سرفصل‌های آموزشی
آموزش لینوکس
سایر مستندات لینوکسی

سایر مستندات لینوکسی

علاوه بر man pages، GNU Info System و دستور help، منابع آموزشی دیگری هم برای لینوکس وجود دارند. تمامی توزیع‌های لینوکسی دسکتاپ دارای یک اپلیکیشن هلپ از طریق رابط گرافیکی می باشند. این اپلیکیشن ها معمولاً حاوی راهنماهایی برای نحوه ی استفاده از خود محیط دسکتاپ و سایر اپلیکیشن های وابسته به آن است. با استفاده از دستور زیر، اپلیکیشن هلپ در محیط دسکتاپ گنوم باز خواهد شد:

gnome-help

در صورتی که دستور بالا را در توزیع اوبونتو در ترمینال وارد کنیم، با پنجره ی زیر مواجه خواهیم شد:

با کلیک کردن روی هر گزینه، به مستندات مرتبط با آن ارجاع داده خواهیم شد.

مستندات پکیج

همچنین بخشی از سیستم مدیریت پکیج های لینوکس هم حاوی مستنداتی برای مطالعه ی کاربران است که معمولاً چنین مستنداتی حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه ی ارتباط مابین پکیج های مختلف یک توزیع است که این مستندات را می‌توان در پوشه یی به نام پکیج مد نظر در مسیر usr/share/doc/ یافت.

منابع آموزش آنلاین لینوکس

منابع آموزشی بسیاری -چه لاتین و چه فارسی- در مورد لینوکس وجود دارد که اتفاقاً بیشتر آن‌ها رایگان هستند. علاوه بر مستندات آنلاین عمومی در مورد لینوکس، شرکت هایی هم که توزیع‌های مختلفی از لینوکس را به بازار عرضه کرده‌اند حاوی وب سایت‌هایی آموزشی، تالارهای گفتگو برای رفع مشکلات کاربرانشان و … هستند. به طور مثال، برای دستیابی به مستندات آنلاین توزیع اوبونتو، می توانید به آدرس help.ubuntu.com مراجعه نمایید.

online-support-icon