سرفصل‌های آموزشی
آموزش جاوا اسکریپت پیشرفته
جاوا اسکریپت پیشرفته چیست؟

جاوا اسکریپت پیشرفته چیست؟

بعد از تموم شدن دوره مقدماتی جاوا اسکریپت، وقتی داشتم اخبار دنیای برنامه نویسی رو می‌خوندم، این خبر چشمم رو گرفت: "ظاهرا در تلسکوپ فضایی جیمزوب، از کدهای جاوا‌ اسکریپت استفاده شده!" کنجکاو شدم و یکم راجع بهش خوندم. تا رسیدم به این خبر که نشون می‌داد این اولین بار نیست که جاوا اسکریپت آدم ها رو به فضا برده. این درست همون موقعی بود که مشغول پیش تولید دوره جاوا اسکریپت پیشرفته بودیم.

پس تصمیم گرفتم توی این دوره بهتون نشون بدم جاوا اسکریپت چطور می‌تونه عصای دست حرفه ای ها باشه و مسیر فضایی ما رو هموار کنه.

توی فصل اول این دوره، زمین بازی مون رو آماده می‌کنیم؛ می خوایم با npm ، node.js و cli آشنا بشیم و اون ها رو کوله بار سفرمون کنیم.

حتما می‌دونید که برای یک وب اپلیکیشن، علاوه بر اون چه که کاربر می بینه، به یه سرور هم نیاز داریم؛ توی دوره مقدماتی تمرکزمون روی مرورگر بود و حالا توی فصل دوم این دوره می خوایم از مرورگر بریم به سمت سرور و نحوه ایجاد ارتباط این دو سمت رو یاد بگیریم.

فصل سوم جایی هست که از شی گرایی صحبت می‌کنیم؛ یعنی جایی که جاوا اسکریپت می خواد اوج بگیره و خودنمایی کنه. یاد بگیریم چطور برنامه های منعطف و نظام مندی بنویسیم که قابل نگه داری و توسعه باشن.

همه این ها سر و شکل فضا پیمای شما رو می‌سازن، اما برای به فضا رفتن و سبقت از همه، سوخت موشک می‌خوایم. اگر می خواید توی مسیر حرفه ای خودتون از بقیه پیشی بگیرید، فصل چهارم رو از دست ندید!