آموزش های لازم برای طراح سایت حرفه ای هم فرونت اند و بک اند

سلام خسته نباشید به همگی دوستان

و سپاس از سایت بسیار خوبتان 

علاقه زیادی به طراحی سایت دارم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا راهنمایی فرمایید 

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

چند سال پیش تو مدیوم یه آرتیکل خوب خونده بودم. گوگل هم بکنین "web development roadmap" نتایج خوبی میبینین. حالا این عکس رو ببینین به درد من که خورد:

https://pasteboard.co/HqOrKdh.png

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

فقط دوست عزیز با دیدن این roadmap هیجان زده نشین و سعی نکنین سریع کل عنوان های این رودمپ رو یاد بگیرین، تا حد امکان آروم و با حوصله یاد بگیرید بخصوص javascript توی بحث front end خیلی مهمه که پایه تی قوی داشته باشین، مورد هایی هم هست که زیاد ضروری نیستن ولی باز اونجا ذکر شده و مثلا npm نیاز نیست با دقت یاد بگیریش بمرور زمان خود به خود یاد میگیری

https://medium.freecodecamp.org/a-roadmap-to-becoming-a-web-developer-in-2017-b6ac3dddd0cf

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

دقیقا درست می‌گید، یادگیری یه مرور زمان عامل مهمیه. این «جوگیری» هم به نظرم یه شمشیر دو لبه است. از طرفی می‌تونه انگیزه رو از بین ببره از طرفی خودش باعث ازدیاد انگیزه بشه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام به شما

در ادامه یک رودمپ کلی رو براتون مینویسم. ان شاء الله که مفید باشه.

در ابتدا و برای شروع، یک دامنۀ رایگان یا یک وبلاگ شخصی برای خودتون تهیه کنید و از روز اول روی همان دامنه شروع به کار کنید و هرآنچه که یاد می‌گیرید رو روی اون پیاده سازی کنید.

- مرحلۀ اول؛ که فکر می‌کنم شما خودتونید ازش مطلع باشید یادگیری نسخۀ آخر زبان HTML هست.

- مرحلۀ دوم؛ یادگیری نسخۀ آخر زبان CSS

(بعد از گذروندن این مراحل باید بتونید یک پیج ساده طراحی کنید که رنگ و لعاب هم داشته باشد)

- مرحلۀ سوم؛ آموزش فریمورک سی‌اس‌اس بوت‌استرپ نسخۀ آخر اون (برای اینکه بتونید یک سایت ریسپانسیو طراحی کنید.)

- مرحلۀ چهارم؛ به دست آوردن یک دید کلی از زبان جاوااسکریپت هست چرا که فعالیت در وب بدون جاوااسکریپت هیچ مفهومی نداره. این زبان دو لایبرری داره که فکر میکنم لایبرری ریئکت الان بسیار پرکاربرد باشه. یادتون باشه که منظور از دید کلی یک آشنایی مختصر با جاوااسکریپت هست در حدی که توانایی نوشتن چند خط کد رو با این زبان داشته باشید. اما برای قسمت فرانت اند فکر میکنم عمیق شدن در اون لازم باشه!

تا این مرحله بایستی قادر باشید تا یک سایت نسبتاً پیچیده (البته فقط بخش فرانت‌اند) اون رو طراحی کنید.

خب می‌رسیم به بخش  بک‌اند؛ که ابتدا باید زبان کدنویسی خودتون رو انتخاب کرده باشید؛ در این مورد هم زبان جاوااسکریپت زبانی هست که می‌شه باهاش هم بک‌اند کار کرد و با نودجی‌اس هم فرانت‌اند کار کرد. ولی خب طبیعیه که انتخاب نهایی رو خودتون باید انجام بدید.

بعد از انتخاب زبان:

- ابتدا یادگیری مباحث کلی اون زبان هست

سپس شروع کنید با استفاده از اون زبان و کد به اصطلاح Pure، بخش بک‌اند سایت استاتیکی که تا این لحظه طراحی کردید رو بنویسید. برای مثال سایت باید قابلیت لاگین توسط کاربران رو داشته باشه، ورود به سایت، آپدیت پروفایل و ...

- مرحلۀ بعدی آموزش اون زبان به صورت شیءگرایی هست

- حال که سایت تا این مرحله آماده شده، بایستی بخش بک‌اند رو با OOP بنویسید.

- پس از این مراحل فکر می‌کنم بایستی شروع کنید به یادگیری SEO و پیاده‌سازی اون تا سایت خودتون رو به موتورهای جست‌وجو معرفی کنید.

- گام بعدی کار با فریمورک هست که بایستی یک فریمورک محبوب از اون زبان رو انتخاب کرده و شروع به یادگیری کنید و مجدداً سایت را با اون بنویسید.

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنون از راهنمایی خوبتان ، فک کنم به جواب همه سؤال هایم رسیدم  بسیار سپاس گزارم

ممنون از سکان اکادمی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

پیشنهاد من علاوه بر چیزایی که دوستان گفتن اینه که تا حدودی هم تو بخش فرانت اند و هم بک اند کار کنین ولی در نهایت یکی رو انتخاب کنین . مشکل ما تو ایران همینه. همه میخوان همه چیز رو یاد بگیرن . یه چیز رو بگیرین تا  تهش برین. با تشکر . 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام.اول html رو با w3schools.com یاد بگیر بعدش css ,css3 رو هم از همین سایت یاد بگیر. نیاز هم نیست که زبانت خیلی قوی باشه. چون مطالبش ساده است.بعد از اینکه این هارو یاد گرفتی سعی کن برای خودت قالب طراحی کنی 100 درصد هنگام ساخت قالب به مشکل میخوری اما نا امید نشو تو گروه های برنامه نویسی عضو شو و سوالاتت رو بپرس. 

سعی نکن همین اول کاری بوت استرپ رو یاد بگیری چون تنبلت میکنه سعی کن پروژه های codepen.io رو اجرا کنی کنی و سورس های این سایت رو بخونی.

بعد از اینکه به مرحله خوبی رسیدی بیا و بوت استرپ رو یاد بگیر.کنارش جاوا اسکریپت هم یاد بگیر. یادگیری جاوا اسکریپت یه مزیت بزرگ به حساب میاد هم میتونی با الکترون برای دسکتاپ بنویسی هم با ریکت برای اندروید و هم برای وب با نود جی اس برای فرانت اند هم که خودتون میدونید.

درضم یه سر هم به github بزن و پروژه های مختلف رو ببین و سعی کن کد هاشون رو بخونی و دوباره خودت بنویسی.

باتشکر.

online-support-icon