Asp.net چیست؟ ایا میتوان جاوا را در کدنویسی ان استفاده کرد؟

با سلام و خسته نباشید. تو دانشگاه یه واحدی رو گذروندیم که توش طراحی سایت با استفاده از asp.net رو اموزش دادن و میشد از c# یا vb برای کد نویسیش استفاده کرد. من یه مقدار راجع بهش جستوجو کردم و بعضی از سایتا asp.net رو یه زبان جدا معرفی کردن و بعضی از سایتا ی دیگه گفتن یه فناوریه. میخواستم بدونم asp.net دقیقا چیه؟ ایا مثل یه محیط کد نویسیه که فقط امکان استفاده از ابزار مختلف مثل انواع دکمه ها رو فراهم میکنه یا یه زبان مستقله؟ سوال اصلی که داشتم اینه که ایا میشه به جای c# یا vb از زبان جاوا برا کد نویسیش استفاده کرد؟ کلا جدا از مسله asp.net بهترین راه برای طراحی وبسایت با استفاده جاوا چیه؟
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام برای طراحی وب سایت یک سری موارد مثل اچ اتی ام ال، سی اس اس و جاوا اسکریپت به عنوان پایه برای تولید صفحات استاتیک وب به کار گرفته می شود. اما برای اینکه صفحات وب دینامیک باشه شما باید یک زبان سمت سرور انتخاب کنید... وب سرور مایکروسافت از تکنولوژی asp استفاده می کند، یک فریم ورک وب اپلیکشن سمت سرور https://en.wikipedia.org/wiki/ASP.NET داخل asp شما می توانید از سی شارپ یا وی بی استفاده کند. یک انتخاب دیگه شما زبان پی اچ پی است، که داخل بسته های زمپ وب سرور و پایگاه داده ارایه شده است. سومین انتخاب استفاده از JSP اون هم داخل زمپ بخش Tomcat آورده شده است. https://www.youtube.com/watch?v=VoOtk3ada9c&t=175s
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
Google.com
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام وبسایت ها از دو بخش تشکیل میشن معمولا 1-فرانت اندForntEnd و بخش دوم 2-بک اند BackEnd اگه قصد ساختن سایتی داری باید زبان های فرانت اند از جمله HTML,CSS,JavaScript رو باید حتما یاد بگیری و حتما به یک زبان سمت بک اند رو هم تسلط داشته باشی مثل:Asp.Netیا PHP (
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام وبسایت ها از دو بخش تشکیل میشن معمولا 1-فرانت اندForntEnd و بخش دوم 2-بک اند BackEnd اگه قصد ساختن سایتی داری باید زبان های فرانت اند از جمله HTML,CSS,JavaScript رو باید حتما یاد بگیری و حتما به یک زبان سمت بک اند رو هم تسلط داشته باشی مثل:Asp.Netیا PHP (بین اینا یکی انتخاب کن)و یا پایتون و چند زبان دیگه که کاربرد های خودشونو دارن با زبان فرانت اند شما میتونی یه سایت مثل یک صفحه روزنامه بسازی که مدیریتش سخته برای اینکه دستت باز تر باشه و سایت پویاتری داشته باشی نیاز یه زبان بک اند داری موفق باشی.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام دوست گرامی. asp.net فریمورک(مجموعه ای از کتابخانه ها) مایکروسافت برای ایجاد صفحات وب است. سمت واسط کاربری آن به زبان asp است که در کلیات شبیه html است. سمت کد آن میتواند زبانهای c# vb و ... باشد(زبانهای مایکروسافتی) تا جایی که بنده اطلاع دارم شما نمیتوانید در این ساختار از زبان جاوا استفاده کنید. البته با کمک وب سرویس ها میتوان بین هر زبان تحت وب ارتباط برقرار کرد(تبادل داده). اما تلفیق این دو بسیار بعید است. به بیان ساده asp.net یه پکیج است با زبانهای تعریف شده به همراه یک الگوی طراحی مختص خود. از طرفی زبان جاوا یک زبان (کاملا) مستقل است و سینتکس و جزئیات مختص خود را دارد که در حال حاضر توسط اوراکل پشتیبانی می شود. موفق باشید.
online-support-icon