ایا برای برنامه نویسی احتیاج به هوش بالا هست؟!

سلام و عرض ادب  ازتون یه سوال داشتم برای برنامه نویس شدن واقعا نیاز به هوش بالاست؟! یعنی کسی با هوش متوسط رو به بالا (نابغه نیست) نمیتونه برنامه نویسی رو یاد بگیره؟!  بعد خواهش میکنم یکی به من بگه دقیقا پله به پله مراحل برنامه نویسی چیه؟ از کجا شروع کنم؟ من صفر کیلومترم! تمام مطالب رو هم خوندم. اما نمیدونم اول از کجا شروع کنم. باید حتما کلاس برم؟! 

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

برای برنامه نویس شدن نیاز به هوش بالایی ندارید البته اگه داشته باشین که خیلی بهتره😃😃😃

برای شروع برنامه نویسی بهتره مراحل زیر رو قدم به قدم یادبگیرید چون واقعا به کار میان در آینده :

1- در ابتدا کار لازم نیست خیلی وقت خودتون رو صرف این کنید که چه زبانی رو انتخاب کنید همین که یه زبان رو شروع به یادگیری کنین ، کم کم دستون میاد که باید در ادامه چی کار کنید 

2-زبان انگلیسی رو در اولویتهاتون قرار بدید چون بهش نیاز دارید برای سایت هایی مثل github و stackoverflow 

3- تمرین و تکرار به معنای واقعی کلمه !!!!!!!!!!!

در رابطه با اینکه کلاس آموزشی هم برید من خیلی توصیه نمیکنم ولی اگه استاد خیلی خیلی خوب و مسلطی پیدا کردید حتما کلاس بگیرید 

من خودم از آموزش ویدیویی شروع کردم و برای اینکه بتونم مدرکی رو بیارم تو رزومم کلاس های آموزشی میرم صرفا جهت مدرکش!

از navbar همین سایت هم از قسمت رادیو فول استک میتونید حسابی بهره ببرید  

موفق باشید 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام اقای علیرضا  من نویسنده پستم ببخشید که دیر پاسخ تون رو دادم نمیدونم دیشب چرا نشد با اکانتم وارد سایت بشم همش خطا میداد مجبور شدم اکانت دیگه ای بسازم!ممنون بابت راهنمایی تون

ممنون جهت راهنمایی تون

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

در ادامه سعی می‌کنم در حد توان تجربیاتی را در اختیار شما بگذارم.

ابتدا باید با یکدیگر تنظیم‌فرمان شویم که تعریف از هوش چیست و وقتی که می‌گوییم کسی باهوش است این به چه معنا است. ما فرضیه‌ای داریم تحت عنوان «هوش‌های چندگانهٔ گاردنر» که این محقق معتقد است ما ۸ الی ۹ نوع هوش مختلف داریم که عبارتند از:

۱. هوش تصویری/فضایی
۲. هوش کلامی/زبانی
۳. هوش منطقی/ریاضیاتی
۴. هوش جنبشی
۵. هوش موسیقایی
۶. هوش درون فردی
۷. هوش میان فردی
۸. هوش طبیعت‌گرا

که در مورد خود این مبحث می‌شود ساعت‌ها صحبت کرد که سعی کرده‌ام در مقاله‌ای تحت عنوان «از Death Valley (درهٔ مرگ) تا استعدادیابی افراد» تا حدودی این مسئله را بشکافم که توصیه می‌کنیم برای مطالعهٔ کامل این مقاله به لینک https://sokanacademy.com/blog/5375/post مراجعه نمایید.

اینکه می‌فرمایید به کدنویسی علاقمند شده‌اند به شما تبریک می‌‌گویم چرا که روی حوزه‌ای دست گذاشته‌اید که آینده در دستانش و فعالان این اکوسیستم است اما حال باید برسیم به بخش دیگر سؤال که از کجا باید شروع کرد؟

در پاسخ به این پرسش ما در رادیو فول‌استک با فعالان این صنعت پادکست ضبط می‌کنیم که اگر به لینک https://goo.gl/8n9mZx مراجعه نمایید، کلیهٔ پادکست‌ها با برچسب برنامه‌نویسی را خواهید یافت و نکتهٔ مهم اینجاست که در اکثر آن‌ها از مهمان‌ها خواسته‌ایم تا یک رودمپ (نقشهٔ‌راه) ترسیم کنند تا تازه‌وارد‌ها به این حوزه کمتر سردرگم شوند.

علاوه بر این، در یک دورهٔ آموزشی رایگان تحت عنوان «دورهٔ اصول برنامه‌نویسی» مخاطب را افرادی همچون شما فرض کرده‌ام و سعی کرده‌ام تا حد ممکن غیرفنی کلیت ماجرا را توضیح دهم که از لینک https://sokanacademy.com/courses/coding در دسترس است.

به قول استیو جابز، One More Thing و آن‌ هم اینکه حتماً روی مقولهٔ زبان انگلیسی زمان بگذارید چرا که اگر زبان شما خوب نباشد، کار به جایی نخواهید برد که در این زمینه هم می‌تونید به مقالهٔ «روش‌های یادگیری و آموزش زبان انگلیسی» از لینک https://sokanacademy.com/blog/157/post مراجعه نمایید.

موفق باشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ممنونم از شما🌹🌹

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

خلاصه بهتون بگم

ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی میگه:

" اگر یک فلجِ مادرزاد نتواند قهرمان مسابقه دو و میدانی شود، فقط خودش مقصر است"

به نظرم اگر فقط به اندازه ای که بتونید یه درک کلی از منطق عمومی برنامه نویسی پیدا کنید برا شروع کافیه و بقیه اش به میزان تلاش خودتون بستگی داره

یعنی هرچه تلاش و تمرین بیشتر باشه، پیشرفت بیشتره

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

خیلی ممنون🌹🌹

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام 

خیلی مهمه که بدونی دوست داری توی چه فیلدی فعالیت کنی چون هر فیلد تخصص های مورد نیاز خودشو داره و خیلی کم پیش میاد که تخصصی که یاد میگیری رو بشه تو فیلد های دیگه استقاده کرد. مثل پایتون که برای یک حیطه کاره مشخصی قابل استفاده هستش.

ولی یک چیزی مثل جاوا اسکریپت که لایبرری های زیادی داره رو میشه خیلی جاها استفاده کرد مثل وب اپلیکیشن ها و اپلیکیشن ها موبایل 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

همه چی مونده به تلاش خودت.تلاش تلاش تلاش.مگه اونایی که تونستن موفق بشن هوش بالایی داشتن؟؟؟

یه نمونش استیو جابز.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام
مهم ترین چیز علاقه و عشق برنامه نویسی و حل مسئله داشتن هستش و بعد از اون پشت کار و تلاش
همیشه باید در حال یادگیری باشی و روز به روز بهتر کنی خودت.
منابع فارسی و انگلیسی.

online-support-icon