سرفصل‌های آموزشی
آشنایی با CDN
مزایای Cache کردن اطلاعات در CDN

مزایای Cache کردن اطلاعات در CDN

در این بخش از دوره ی آشنایی با CDN، برای شما توضیح می دهیم که Cache کردن اطلاعات در CDN چه مزایایی برای وب سایت شما دارد.

1. کاهش هزینه های پهنای باند

با ارائه ی محتوا از طریق سرور Cache موجود در CDN، بار مسئولیت این کار از دوش سرور اصلی (Backend) برداشته می شود. با حذف این فشار از روی سرور اصلی، هزینه های ناشی از مصرف پهنای باند، که به واسطه ی ارائه ی محتوا به تعداد زیادی بازدید کننده ایجاد می شود، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. برای اکثر  سایت ها، بسته به درصد محتوای قابل Cache، هزینه های پهنای باند را می توان 40 تا 80 درصد کاهش داد.

2. بهبود تجربه کاربر

یک شبکه توزیع شده از CDN هایی که سرورهایی برای Cache کردن اطلاعات هم دارند، محتوای وب سایت شما را به همه بازدیدکنندگان، بدون توجه به اینکه آنها کجا هستند، نزدیک تر می کند. در نتیجه ارائه ی محتوا، از یک سرور محلی که نزدیک به هر بازدید کننده است به طور قابل توجهی سرعت انتقال اطلاعات را بالا می برد و در نتیجه تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

3. اطمینان از تحویل محتوای معتبر

CDN های مدرن دارای ظرفیت ترافیکی بالایی هستند. توانایی های این CDN ها از شبکه های نرمال سازمانی بسیار بیشتر است. احتمال آسیب دیدن وب سایتی که روی یک شبکه ی سازمانی غیر CDNای است، توسط پیک های ترافیک غیر منتظره یا حملات DDoS بسیار زیاد است. سرورهای Cache یک CDN بسیار منعطف و ایمن هستند. در نتیجه، آنها در طول پیک ترافیک پایدار باقی می مانند.

online-support-icon