سرفصل‌های آموزشی
مقدمه‌ای بر طراحی تجربه‌ی کاربری (UX)
خلاصه و جمع بندی دوره طراحی تجربه کاربری (UX)

خلاصه و جمع بندی دوره طراحی تجربه کاربری (UX)

خلاصه‌ای از دوره طراحی تجربه کاربری (UX)

در این دوره‌ی کوتاه یاد گرفتیم که:

فصل اول: یک مقدمه‌ی جامع از طراحی تجربه‌ی کاربری ارائه دادیم. طراحی تجربه‌ی کاربری را به‌طور دقیق بررسی کردیم و تاریخچه‌ی پشت آن را مشاهده کردیم. سپس، به چند نمونه از تجربه‌ی کاربری خوب و بد نگاه کردیم.

فصل دوم: به شما نشان دادیم که یک طراح تجربه‌ی کاربری درطول روز چه مسئولیت‌هایی را به‌عهده می‌گیرد و فهمیدیم که طراحی تجربه‌ی کاربری در عمل چگونه به نظر می‌رسد. در پایان، درک خوبی از آنچه که فرایند طراحی تجربه‌ی کاربری نیاز دارد، پیدا کردیم.

فصل سوم: به‌روی برخی از محبوب‌ترین مشاغل طراحی تجربه‌ی کاربری و تخصص‌هایی که افراد دارای مهارت‌های تجربه‌ی کاربری کسب می‌کنند، تمرکز کردیم. در پایان، متوجه شدیم که داشتن یک شغل در تجربه‌ی کاربری، ممکن است شما را به چه جایگاهی برساند.

فصل چهارم: نگاهی به تمام مهارت‌های نرم و سختی که برای تبدیل شدن به یک طراح تجربه‌ی کاربری نیاز داریم، انداختیم. در نهایت، ایده‌ی خوبی از نحوه‌ی ارتباط شغل فعلی شما با این رشته، کسب کردیم.

فصل پنجم: متوجه شدیم که یک پورتفولیوی طراحی تجربه‌ی کاربری چیست و چرا به آن احتیاج داریم. همینطور، دانستیم که چه مواردی را باید در پورتفولیوی خودمان قرار دهیم و مهم‌تر از همه، فهمیدیم که از کجا باید شروع به ساختن اولین پورتفولیوی‌مان کنیم.

پس از پایان دوره طراحی تجربه کاربری (UX)

شما تقریباً به پایان دوره‌ی کوتاه طراحی تجربه‌ی کاربری سکان آکادمی رسیده‌اید. خسته نباشید! مانند همیشه، کار را با یک تمرین عملی به پایان خواهیم رساند. آیا برای ماموریت نهایی‌تان آماده هستید؟

بیایید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانید اهداف‌تان از تغییر شغل به یک طراح تجربه‌ی کاربری را به واقعیت تبدیل کنید. برای تمرین امروز، شما یک نقشه‌ی راه‌حرفه‌ای تجربه‌ی کاربری سریع طراحی می‌کنید! نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده یا وقت‌گیر نیست.

با فهرست کردن سه مهارت اصلی سخت و سه مهارت نرم اصلی که تاکنون در شغل فعلی‌تان به‌دست آورده‌اید، شروع کنید. به یاد داشته باشید: مهارت‌های سخت مختص شغل هستند، در حالی که مهارت‌های نرم شامل مواردی مانند ارتباط، همکاری و همدلی هستند. در مرحله‌ی بعد، سه مهارت سخت و سه مهارت نرم را که فکر می‌کنید به عنوان یک طراح تجربه‌ی کاربری به آن نیاز دارید، فهرست کنید. آیا شباهتی بین مجموعه مهارت‌های موجود شما و مهارت‌هایی که برای تجربه‌ی کاربری نیاز دارید، وجود دارد؟

برای بخش دوم نقشه‌ی راه‌تان ، تدارکات را در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید مهارت‌های کلیدی تجربه‌ی کاربری را شروع کنید. چند ساعت در هفته را می‌توانید به یادگیری تجربه‌ی کاربری اختصاص دهید؟ کدام مسیر یادگیری از نظر زمان و هزینه، مناسب‌ترین گزینه خواهد بود؟ همه‌چیز را در کنار لیست مهارت‌های خود یادداشت کنید!

تصویری از پلتفرم Linkedin

نقشه‌ی راه‌تان را با برخی تحقیقات کوچک درباره‌ی بازارکار تکمیل کنید. با کمک وبسایت‌هایی مانند Linkedin، Jobinja، Jobvision، Iran Talent، نقش‌ها و دستمزدهای طراح تجربه‌ی کاربری مبتدی را در مکان خود جستجو کنید. آیا تقاضای زیادی برای استخدام طراح تجربه‌ی کاربری وجود دارد؟ اگر شغلی در تجربه‌ی کاربری کسب کنید، آیا انتظار افزایش حقوق خواهید داشت؟

امیدواریم اکنون شروع به دیدن روند تغییر شغل‌تان به یک طراح تجربه‌ی کاربری کرده باشید!

این ما را به پایان دوره‌ی مقدمه‌ای برا طراحی تجربه‌ی کاربری می‌رساند. ممنونیم که تا به اینجا پایبند این دوره بوده‌اید! امیدواریم از آن لذت برده باشید و با احساس آگاهی و هیجان در مورد دنیای شگفت‌انگیز طراحی تجربه‌ی کاربری، از هم خداحافظی کنیم.

online-support-icon