ایجاد وبلاگ یا ساخت سایت با استفاده از گیت هاب

سلام من میخواهم یه سایتی را در گیت هاب برای خودم بسازم ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم لطفا قدم به قدم بهم بگید چیکار باید بکنم اینو هم بگم من نه پولی برای پرداخت هاست یا دامنه یا .ندارم همچنین زبانهای مثل html یا cs و... بلد نیستم میخواهم با ساده ترین شیوه ولی با یک سایت خوب از طریق گیت هاب برای خودم درست کنم  در اینترنت سرچ کردم متاسفانه چیزی نفهمیدم اموزش های را هم دیدم ولی چون در لینوکس بوده هیچی ازشون سر در نیاوردم ممکنه به صورت مرحله به مرحله بهم بگید چطوری میتونیم یه سایت برای خودم با استفاده از گیت هاب درست کنم .و اینکه بعضی از اصطلاحاتی که در گیت یا گیت هاب استفاده میشه اصلا و ابدا ازشون سر در نمیارم ممنون میشم کمکم کنید منظورم از سایت در گیت هاب اینکه من مثلا قراره توی وبلاگم اموزشهای در مورد جاوا یا در مورد هر چیز دیگه ای مطلبی بنویسم و همچنین در پروژه هایی شرکت کنم و.....مثلا این یه نوعی از وبلاگ : https://mcsh.github.io/fa/ 

این چطوری ایجاد کردند 

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام.

برای همچین کاری باید html , css , git آشنایی داشته باشید. در ضمن روی github درحال حاظر امکان استفاده از زبان های سمت سرور مثل php وجود نداره (ولی فکر میکنم روی gitlab بتونید).

لینک زیر آموزش ساخت GithubPage هستش

https://pages.github.com/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنونم . میشه به صورت قدم به قدم با استفاده از تصاویر بهم راهنمایی کنید اخه چیزی در مورد گیت و و...اشنایی ندارم فعلنه هدفم اینکه بتونم یه وبلاگی راه اندازی کنم که بعدا بتونم مطالبی را بهش اضافه کنم

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست عزیز

برای ساخت وبلاگ با گیت هاب، ابتدا نیاز است با مفهوم کنترل ورژن «گیت» و سپس «گیت هاب» آشنا شوید. برای این آشنایی دو دوره‌ی ویدئویی زیر را پیشنهاد می‌دهم:

https://faradars.org/courses/fvgit9609-managed-distributed-edition-using-git

استادش «جادی» است. رایگان است اما شاید کمی نیاز به پیش نیاز داشته باشد. دانلود کنید و اگر نفهمیدید بعد سراغ دوره‌ی بعدی بروید.

https://faranesh.com/programming/16468-learning-git--github--gitlab

اکنون 16500 تومان است اما قیمت اصلی آن 33000 تومان است. به نظرم برای شروع کار دوره‌ی خوبی است اما کامل نیست.

بعد از آشنایی با گیت می توانید یک مخزن (ریپازیتوری) در گیت هاب بسازید و سپس با استفاده از توضیحات لینک زیر، آدرسی برای اجرای مخزن خود بسازید:

https://pages.github.com/

و سپس وبلاگ «استاتیک» خود را در مخزن خود بسازید.

میانبر:

با استفاده از مخزن زیر می توانید به راحتی (مانند وبلاگی که لینکش را گذاشته اید) یک وبلاگ استاتیک خوب در گیت هاب بسازید:

https://github.com/barryclark/jekyll-now

البته کار با این مخزن هم نیاز به آشنایی مقدماتی با گیت هاب دارد که با شرکت در دوره گیت فرادرس می توانید به این دانش برسید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنونم من این روش رو اینجا پیدا کردم ولی متاسفانه از این روشی که گفته رفتم ولی متاسفانه نتونستم وبلاگ را ایجاد کنم ممنون میشم راهنماییم کنید اگر ممکنه با عکس راهنمایی ام کنید ممنون مییشم

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام اقای مجیری ممکنه ایدی تلگرامتون رو بهم بدهید انجا بهم درمورد ساخت وبلاگ با گیت هاب صحبت کنم

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

با Google Sites یا موردهای مشابه شروع کنید. گیت‌هاب یه جورایی مرحله آخره ...

https://sites.google.com

online-support-icon