شنا یا برگشتن به ساحل

شنا یا برگشتن به ساحل

نمیدونم برای شما پیش اومده یا نه که میرید سر یک پروژه که نیمه کاره هست و می‌بینید تمامی اصول کد نویسی و کامنتینگ و ... توی این کد به دقت زیر پا گذاشته شده و کد رسما هیچ ارزش مادی و معنوی نداره بعد می‌مونید که به کارفرما بگید این کد به درد نمیخوره باید از اول زده بشه یا این که حرف نزنید و به همین روش پروژه رو تکمیل کنید و تحویل بدید .

من این وضعیت رو به وضعیتی تشبیه میکنم که شما توی رودخانه هستید و یک قایق شکسته دارید نمی‌دونید برگردید به عقب و به ساحل برسید و با یک قایق بهتر بیاید یا این که ادامه راه رو با همین قایق شکسته طی کنید .

چه زمانی به عقب برگردیم ؟

خب فکر میکنم در این حالت بهتر هست به عقب برگردید که کار تازه شروع شده باشه و هزینه و زمانی که براش شده نسبت به هزینه و زمانی که قراره براش صرف بشه کمتر باشه در این صورت بهتره خیلی محکم بگید این کدبیس مشکل داره و برای ادامه و ارتقاع و نگهداریش به این روش نمیشه پیش رفت .

چه زمانی شنا کنیم ؟

خب وقتی پروژه به ددلاین نزدیک شده و یا کارفرما تاکید داره روی همین سورس کار بکنید یا می‌بینید نیاز هست پروژه به سرعت تحویل داده بشه برای فاز اول و فاز های بعدی در راه هست شاید بهتر باشه بقیه راه رو روی همین کد بیس نه چندان چذاب پیش برید به امید این که بشه یک روزی کد رو ریفکتور کرد یا از اول نوشت .

چه زمانی غرق می‌شویم ؟

ساده بخوام بگم وقتی که کارفرما به هیچ راهی مستقیم نیست و میگه باید روی همین سورس پیش بری و اصلا هزینه مالی و زمانی نمی‌خوام برای اخترع دوباره چرخ بکنم (این یه تیکه به اونهایی بود که این شده تکیه کلامشون )در واقع میگه من زمان گذاشتم و هزینه کردم حالا این کد هست و کار میکنه تو قابلیت هایی که میخوام رو پیاده کن . ولی اصلا متوجه نیست که این تغییراتی که میخواد با کدبیس نابودی که به ما سپرده قابل پیاده سازی نیست یا اگر هم پیاده سازی بشه یجایی کار گیر می‌کنه . خب اینجا حق انتخاب با شماست که از کار استعفا بدید یا وایسید توی روی مدیر و اخراج بشید .

شما تا بحال توی شرایط مشابهی گیر افتادید ؟ ممنون میشم تجربیاتتون رو در اختیار بقیه دوستان قرار بدید .

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon