آموزش مقدماتی لاراول

دوره آموزش مقدماتی لاراول

آموزش رایگان لاراول سکان آکادمی ، استفاده از این فریمورک قدرتمند را قدم به قدم آموزش داده و برنامه نویس را تا پیاده سازی یک پروژه ی وب اپلیکیشن ساده پیش می برد.

سطح مقدماتی | 180+ دانشجو
آموزش مقدماتی لاراول
1:30 ساعت
آموزش متنی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
1:30 ساعت
آموزش متنی
header-svg-bg

شما در پایان این دوره می‌توانید


  • به محیط لاراول مسلط شوید و درک عمیقی از ساختار و نحوه کارکرد فریم‌ورک لاراول پیدا کنید.
  • با استفاده از لاراول اپلیکیشن‌های وب طراحی و پیاده‌سازی کنید.
header-svg-bg

معرفی دوره

آخرین به‌روزرسانی دوره: 02 بهمن 1401 آخرین به‌روزرسانی دوره: 02 بهمن 1401

در این دوره از سایت سکان آکادمی تصمیم داریم به شما یکی از معروف‌ترین ابزار برنامه نویسی وب را معرفی کنیم. بهتر است اصلاح کنم، فراتر از یک ابزار.

اگر تازه برنامه نویس شدید و نگران این هستید که برنامه‌تان چقدر تمیز و اصولی نوشته شده یا اینکه نگران هستید که چقدر باید در برنامه نویسی عمیق شوید تا بتوانید یک اپلیکیشن وب را راه بیاندازید یا حتی نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، پس بهتر است با یک فریمورک و مجموعه ابزار شروع کنید.

لاراول یکی از معروف‌ترین و بهترین فریم ورک‌های PHP است. از زمان انتشار اولین لاراول در بیش از 10 سال پیش در سال 2011، لاراول به سریع ترین فریمورک‌های PHP در حال رشد در بازار تبدیل شد و خیلی سریع از بقیه فریم ورک های محبوب php مانند Symfony ،CodeIgniter و Yii پیشی گرفت :

افزایش استفاده از لاراول دلیل خوبی برای یادگیری این فریمورک محبوب

در تصویر زیر نیز که براساس محبوبیت اخیر گیت هاب ارائه شده، فاصله‌ی لاراول با سایر فریم ورک های PHP را می‌بینید :

مقایسه محبوبیت فریمورک های php براساس گیت هاب نشان دهده بهتر بودن آموزش لاراول

در هر صورت چه در توسعه وب، تازه کار باشید و چه فقط در مورد لاراول کنجکاو باشید؛ ما در این دوره می‌خواهیم به این سوال ساده پاسخ دهیم که لاراول به زبان ساده چیست و بعد قدم به قدم با استفاده از لاراول 10 باهم یک وب اپلیکیشن ساده را پیاده کنیم.

header-svg-bg

پیش‌نیازهای این دوره


header-svg-bg

مدرس شما


علیرضا جزایری
علیرضا جزایری teacher-role-verified-icon
توسعه دهنده Back-End

از سال 96 با برنامه نویسی آشنا شدم و با زبان های c++ و java وارد این دنیا شدم. بعد از مدتی فهمیدم به وب علاقه دارم و یادگیری PHP رو شروع کردم. در حال حاضر دو سالی میشه که به عنوان توسعه دهنده Back-end تو شرکت نوآوری دیجیتال صدرا مشغول به کارم و روی محصولات مختلفی از جمله سکان آکادمی کار می کنم.

header-svg-bg

سوالات متداول


  • تمام کسانی که اطلاعات پایه ای از PHP دارند و می خواهند اصولی تر و تحت یک چارچوب استاندارد کدنویسی کنند.
  • تمام کسانی که به برنامه نویسی وب علاقه دارند.
  • تمام کسانی که به برنامه نویسی در حوزه ی Backend علاقه دارند.
  • تمام کسانی که در صدد پیاده سازی یک API Server هستند.

بله. برای این دوره حداقل باید دوره ی رایگان PHP و دوره برنامه نویسی شی گرا را آموزش دیده باشید. تا بتوانید خیلی راحت تر و سریع تر با این دوره ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، از آنجا که Laravel با رویکرد MVC پیاده شده است پس برای درک بهتر، آشنایی کافی با آن بسیار کمک کننده می باشد.

 از آنجایی که فریمورک لاراول مبتنی بر PHP است، برای استفاده از آن باید مفاهیم PHP و OOP و همچنین سینتکس های اساسی آن را بدانید.

اگر ندانید چگونه PHP را توسعه دهید، یادگیری لاراول بی معنی خواهد بود.

لاراول در درجه اول یک فریم ورک بک اند است. برخی از عملکردهای فرانت اند جزئی را ارائه می دهد، اما با فریم ورک فرانت اند دیگری به نام Vue.js بهترین همکاری را دارد. اسناد و پشتیبانی آنلاین فراوانی برای ادغام Vue.js با لاراول و همچنین سایر فریم ورک‌های فرانت اند وجود دارد.

لاراول یک زبان برنامه نویسی نیست. در واقع یک فریمورک است و زبان انتخابی در این فریم ورک PHP است. قبل از یادگیری لاراول، ابتدا باید PHP را یاد بگیرید.

بسیاری از کاربران در مورد اینکه لاراول یک CMS است یا یک فریم ورک سردرگم می شوند. برای روشن تر شدن ، CMS هر برنامه ای با عملکردهای اضافی است که بر اساس یک چارچوب موجود است. نمونه های محبوب CMS شامل وردپرس و دروپال است که هر دو به شما دسترسی محدودی برای سفارشی کردن صفحه وب خود می دهند. با این حال، لاراول چارچوبی است که می تواند برنامه ها را حفظ کند. همه چیز در لاراول باید با کد برنامه نویسی نوشته شود، به همین دلیل دانش اولیه PHP اجباری است. از قضا می توان از لاراول برای ساخت پلتفرم های CMS استفاده کرد.

پس از گذراندن این دوره، می توانید برنامه های ساده ی وب پیاده کنید و یا حتی یک اپلیکیشن بر مبنای API ایجاد کنید. برای ورود به بازار کار بهتر است دوره ی پیشرفته ی لاراول را نیز بگذرانید و مطمئن باشید در مسیری قرار گرفتید که بازار کار خوبی در انتهای آن در انتظار شماست.

header-svg-bg

آخرین گفت‌وگوهای این دوره


آموزش مقدماتی لاراول-colorful

دوره آموزش مقدماتی لاراول

1:30 ساعت
آموزش متنی
180+ دانشجو
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
online-support-icon