سردر گمی در انتخاب شاخه کامپیوتر به شدت نیاز مند کمک....

سلام دوستان . خواهشا اگه کسی میدونه کمک کنه. اقا من دانشجو کامپیوتر ام. بعد هم به هک علاقه دارم هم به شبکه هم به برنامه نویسی وب اندروید و ... الان مشکلم اینه واقعا نمیتونم علاقه اصلی خودمو پیدا کنم  اگه کمکم کنین واقعا ممنون میشم :(

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست عزیز.

خیلی از افراد هستند ( از جمله خودم :) ) که تقریبا به همه تکنولوژی ها علاقه دارند و این مشکل رو میشه گفت که یک مشکل عمومی هستش که همه باهاش دست و پنجه نرم میکنند.

برای این که مسیر خودتون رو انتخاب کنید باید ببینید که به چه چیزی بیشتر علاقه دارید و نکته بعدی این که بازار کار رو به شکل منطقی بسنجید.

خیلی وقت ها صحبت هایی بین برنامه نویس ها میشه که الان فلان تکنولوژی ترند شده همه دارن اون رو یاد میگیرن ولی در عمل که نگاه میکنیم میبینیم که بعضی هاشون بازار کار خوبی ندارن بعضی ها هم بازار کار خوبی دارن. بهترین کار نگاه کردن به آگهی های استخدامی هستش که با اون میتونید بسجنید بازار کار هر تکنولوژی در چه سطحی قرار داره.

یک نکته خیلی مهمی که وجود داره اینه که خیلی از شاخه ای به شاخه دیگه نپرید. اول یک تکنولوژی رو تا حد نسبتا کاملی یاد بگیرید بعد از اون شروع کنید به یادگیری یکی دیگه.

از اون جایی که به بقیه تکنولوژی ها هم علاقه دارید میتونید یک تکنولوژی رو اصل قرار بدید و به طور مداوم روی اون کار کنید و اخر هفته ها یا روزهای دیگه ای که تایم استراحتتون هست گریزی به دیگر تکنولوژی ها داشته باشید.

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنون خیلی مفید بود❤❤

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

قبلاً در پاسخ به چند نفر از دوستان یکسری نظرات را عرض کردم که لینکش را برای شما قرار می‌دهم شاید کمک کند:

https://bit.ly/2QuFfvS

https://bit.ly/2CVI5av

https://bit.ly/2p7bKUx

پیروز باشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

خیلییی ممنون اقای مرادی ❤❤❤

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

شاید سالیان سال بین انتخاب یک حوزه وقت خودتون رو تلف کنید. تمام حوزه های علوم کامپیوتر ب نوعی به هم ربط دارن. معمولا تمامی اشخاصی ک در این حوزه ها حرفه ای هستن ی مدت زمانی رو به هر حوزه ای اختصاص دادن و اون رو تجربه کردن. علاقه ای واقعی توی کار خودشو  نشون میده. همه با دیدن سایت‌هایی باحال مثل فیسبوک تویتر و ... به وب علاقمند میشن همه با دیدن بازیهایی مثل call of duty ب بازی سازی علاقمند میشن همه با شنیدن اینکه فلان جا هک شد فکشون می افته و به هر علاقمند میشن. اما خیلیها وقتی وارد این حوزه ها میشن میبین اون چیزی فکر میکنم نیست. اگه حوزه اپلیکیشن نویسی رو انتخاب کردید از ساده ترین نوع اون یعنی دسکتاپ شروع کنید و برید سراغ وب و بعد موبایل بعد میبینید ک همه اینا تو هسته اشون یک چیزن. مهمترین چیزی که باید مد نظر داشته باشید تفاوت بین تکنولوژی و حوزه است. تکنولوژی ابزار کاره اما حوزه پلتفرمی که فعالیت مثلا یک حوزه کاری و برنامه نویسی است و بعنوان تکنولوژی و ابزار میشه از پایتون جاوااسکریپت پی ان پی بوت استرس جی کوری و...  استفاده کرد. 

online-support-icon