بنظر شما کدام زبان در آینده رتبه بهتری داره که برم یاد بگیرم

من به دنبال یادگیری زبان جدیدم اما خیلی سخت شده انتخاب بین این همه زبان که وارد کار شده و انتخاب کردنو سخت کرده لطفا هرکی هر نظری داره بگه ممنون
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
هر چیزی رو خووب یاد بگیرید بازار کار خوب براش همیشه هست، برای اینکه ببینید از چه زبانی خوشتون میاد، بازار هدف چی هست بد نیست نیم نگاهی به زبانهاای مختلف داشته باشید. اگر هز بان برنامه نویسی رو خوب یاد گرفته باشید، سوییچ بین زبانها خیلی کار سختی براتون نیست.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
من سه سال جاوا کار میکنم اما احساس میکنم که علاقه به هوش مصنوعی و رباتیک دارم که فکر کینم در این زمینه پایتون خوبه وقت طلاس و انسان دنبال پیشرفته بنده کاره خودمو دارم اما بفکر آینده هستم علم و تکنولوژی خیلی خیلی سری داره پیشرفت میکنه حالا با این همه صحبت ها نظر شما چیه ؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
رتبه اصلا مهم نیست مسئله علاقه شما و نیاز جامعه اطراف شماست
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خب مشکل همینجاست شاید خنده داره باشه اما به ربات و چیزهای تخیلی علاقه خاصی دارم و در این زمینه فکر میکنم باید هوش مصنوعیرو یاد بگیرم نظر شما چیه ؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خنده دار نیست اگر به ربات و رباتیک علاقمندی پیشنهاد اول c هست که به طور گسترده در رباتیک استفاده میشه اگر میخوای بخش هوش مصنوعی رباتیک رو دنبال کنی پیشنهاد سی پلاس پلاس هست که پرفورمنس خوبی داره و یک زبان سطح بالا و پایینه و تمام ابزار های مخصوص هوش مصنوعی با اون نوشته میشند و توی رباتیک چون محدودیت منابع سخت افزاری بیشترین اهمیت رو داره با اون کار میکنند .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
یادگیری زبان جدید کاملا بستگی با کارتون داره برای مثال برای برنامه نویسی تحت وب (Back-End) زبان هایی مثل Python, PHP, GO خیلی کاربرد دارن و اکثر شرکت ها نظیر گوگل از این زبان ها استفاده میکنن، یا آندروید بیشتر جاوا ولی کم کم داره به سمت Kotlin پیش میره... . من چون برنامه نویس آندروید هستم Java کار میکنم ولی در کنارش PHP هم دارم یاد میگیرم و برای ساخت هوش مصنوعی Python هم دارم یاد مگیرم. خلاصه اینکه یه سرچی تو نت کنین و ببینن برای کارتون بیشتر چه زبان هایی مورد استفاده قرار میگیره و روی اون ها تمرین کنین.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
بله بندم اندروید کارم به سمت هوش مصنوعی میخوام برم اگه میشه راهنمایی کنید ؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
Python یاد بگیرین به نظرم چون برای هوش مصنوعی بیشتر این زبان به کار میره. من خودم کم کم دارم استارتشو میزنم و برای همین دارم Python یاد میگیرم.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
میخوام چیزایی که از همین سایت یادگرفتمو بازگو کنم دونستن زبان چیزی جز حفظ بودن چندتا کلمه و ساختار نیست.مهم دونستن چطور کار کردنشون و معماریشونه.یعنی نقاهیم برنامه نویسی.به عنوان مثال کسی که بدونه حلقه چیه، برای یاد گرفتنش تو یه زبان جدید دیگه لازم نیست مفهوم تازه ای رو یادبگیره و آشنایی با سینتکس کافیه :دی
