سرفصل‌های آموزشی
آموزش PHP 8
مقدمه و معرفی دوره مقدماتی PHP 8

مقدمه و معرفی دوره مقدماتی PHP 8

در اولین قسمت از دوره ی آموزش PHP 8 قصد داریم با این زبان برنامه نویسی آشنا بشویم. PHP یک زبان برنامه نویسی محبوب و پرکاربرد است که برای توسعه ی وب سایت ها و برنامه های سمت سرور طراحی شده است. بسیاری از شرکت های بزرگ، متوسط، کوچک یا استارت آپ ها برای برطرف کردن نیازهای کسب و کارشان از این زبان استفاده می کنند. با PHP میتوانیم بخش Backend تقریبا هر وب سایتی را کد نویسی کنیم. همچنین در توسعه ی برنامه های سمت سرور هم میتوان از این زبان به راحتی استفاده کرد. 

یکی از اصلی ترین معماری های ارتباطی در دنیای اینترنت، ارتباط Server و Client است که طی آن Client (که همین مرورگر ما است) درخواستی را به سمت Server ارسال می کند. سرور هم با توجه به درخواستی که ما داده ایم فایل مورد نیاز را به موتور PHP می دهد تا اجرایش کند و خروجی را برای کاربر ارسال نماید.

ارتباط کلاینت و سرور

برخی از مزایای یادگیری PHP

PHP مانند هر زبان برنامه نویسی دیگر، ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارد. برخی از مزیت های PHP عبارتند از:

  • شروع کار با PHP خیلی راحت است و برای برنامه نویسان تازه کار گزینه ی خیلی خوبی به حساب می آید. بخاطر پیچیدگی های کمی که این زبان دارد به راحتی می توانید مفاهیم اولیه برنامه نویسی را با آن یادبگیرید.
  • با PHP می توانید از وب سایت های شخصی که پیچیدگی کمی دارند تا وب سایت های پیچیده تری مثل فروشگاه های اینترنتی یا برنامه های مدیریتی مختلف را بنویسید.
  • PHP، اکوسیستم بزرگ و فعالی دارد که به لطف این جمعیت فعال در حوزه ی PHP در صورتی که به مشکلی بخورید، به راحتی و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید مشکل تان را برطرف کنید.
  • PHP، زبان بسیاری از CMS ها و Framework های مطرح، محبوب و پرکاربرد دنیا است. مثلا سیستم مدیریت محتوای Wordpress یکی از CMSهایی هست که با PHP نوشته شده است یا Laravel محبوب ترین Freamework سالهای اخیر برای توسعه ی وب سایت هاست که این فریمورک هم با PHP نوشته شده است. پس با یادگیری این زبان می توانید به اعماق این CMSها و Frameworkها شیرجه بزنید.