سرفصل‌های آموزشی
آموزش مقدماتی وردپرس
نکته‌های پیش از نصب وردپرس

نکته‌های پیش از نصب وردپرس

   1. برای راه‌اندازی هر گونه وبسایتی، نخست نیاز به یک هاست و دامنه دارید. به طور خلاصه، دامنه نام یا همان نشانی وبسایت شما است. به عنوان مثال:

http://www.mysitename.com

گونه‌های مختلفی از دامنه وجود دارد از جمله: com، ir، org، net و... که در مواردی مانند اعتبار و قیمت تفاوت دارند. با یک جستجوی ساده می‌توانید درباره‌ی انواع آن‌ها مطالعه کنید.

مورد دومی که به آن نیاز دارید هاست است. به زبان ساده، هاست در واقع فضایی است که کدها و محتوای سایت شما در آن قرار می‌گیرد، مانند پوشه‌ای در کامپیوتر شخصی شما.

وردپرس در هاست شما قرار گرفته، و با وارد کردن نشانی دامنه در مرورگر اجرا می‌شود، و به این ترتیب شما می‌توانید سایت خود را مشاهده نمایید.

دقت کنید که با مطالعه و بررسی دقیق، هاست و دامنه‌ی خود را از سایتی مطمئن خریداری کنید.

   2. برنامه‌هایی وجود دارند که که می‌توانند هاست و دامنه را در کامپیوتر شخصی شما شبیه‌سازی کنند؛ به این معنا که دیگر نیاز به خرید هاست و دامنه ندارید و همان برنامه هر دوی آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند، منتها با این تفاوت که دسترسی عمومی به سایت شما وجود ندارد، یعنی تنها کسی که می‌تواند سایت شما را ببیند، خودتان هستید. نصب و راه‌اندازی وردپرس روی کامپیوتر شخصی یا در اصطلاح «لوکال هاست(local host)» برای زمانی که می‌خواهید بدون هزینه ساخت سایت را یاد بگیرید، یا سایت را پیش از نمایش عمومی آماده و یا یک به‌روزرسانی را روی آن آزمایش کنید، می‌تواند کاربرد داشته باشد. از جمله برنامه‌های معروف در این زمینه xampp و wampp را می‌توان نام برد. شاید نخست کار کردن با این برنامه‌ها برای شما همراه با چالش‌هایی باشد، اما پیچیدگی خاصی نداشته و با پیروی از یک آموزش خوب می‌توانید به آسانی آن‌ها را راه‌اندازی و اجرا کنید.

   3. دو نوع مختلف از هاست وجود دارد، یکم هاست لینوکسی و دوم هاست ویندوزی. هاست لینوکسی برای اجرای وردپرس بسیار مناسب، کم دردسرتر و آسان‌تر است، بنا بر این توصیه می‌شود که هنگام تهیه‌ی هاست، هاست لینوکسی را تهیه کنید. علاوه بر این، برخی از فروشندگان هاست، سرویسی را ارائه می‌دهند که می‌توانید وردپرس آماده را، بدون این که نیاز باشد خودتان نصب کنید تهیه بنمایید. برخی از فروشندگان، آن را با عنوان «هاست وردپرس» مطرح می‌کنند، و برخی نیز پس از خرید هاست، در پنل مدیریتی که در اختیارتان می‌گذارند این انتخاب را به شما می‌دهند تا با یک کلیک وردپرس را نصب کنید. اما در صورتی که می‌خواهید از دستکاری نشده بودن کدهای وردپرس نصب شده اطمینان داشته باشید، می‌توانید خودتان آن را نصب کنید.

online-support-icon