چرا تیم من موفق نمیشه ؟

چرا تیم من موفق نمیشه ؟

سلام . مدتی قبل در مورد این که چرا روسای شرکت های برنامه نویسی زور میگن و حقوق انسان ها رو رعایت نمیکنن نوشتم.این پست در واقع ادامه ی اون پست هست. این چیزهایی که مینویسم مربوط به ایران یاهرجای دیگه نیست. مربوط به کل جهان هست، کل تاریخ بشریت.

ما برنامه نویسا توی شرکت هایی کار میکنیم که عموما گلیم خودشون رو از آب بیرون کشیدن و نسبتا مستقل شدن و همیشه نالان هستیم ازاین که چرا کارفرماها زور میگن و من حقوقم از اون چیزی که باید بگیرم کمتره یا هرچی..

مورد اول: دنیا جای عادلانه ای نیست، آدمای ضعیف نمیتونن زنده بمونن

حقیقت اینه که دنیا جای عادلانه ای نیست و نمیتونی بشینی و آه و ناله کنی که عدالت رو درموردت رعایت کنن. حقتو باید به هرصورتی شده بگیری. ما خودمون بی عدالتی نمیکنیم و حق بقیه رو رعایت میکنیم ولی اگر کسی حق و حقوق ما رو رعایت نکرد نباید جلوش سرخم کنیم . حقمونو میگیریم. باید بگیریم.

مورد دوم : شرکت ها زور میگن و حق ما رو میخورن چون خودمون میخوایم اینجوری باشه

شاید برای خیلی از ماها پیش اومده باشه که تیم جمع میکنیم به همراه دوستامون و شروع میکنیم به کار.اما نتیجه به اون صورت که مدنظر ما بود نمیشه و کار اصطلاحا fail میکنه.هزاران دلیل داره ولی دلیل مهمش اینه که من وقتی با دوستم تیم راه میندازم یا اصلا با یک غریبه شروع میکنم خیلی کند و باآرامش حرکت میکنیم.درواقع هیچ زورگویی یا بدی به کارمندامون نمیکنیم یا مدیرمون هیچ زورگویی به ما نمیکنه وفکر میکنیم چه شرکت خوبی داریم و به هم احترام میزاریم و اینا. ولی بعد از مدتی پروژه میخوابه.مدیران تیم ها دراین زمان به این نتیجه میرسن که باید فشار بیشتری وارد کنن که کار خوب پیش بره . درنتیجه شروع میکنن به فشار آوردن به اعضای تیم. درکمال ناباوری پروژه ی تیم با سرعت بسیارخوب و باکیفیت بسیارخوبی پیش میره و به نتیجه میرسه. این وسط چه اتفاقی میفته ؟

دلیل اینه که آدما وقتی تحت فشار قرار نمیگیرن تمام پتانسیل خودشون رو برای انجام کاری که باید انجام بدن نمیزارن.

اتفاقی که توی شرکت های زورگو میفته اینه که اونها فقط نقش یک نیرویی رو بازی میکنن که به آدم فشار وارد میکنه تا کار رو سریع و با کیفیت پیش ببرن وگرنه هیچ تفاوتی بین این شرکت و تیم خودمون نیست. پس در واقع به این دلیل که خودمون فشار رو وارد نمیکنیم به خودمون و تمام پتانسیل خودمون رو به کار نمیبریم مجبور میکنیم اون شرکت روکه سخت گیری بیشتری نسبت به ما انجام بده..و از اونطرف همیشه مینالیم که شرکت به من زور میگه و سخت گیری میکنه و خارج از تایم ازم کار میکشه...

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon