سرفصل‌های آموزشی
مقدمه‌ای بر طراحی تجربه‌ی کاربری (UX)
مهم‌ترین مهارت‌های سخت مورد نیاز طراحان تجربه‌ی کاربری

مهم‌ترین مهارت‌های سخت مورد نیاز طراحان تجربه‌ی کاربری

مهارت‌های سخت، مهارت‌های فنی و عملکردی مورد نیاز یک شغل هستند. بر خلاف مهارت‌های نرم، آنها مختص شغل هستند و معمولاً با عملکرد فرد سنجیده می‌شوند. بنابراین، مهارت‌های سخت کلیدی‌ای که طراحان تجربه‌ی کاربری باید داشته باشند را باهم مرور می کنیم.

تحقیقات کاربر (User Research)

تحقیقات کاربر، اگر به‌صورت کامل انجام شود، می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ی بین یک تجربه‌ی کاربری عالی یا خوفناک باشد. تحقیقات کاربر (و تحلیل شما از این تحقیق) نقش مهمی در کشف نیازهای کاربر و ایجاد آن همدلی بسیار مهم که قبلا مطرح کردیم، دارد. به‌عنوان یک طراح تجربه‌ی کاربری، تست کاربر، مصاحبه، نظرسنجی، پرسشنامه و غیره را انجام خواهید داد، بنابراین باید مهارت‌های تحقیق و تجزیه و تحلیل خود را بهبود دهید.

معماری اطلاعات (Information Architecture)

همانطور که در آموزش‌های قبلی ذکر شد، معماری اطلاعات به سازماندهی اطلاعات به شیوه‌ای موثر، در دسترس و معنادار اشاره دارد. با حجم انبوه اطلاعاتی که اکنون در وب در دسترس ما قرار دارند، نقش معماری اطلاعات بسیار مهم‌تر شده است. طراحان تجربه‌ی کاربری، باید اصول معماری اطلاعات را بیاموزند تا نقشه‌های سایت را تولید و پیاده‌سازی کنند، سیستم‌های برچسب‌گذاری و ساختارهای ناوبری را به گونه‌ای سازماندهی کنند که برای کاربر قابل درک و مشخص باشد.

ترسیم وایرفریم‌ها و نمونه‌سازی (Wireframing & Prototyping)

یکی دیگر از اجزای کلیدی مجموعه مهارت‌های سخت یک طراح تجربه‌ی کاربری، ترسیم وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه است. وایرفریم‌ها و نمونه‌های اولیه، به طراحان اجازه می‌دهند تا به‌سرعت، ایده‌های خود را به‌هم ربط داده و آزمایش کنند. آنها می‌توانند از مدل‌های طراحی شده با دست کم‌جزئیات تا ماکت‌های دیجیتالی با جزئیات بالا را شامل شوند. کارفرمایان، هنگام جذب نیروی طراح تجربه‌ی کاربری، می‌خواهند بدانند که شما بر رایج‌ترین ابزارهای طراحی و نمونه‌سازی تسلط دارید یا خیر.

online-support-icon