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام چند وقتی هم این سوال منو درگیر کرده بود که از خیلی ها پرسیدم و جواب های مختلفی گرفتم اول ببینی هدفت چیه چه محصولی میخوای ارائه بدی و هدفت داخل ایرانه یا کشور های دیگه شاید این سوال پیش بیاد چه فرقی داره ایران یا خارج ایران ،حقیقتش داخل ایران باید آچار فرانسه باشی متاسفانه، البته این وضعیت داره کمی خوب میشه ولی بازم طول میکشه اگه گوگل کنی میبینی جاوا اسکریپت محبوبیت خوبی داره، درکل نمیتونیم بگیم برو زبان Xیا Yرو یاد بگیر ولی به یه سرچ و کم تحقیق میتونی زبان مورد نظرت پیدا کنی البته زبان های برنامه نویسی طبق گفته های دوستان ابزارند و اصل کار اصول کلیه برنامه نویسیه موفق باشی
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
نظر شخصی من در مورد زبان های برنامه نویسی موفق در اینده: ۱- سوییفت اپل : سرعت بسیار بالا + پشتیبانی بسیار عالی از طرف خود شرکت اپل + سینتکس بسیار راحت و روان و بسیار شبیه به زبان برنامه نویسی اسکالا + کامپایل مستقیم کد های سوییفت به کد نیتیو اپل! + استفاده از automatic reference counting برای مدیریت حافظه + پشتیبانی از شیء گرایی به صورت عالی + نوشتن نرم افزار هم برای ایفون هم برای ایپد هم برای مک تنها با سوییفت ۲- جاوا : ساده + شیء گرایی + قابل حمل بودن (یک بار بنویس همه جا اجرا کن)+ امن(اجرا شدن درون ماشین مجازی) +‌ قابلیت چندنخی + عملکرد بسیار بالا + امکان استفاده برای بسیاری از کار ها از جمله شبیه سازی ها و برنامه نویسی موبایل و سرور و غیره ۳- جاوا اسکریپت (تا حالا درست و حسابی نرفتم سراغش پس نمیتونم نظری بدم ولی با توجه به کاربرد هاش اینده خوبی در انتظارشه) ۴- سی پلاس پلاس (بهترین زبان به نظر من برای شروع کردن برنامه نویسی هستش! خودم با همین وارد دنیای برنامه نویسی و کامپیوتر شدم و علاقه شدیدی هم بهش دارم?!) ۵- پایتون ۶- اسمبلی (علیرغم قدیمی بودن بسیار کارا هستش و در زمینه های زیادی هم به کار میاد)
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
برای یاد گیری یک زبان نباید به رتبه و رتبه بندی خاصی توجه کنی بلکه باید حوزه مورد علاقت رو پیدا کنی و سعی کنی در راستای اون پروزه زبان یا زبان های مورد نیاز رو یاد بگیری این که از روی یک رتبه بندی بخوای یک زبان یاد بگیری اصلا جالب نیست نه اون رتبه بندی در مورد ایران ارزش داره و تعیین کننده بازار کار هست نه در خارج از ایران ولی اگر بجاش شما بیای یک حوزه خاص مثلا توسعه ابزار برای هوش مصنوعی رو انتخاب کنی و با سی پلاس پلاس که بیشترین استفاده در این زمینه رو داره پیش بری و حرفه ای بشی قطعا هم توی ایران هم بیرون از ایران برات کار با حقوق خوب و جذابیت بالا هست . یا مثلا اگر استفاده از ابزار ها ئ فریمورک های هوش مصنوعی رو که بیشتر با پایتون انجام میشه یاد بگیری و روی یادگیری ماشین تمرکز کنی باز برات هم داخل کار پیدا میشه هم بیرون . وقتی میخوای یه یک حوضه ورود کنی به کم بودن میزان درخواست برای استخدامش توجه نکن حتی اگر یک استخدام هم بخواند اون یک نفر میتونی تو باشی و اصلا از اون گذشته خودت میتونی توی اون زمینه کار کنی شرکت بزنی و بقیه رو استخدام کنی فقط علاقه و پشت کار مهم هست .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
دوست عزیز سلام به نظرم تو جواب هایی که دوستان دادن یه نکته ایی ذکر نشده بود و اونم این بود که شما همیشه باید فراتر از اون جایی که داری توش کار می کنی و یا حتی داری زندگی می کنی به مسئله نگاه کنی . خب حالا این چه طوری حاصل میشه ؟ خیلی راحته ... رصد سایت های مرتبط و امار های مرتبط با نظر سنجی ها و قعالیت های انجام شده در معتبر ترین سایت های جهانی در زمینه برنامه نویسی . اگه بخوام این جمله بالا رو برات تفسیر کنم خیلی راحت می تونم بگم که وقتی سایتی مثل Stackoverflow اومده از کلیه فعالیت هایی که تو سایتش به ثبت رسیده و نظر سنجی هایی که انجام شده گزارش تهیه کرده و نسبت به انواع و اقسام زبان های برنامه نویسی به تفکیک زبان / فریم ورک / کشور / جنسیت افراد / دستمزد های کاری و هزاران فاکتور دیگه اومده این گزارش رو تهیه کرده کلا دید بسیار بسیار خوبی بهت میده از این جهت که شما علاوه بر تعامل با برنامه نویس های ایرانی در واقع بتونی با برنامه نویس های خارج از کشور که به مراتب علم کاریشون از خیلی از برنامه نویسای ایرانی بالاتر هست تعامل خوبی داشته باشی . از این جهت که بتونی پروژه هایی که انجام میدن رو شما هم Fork کنی و توش دخالت کنی و تو رشد یه پروژه بتونی کمک کنی . یکی از دوستان به زبان شیرین اسمبلی اشاره کرده بود که واقعا حرف درستی زد . زبان اسمبلی یه زبانی هست که برای تست نفوذ و اینا کاربرد داره . خب شما وقتی تو این مورد مسلط باشی تک میشی و برای رشد کاریت خیلی موثره . ولی به شرط این که کاملا مسلط باشی و به تمام ریز و بم های این زبان بتونی اشنایی پیدا کنی . یا مثلا وقتی شما سری به امار سایت stackoverflow میندازی میبینی که چه قدر جاوا اسکریپت داره روز به روز پیشرفت می کنه و پروژه های مرتبط با اون چه قدر در حال رشده . پس بنا به نیازت میری تحقیق می کنی و اون زبان یا فریم ورک های مرتبطش رو میری یاد میگیری و همین طوری ادامه میدی تا تبدیل میشی به یه Senior developer. به نظرم این که چه زبانی رو انتخاب کنی می تونی از یه سری سرنخ ها استفاده کنی که مثالش رو تو متن های بالا زدم . امیدوارم بتونی بهترین انتخاب رو داشته باشی برای خودت
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اگه این طوری فکر کنی که ما داریم تو ایران زندگی می کنکایم و خیلی از این مواردی که گفته شد مسخره به نظر میاد پیشنهاد می کنم برو سراغ شرکت هایی که دارن نیرو جذب می کنن . منظورم از این شرکت ها شرکت های اسم و رسم داره . ببین چه ایتم هایی رو تو اگهی استخدام اوردن . اون وقت متوجه میشی که دقیقا این تغییراتی که مثلا دلار به صورت مستقیم رو جز جز زندگی هر کس موثره همین برنامه ها برای استارت اپ ها و شرکت های ایرانی هم برقراره چون اگه نرن سمت این موارد شکست خودشون رو تضمین می کنن . پس اصلا این طوری فکر نکن که چون داریم تو ایران زندگی می کنیم نیازی نداریم بریم سراغ این سایت ها . ولی در صورتی که شما مدتی تو این سایت ها باشی دیگه اصولی کار می کنی و از همه مهم تر اصولی انتخاب می کنی .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
درود ، نظر اول و همیشگی بنده اول مشخص سازی علاقتون هست که بیشتر به کدام فیلد کاری علاقمند هستین (این علاقه مندی به انتخاب بهتر کمکتون خواهد کرد) اما اگر بخواهیم از نظر آماری به مسئله نگاه کنیم میتونید از سایت هایی که میزان محبوبیت و رشد یک زبان را معرفی میکنند استفاده کنید تا انتخاب بنا به تقاضا داشته باشید. در انتها هم اگر به دنبال زبان هایی هستید که آینده کاری بهتری داشته باشند بیشتر به زبان هایی که رشد بیشتری دارند از جمله کاتلین و سوئفت بپردازید
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اول باید مشخص کنید که در کدام زمینه میخواهید فعالیت کنید. اگر به دنبال کسب در امد زیاد و یک زبان میگردید که در ایران بازار کارش خوب باشد زبان#C که برای تولید نرم افزار های دسکتاپ میباشد گزینه خوبی است(البته بازار کار کامپیوتر و برنامه نویسی در کل خوب و پر در امد هستش) اگر تازه کارید و تازه پا به دنیای برنامه نویسی میگذارید :python برای طراحی وب:html,css,js,php تولید برنامه ی اندروید:java تولید برنامه ی ios:سوییفت موفق و سربلند باشید.
online-support-icon