سرفصل‌های آموزشی
آموزش مقدماتی آمار در پایتون
آمار چیست؟

آمار چیست؟

مقدمه

آمار همه جا هست و ما هر روز با آمار تعامل داریم، از بازاریابی گرفته تا فروش و مراقبت‌های بهداشتی. علم آمار مربوط به مطالعه چگونگی جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری از داده‌ها است. آمار ابزار بسیار ارزشمندی است که می‌توانید از آن برای تمرکز بر آینده و پاسخ به هزاران سوال استفاده کنید. به عنوان مثال، احتمال اینکه شخصی محصول شما را بخرد چقدر است، تیم پشتیبانی چند تماس دریافت خواهد کرد و یا چه تعداد شلوار جین را باید تهیه کنید تا متناسب با 95 درصد جمعیت باشد؟ در این دوره آموزشی، با افزایش مهارت‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری روش‌های رایج خلاصه‌سازی و توصیف داده‌ها مانند محاسبه میانگین، رسم نمودارهای پراکندگی و محاسبه همبستگی، خواهید فهمید که چگونه به سوالاتی مانند این‌ها در سناریوهای تجاری پاسخ دهید. شما همچنین با احتمال، که ستون اصلی استدلال آماری است، آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که چگونه از آزمایش‌ها برای درک روابط و الگوها استفاده کنید و یاد خواهید گرفت که چگونه از پایتون برای طراحی یک مطالعه خوب جهت نتیجه گیری از داده‌های خود  استفاده کنید. شما همچنین با مجموعه داده‌های دنیای واقعی از جمله داده‌های جرم و جنایت در انگلستان و داده‌های فروش یک شرکت آنلاین، کار خواهید کرد!

آنچه در این فصل خواهیم آموخت

شاخص‌های آماری ابزارهایی را  برای آشکار کردن نکات برجسته و در واقع توصیف مجموعه داده در اختیار شما قرار می‌دهند. در این فصل، شاخص‌های آماری مانند میانگین، میانه و انحراف معیار را بررسی خواهید کرد و نحوه تفسیر آنها را یاد خواهید گرفت. همچنین مهارت‌های تفکر انتقادی خود را توسعه خواهید داد که به شما این امکان را می‌دهد که بهترین شاخص آماری را برای داده‌های خود انتخاب کنید.

آزمون میانی

quiz-info

آزمون‌ها به ما کمک می‌کنند تا آموزشی فعال داشته باشیم. در این آزمون قصد داریم نکات مهمی که تا اینجای فصل اول آموزش مقدمه‌ای بر آمار در پایتون به آنها اشاره شده‌اند را در قالب چند سوال باهم مرور کنیم.

تمامی سوالات مطرح شده در این آزمون براساس آموزش‌های ارائه شده در بخش اول فصل اول است. پس با مطالعه‌ی این بخش می‌توانید میزان یادگیری خود را بسنجید.

24 سوال تستی بدون محدودیت زمانی قابل تکرار