شغل شما، به تقویت دانش شما در حین یادگیری کمک می‌کند و نشان‌دهنده‌ی اشتیاق و تعهد شما به این رشته است. البته، پست‌های وبلاگ شما نیز بُعد دیگری را به پورتفولیوی شما می‌افزایند.

online-support-icon