نحوه قرارداد بستن با فریلنسر و ثبت قالب به نام خود

سلام.

من یه سوال داشتم وقتی یه پروژه رو میپاریم به یک فریلنسر ایا باید باهاش قرار داد ببندیم؟و اگه قراره باهاش قرارداد بست و اون تو یه شهر دیگه بود چیکار کنیم؟

و یه سوال دیگه که وقتی یه قالب وب داریم چجوری میتونیم اونو به نام خودمون ثبت کنیم که مدرک داشته باشیم که این قالب مربوط به ما میباشد؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام  وقت بخیر

درخصوص سوال اولتون باید خدمتتون عرض کنم که معمولا جلسه اول بصورت حضور برگزار میشه و قرار داد های لازمه به امضا میرسه.

در صورتی که امکان حضوری فیزیکی وجود نداشته باشه از راهکار های جایگزین استفاده میشه که بیشتر سلیقه ای هستند مثل گرفتن اطلاعات قابل رهگیری مثل تصویر کارت ملی و یا شماره ثابت و...

برای داشتن تجریه امن در پرداخت بصورت فریلنس میتونید از سایت های واسطه استفاده بفرمائید.

در خصوص سوال دومتون تا به حال به همچین موردی برخورد نکردم و بنظر هم زیاد عملی نباشه چرا که دنیای دیجیتال دنیای الگو برداری هست (اگر حقوق کپی رایت رعایت شود!) ولی با این حال بنظرم شما میتونید به عنوان نرم افزار ثبت کنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

به نظر من مطمئن‌ترین کار، استفاده از سایت‌های واسط هست که پول کارفرما رو تا تحویل پروژه از سوی برنامه‌نویس و تایید کارفرما بلوکه می‌کنند تا حق هر دو طرف محفوظ بمونه.

با این حال اگه حالتی غیر از این باشه بهتره از نمونه قراردادهای موجود در اینترنت استفاده کنید و هر دو طرف امضا کنند و اسکن قرارداد امضاشده رو براب همدیگه بفرستند. البته مهمه که از صحت آدرس نوشته‌شده در قرارداد (با ارسال مثلا یک نامه‌ی پستی ساده) و تلفن (با گرفتن تماس) اطمینان حاصل کنید و حتی‌المقدور هم شماره تلفن ثابت و هم شماره تلفن همراه از همدیگه بگیرید. همچنین مدارک هویتی هر دو طرف (مثل شناسنامه و کارت ملی) هم باید به همدیگه داده بشه تا در صورت بروزاختلاف، پیگیری قضایی راحت‌تر بشه.

اما برای ثبت قالب و تکه کد به نام خود هم می‌تونید از سایت‌هایی مثل evanto(بهویژه زیرمجموعه‌ی codecanyon) استفاده کنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنون از پاسخ شما

online-support-icon