کدام یک برای یک برنامه نویس بهتر است؟ اسم واقعی یا مستعار

کدام یک برای یک برنامه نویس بهتر است؟ اسم واقعی یا مستعار

به نام خدا

این اولین پستم در سکان‌پلاس هست. لطفا اشتباهات بدیهی من رو در نوشتار به بزرگی خودتون ببخشید و برای بهبود نوشته‌های بعدی، من‌رو یاری کنید.

توی این مطلب میخوام صرفا نظر شخصیم رو بگم، تحقیق علمی انجام ندادم و حرفام، تجربه و تفکر شخصی خودم هستند. طبیعیه که ممکنه ۱۰۰٪ غلط باشند.

ادامه سوالی که در توییتر قرار داده شده بود، حول این موضوع بود که برای برندسازی اسم واقعی بهتره یا اسم مستعار؟
توی این مطلب قرار هست که به برندسازی از دید اسم و فامیل خودتون نگاه کنم و قطعا به بقیه جنبه‌ها، دوستان و اساتید دیگه میپردازند.

به نظر من دو نوع اسم برای برندسازی شخصی وجود داره
یکی اسم‌ها (و نام خانوادگی‌هایی) که خیلی مشترک (common) هستند و سخته که روشون برندسازی شخصی انجام بدید. این گروه درصد بالایی از اسم‌هارو تشکیل میدند. مثل: محمدی، رضایی، ابراهیمی و ...

وقتی میخواید روی این اسامی برندسازی انجام بدید تعدادی چالش روبروتون هست:
۱ - افراد خیلی زیادی این اسم رو دارند و در ذهن مخاطب چنین اسم و فامیل‌هایی به وفور یافت میشه. بنابراین سخته که خودتون رو از بقیه جدا کنید و در ذهن مخاطب برند کنید.
۲ - در اینترنت هم افراد زیادی همین فامیل‌هارو داشتند و روی این اسم و فامیل‌ها برندینگ انجام دادند، توی موتور های جستجو بالا اومدند و سخته که بین اون همه افرادی که برای اسمشون برندینگ کار کردند، خودتون رو توی موتور های جستجو متمایز کنید.

و یک سری اسم‌ها (و نام‌خوانوادگی‌های) دیگه هم هستند که یجورایی خاص تشریف دارند. اونقدر متدوال و مشترک نیستند، اشخاص کمتری روی برندیگ این نام‌ها کار کردند و همچنین افراد، کمتر این اسامی به ذهنشون خورده. برندینگ روی این اسم‌ها چالش های بالا رو کمتر داره و راحت‌تر اسمتون توی ذهن مخاطب و موتورجستجو جای می‌گیره.

بنابراین اگر اسمتون جزو گروه اول هست، بهتر هست از اسامی مستعاری استفاده کنید که براحتی در ذهن مخاطب جای بگیره و برای خودتون خاص و منحصر به فرد باشه.

من خودم روی اسم مستعار ترجیح دادم که کار کنم. اسم کوچیکم خاص هست، ولی فامیلیم یک اسم متداول هست و همینطور که میبینید اسم مستعار Masih IT رو برای خودم انتخاب کردم که ترکیبی از اسمم و حرفه‌ای هست که کار میکنم.
البته این رو هم بگم که این انتخابم تقریبا برمیگرده به دو یا سه سال قبل که تجربه و سنم کمتر بود. و اگر برگردیم به گذشته احتمالا بیشتر روی اسم مستعارم فکر میکنم و کلمه بهتری رو انتخاب میکنم.
همچنین این رو اضافه کنم که این اسم مستعار رو فقط برای شبکه‌های اجتماعی استفاده میکنم و هنوز روی موتور های جستجو براش کاری انجام ندادم و صرفا در ذهن اشخاص کمی شناخته‌شده هست.

پس موقع خوبیه که بگم روی اسم مستعارتون خیلی فکر کنید، اگر یک اسم رو انتخاب کردید و اون‌رو جا انداختید، عوض کردنش و ساخت یک برند جدید خیلی سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

اگر از یک دید دیگه هم بخوایم به قضیه نگاه کنیم، باید ببینیم شما برای چه کاری میخواید برندسازی کنید. قطعا یک سرمایه‌گذار نمیاد از اسم مستعار استفاده کنه ولی به عنوان یک دولوپر طبیعیه این کار.
روی این موضوع بیشتر فوکوس نمیکنم و در همینجا مطلب رو به پایان میرسونم.
ممنون از اینکه وقت ارزشمندتونو صرف خوندن این متن کردید. در بخش کامنت‌ها منتظر نظرات مفیدتون هستم.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon