چرا php این قدر منفوره؟ اصلا چرا باید کسی php یاد بگیره ؟

سلام 1 ماهیه تصمیم گرفتم برنامه نویسی back-end وب سایت رو یاد بگیرم و php رو انتخاب کردم توی این 1 ماه اونقدر به php فوش دادن و تحقیرش کردن که واقعا به تصمیم شک کردم ! احساس میکنم با یاد گیری php عمرم رو دارم تلف میکنم من هدفم اینه که هم با wordpress کار کنم و هم cms اختصاصی هم بنویسیم فکر میکنم php برای هدف مناسبه ولی خب چرا اینقدر دشمن داره این زبان ؟ با این حال کلی پراستفاده هست ؟ ایا php مثل نوشابه میمونه ؟ خیلی مضره ولی چون باحاله و خوش مزه هست استفاده میکنن ؟؟؟؟ تنها زبانیه که دیدم هم برنامه نویس های زبان های دیگه از php بدشون میاد هم خود برنامه نویس های php بدشون میاد !!! ایا اگه از فریمورکی مثل laravel استفاده کنیم مشکلات php که من تازه کار نمیدونم چیه برطرف میشه ؟ مرسی از راهنمایی هاتون
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اول به نظرم سوال اشتباه است، مقایسه کار درستی نیست، هر چند همین کسانی که از پی اچ پی انتقاد می کنند، خودشون وبلاگ وردپرس یا .. دارند. اول از لحاظ درصد فراگیری پی اچ پی یکی از بهترین زبان هاست. پی اچ پی دارای یک سینتکس شبیه سی است، این یادگیری اش را خیلی اسان تر کرده است. البته ممکن یک سری ضعف ها داخل طراحی داشته، هرچند روز به روز در ورژن های جدید php سعی کرده حل کند. از طرفی فریم ورک لاراول یکی از بهترین فریم ورک هاست، شما مشکل خاصی نخواهید داشت. دوم برنامه نویسی نیاز به انعطاف دارد، گاهی وقت ها برای یک پروژه ممکن است با توجه به هزینه پی اچ پی یا سی شارپ بهتر باشد، دوم ادم نباید انعطاف پذیری را از دست بدهد. حقیقت اینه زبان های مثل سی شارپ و جاوا کاملا رایگان نیستند، شما باید یک سری هزینه ها به صورت سالانه بدید. سوم این حملات به زبان سی پلاس پلاس و تا حدودی جاواسکریپت هم می کنند، ولی حقیقت همیشه تلخه چون زبانی مثل روبی که داخل طراحی خیلی بهتر از پی اچی پی است، یا حداقل ادعا شده، به نسبت رشد خوبی نداره، یک جورایی امکان داره محو بشه، ولی شک نکنید زبان های ریشه داری (تعداد زیاد سورس و نمونه و سی ام اس و فریم ورک از اونها منتشر شده) مثل جاواسکریپت و پی اچ پی و سی پلاس پلاس هر چند یک سری مشکلات دارند، به این اسانی محو نخواهد شد. سوم داخل مسایل امنیتی (نظامی)زبانهای کلوز سورس اصلا توصیه نمی گردد.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
ممنون از راهنمایی خوبتون
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
این حرف خیلی بی خردانه هستش که php منفوره ، هر ابزاری برای جایی ساخته شده ، درسته که php قدرت جاوا یا گو ... رو نداره ، اما شما برای ساخت هر پروژه ای که نباید برید سراغ جاوا و پایتون و... ، php فریم ورکهای قوی مثل زند و لاراول رو داره که باعث شده php خیلی قوی تر و جذاب تر بشه نسبت به قبل ، اگه از لاراول استفاده کنید مزایای خیلی زیادی دارید نسبت به پیور php ، مثلا دیگه لازم نیست خودتون کلی کد sql و PDO بنویسید واسه کار کردن با دیتابیس ، سیستم کشینگ خیلی خوبی داره خصوصا با ردیس خوب کار میکنه ، سیستم صف داره که میتونید task و jobهاتون رو بندازید توی queue ، سیستم نوتیفیکیشن داره که بر اساس event های مختلف میتونید نوتیفیکیشن بگیرید، برای orm از eloquent استفاده میکنه که دیگه نیاز ندارید کلی کد sql تکراری بنویسید ،middleware های مختلفی برای امنیت اپلیکیشن داره ، سازگاری خوبی با pusher داره که میتونید به صورت real time اپلیکیشن هایی مثل چت رو طراحی کنید ، کلی پکیج خوب داره که با نصبشون میتونید اپلیکیشنتون رو حرفه ای تر کنید مثل ImageInvertation ، لاراول اسکات ، Algolia که واقعا بی نظیر هستن ، میتونید با mail driver های مختلفی کار کنید ، از template engine خوب blade استفاده میکنه که باعث میشه کدهای لایه view تمیز باشن و کلی امکانات خوب دیگه.... و همچنین کامیونیتی قوی داره
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
بسیار مفید بود تشکر
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
نوشابه!!! php :(
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
زبان php به این دلیل منفوره که هم از سمت دات نت کارها و هم از سمت cms کارها تخریب میشه و به قول خودت فحش میخوره. اما زبان بسیار کارآمد و قدرتمندیه و علی الخصوص در ایران موقعیت شغلی مناسبی داره
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
php یه زبان خیلی خوبه و فکر میکنم انتخاب درستی کردی ولی همه باید قبول کنن توی دیباگینگ یکی از بد ترین هاست ولی در کل زبان خیلی خوبیه با زبان هایی مثل html و css سازگاری کامل داره و درکل میشه گفت زبان دوست داشتنیه بعضی موقع عادت کردن بهش سخته چون مثل زبان های عادی تحت سی نیست
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام! اگر قصد کار در حوزه‌ی Wordpress رو دارید انتخابی به جز PHP ندارید. اگر قصد کار در ایران رو دارید وقتتون رو تلف نمیکنید چون بازار قابل ملاحضه‌ای داره اما خب از طرف دیگه کسانی که Wordpress و PHP میدونن هم کم نیستند و دست استخدام‌کننده ها بازتره. بخشی از این ناسزاها و گلایه‌ها به حق در مورد PHP گفته میشن و بعضی دیگر خیر. مثلا مقایسه PHP با جاوا کار ناعادلانه ایست :) چراکه هدف از تولید این دو زبان متفاوت بوده. شما تنها نیستید! بطور کل در اینترنت به هر جایی که برنامه‌نویسان در آن جا حضور دارند سر بزنید عده‌ای رو پیدا میکنید که درمورد Vrbose (درازنویسی) جاوا و Ambiguity (مبهم نویسی) پرل و CallBack-Hell جاوا اسکریپت بحث می‌کنن. البته در مورد PHP کمی انتقادها بیشتره. من خیلی در مورد PHP نمیدونم ولی اصولا با توجه به کار یا پروژه‌ای که میخواهید انجام بدید چندتا زبان برای انتخاب پیش روی خودتون دارید! یک از انتخاب‌ها میتونه PHP باشه البته PHP در بعضی پروژه‌ها امروزی و مدرن‌تر کنار گذاشته میشه! مثلا خیلی انتظار نداشته باشید نیتیو بنویسید یا در حوزه‌ی Progressive web App و Microservice فعالیت داشته باشه تنها اولویت PHP در سال‌های اخیر حوزه‌ی وب هستش رشد. محبوبیت کمتری داره اما این به معنی محبوب نبودن نیست ! رشد کمتری داره اما خیلی‌ها PHP بلدن و این به این معنیه که خیلی هم استفاده میشه. خب حالا همونطور که گفتم اگه می‌خواهید Worpress کار کنید باید PHP یاد بگیرید. خیلی هم به پزها و ژست‌های غیرحرفه‌ای ها اهمییت ندید و فقط از کسانی که تجربه کافی دارند( که من نیستم :) ) توصیه بپذیرید. خیلی از ویزگی‌هایی که زبان‌های دیگه دارن وPHP از داشتن اون‌ها محرومه به ندرت در پروژه های کوچک و متوسط استفاده میشن و آدما فقط در موردشون حرف مییزنن و وقتی ازشون میپرسی در چه پروژه‌ای از این ویژگی پیچیده اسفاده کردی جوابی ندارند بخصوص در ایران. نگران نباشید! موفق باشید!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
مرسی ممنون بسیار جامع و مفید بود
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
دوست عزیز چرا وقتی هیچ تجربه ای در زمینه php ندارید ، دیگران رو به اشتباه راهنمایی و گمراه میکنید ، چه کسی گفته که برای فعالیت در حوضه وردپرس باید رفت به سمت وردپرس ، خیلی از دولاپرهای php هستند که اصلا وردپرس نمیدونن و بیشتر با فریمورکهایی مثل کدایگنایتر ، کیک و لاراول و... یا حتی cms دروپال کار میکنن و هیچ وقت هم نیازی به کار کردن با وردپرس پیدا نمیکنن
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام! جمله شما رو متوجه نشدم : "چه کسی گفته که برای فعالیت در حوضه وردپرس باید رفت به سمت وردپرس" ؟؟؟ اگر دوباره پست را بخوانید متوجه میشوید که من گفتم " اگر می خواهید وردپرس کار کنید باید PHP یاد بگیرید " و نگفتم " اگر می خواهید PHP کار کنید باید وردپرس بلد باشید" . ضمنا سوال در مورد معرفی CMS های دیگر نیست در مورد PHP و دلیل اتقاداتی است که کاربر شنیده اند. موفق باشید!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ، پوزش ، جمله اول بنده اشتباه تایپی داشت که به جای php نوشته بودم وردپرس ، منظورم این است که این جمله شما که نوشتید" اگر می خواهید وردپرس کار کنید باید PHP یاد بگیرید " جمله صحیحی و درستی نیست ، چون خیلی ها دوست ندارند با وردپرس کار کنند اما همچنان دنباله رو و علاقه مند و دولاپر حرفه ای php نیز هستند و با فریم ورکهای خوب آن ، برنامه های خوب و خیلی حرفه ای تری را نسبت به وردپرس پیاده سازی میکنند ، حتی آگهی های شغلی استخدام برنامه نویس php ، چه در ایران ، چه در وب سایت های خارجی را جستجو کرده باشید ، متوجه میشوید کمتر شرکتی نیاز به برنامه نویس php برای توسعه اپلیکیشن های خود با وردپرس دارند ، اکثرا نیازمند برنامه نویسان php ای هستند که تسلط به فریم ورکهای php مثل سیمفونی ، لاراول و... و همچنین مسلط وب سرویس ، معماری نرم افزار و... باشند .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اما کسایی که پلاگین نویسی وردپرس میکنن باید php بلد باشن و این یک مزیت محسوب میشه که هم php بلد باشی و هم وردپرس بعدش کی میلاد این حرف رو زده ؟ " اگر می خواهید وردپرس کار کنید باید PHP یاد بگیرید "
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
دوباره سلام! اتفاقا من این جمله رو گفتم و فکر میکنم واضح باشه که برای نوشتن CMS اختصاصی خودتون (چیزی که شما خواسته بودید) باید از PHP استفاده کنید حال این که چه فریمورکی رو انتخاب کنید مسله دیگری است! موفق باشید!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اقا من خیلی گیج شدم شما منظورتون اینه که کسی که بخواد هم وردپرس کار کنه و هم cms اختصاصی برنویسه‌بهتره‌که php یاد بگیره درسته ؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
CMS = Content Management System CMS یک اپلیکیشن یا ترکیبی از چند اپلیکیشن مرتبط هستش که برای تولید و مدیریت محتوا (ساخت، انتشار و ویرایش مقاله یا مثلا اجناسی که میخواهید بفروشید) استفاده میشه. این کار از طریق ارتباط بین دیتابیس و Logic اپلیکیشن انجام میشه. CMS یک وبسایت رو با هر زبانی میتونید شروع به کد زدن کنید؛ جاوا، پایتون، روبی .... باید ORM و همه ی آبجکت ها ی مورد نیاز رو از صفر بنویسید وردپرس یک نوع CMS از پیش آماده شده (البته همه چیز آماده نیست) هستش که هسته اصلی اون بر پایه PHP و MYSQL نوشته شده. و برای این از وردپرس استفاده میکنن که همه چیز رو از صفر شروع نکنید. پس هم میتونید با استفاده از وردپرس CMS بنویسید هم بدون وردپرس ! با هر زبانی میتونید CMS خودتون رو بنویسید! اما وقتی انخاب کردید که Base سایتتون وردپرس باشه باید از PHP استفاده کنید. امیدوارم که ابهام رفع شده باشه موفق باشید!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام! دوست عزیز اولا من بر اساس سوال کاربر پاسخ دادم! ایشون دوست/تصمیم دارن با وردپرس کار کنن و در مورد PHP و وردپرس سوال کردن! این سوال ربطی به معماری نرم افزار و فریمورک و یادگیری Pure پی اچ پی نداره. دوما شما گفتید این جمله من غلطه : "اگه می‌خواهید Worpress کار کنید باید PHP یاد بگیرید" لطفا توضیح دهید آیا راه دیگری برای نوشتن CMS وردپرس بدون یادگیری و استفاده PHP حالا چه با (فریمورک چه بدون فریمورک) وجود دارد ؟! موفق باشید!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
منم با شما موافقیم گویا دوست خوبمون درست و حسابی راهنمایی جامع شما رو نخوندن !
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام php زبان خوبیه و هدف درستی رو انتخاب کردی شاید بیشتر انتقاداتشو خوندی تا مزیت هاش، راهی که انتخاب کردی ادامه بده ،مقایسه زبان های مختلف اشتباهه، نظرم اینه که اینا ابزارند وقتی phpرو نسبتا خوب یاد بگیری مهاجرت کردن برات سخت نیست ، شخصا اگه هدف طراحی و برنامه نویسی سایت داشتم صدرصد phpانتخاب میکردم چون داخل کشور هم بازار خوبی داره البته برنامه نویسان خوبی هم هستند که باد تلاش کنی سطحت رو توی این زبان بالا ببری که مورد توجه کارفرما قرار بگیری، و اگه فریلنسری کار میکینی باید نمونه کار های قوی داشته باشی، پیشنهاد میکنم حتما از سورس های آماده رو بخونی خیلی چیزا هست که میشه یاد گرفت. موفق باشی.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
مرسی از راهنمایی خوبتون یعنی اگه php رو درست و حسابی یاد بگیرم بعدش مثلا بخوام python یا java یاد بگیریم کارم خیلی راحت میشه ؟ اخه من شنیدم به عنوان مثال مدل شئ گرایی php خیلی عجیب طراحی شده البته هنوز من خودم به بخش oop نرسیدم اما شندیم خیلی با java فرق داره !
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
من تخصصی زیادی توی پایتون و java ندارم ولی تا جای که میدونم پایه و اصول برنامه نویسی رو خوب بلد باشی یاد گیری زبان برنامه نویسی چالش سختی نیست اصل ذهن و تفکر برنامه نویسی که داری انگار که تو مغزت یه کامپایلر داری که کد هاتو تبدیل به زبان که مد نظرته میکنی البته شاید این مثال من نقصی داشته باشه ولی وقتی نوشتن بلد باشی به علاوه زبان فارسی با کمی تمرین گرامر میتونی انگلیسی هم بنویسی ، اصل خود نوشتنس که بلدی موفق باشی
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام من سؤال شما رو در حین گپ و گفتگو با جناب منشی‌پوری در رادیو فول‌استک پرسیدم. می‌تونید از طریق لینک زیر به این پادکست مراجعه نمایید: https://sokanacademy.com/podcast/5493/post ارادت مرادی
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اییییییییییییییییییییول مرسییییییییییییییییی عالی بود
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
انصافا چقدر پاسخ خوبی دادند اقای شهرام منشی‌پوری . مرسی که این سوال رو پرسیدید اقای مرادی 2 تا پر بحث ترین و داغ ترین تاپیک های سکان رو من ایجام کردم انصافا این یکی از بزرگترین موفقیت های زندگیم بوده . دوست دارین من رو تشویق کنید؟ یا شاید جایزه چیزی بهم بدید ؟(من خیلی خوشحال میشم از شما جایزه بگیرم :)))
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خوشحالم که مفید واقع شد پیروز باشید
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
درود php زبان خوبیه ولی سنتکس این زبان با وجود اینکه به زبان های c نزدیک هست اما تنفاوت هایی داره که باعث میشه یک مقداری یادگیریش نبست به سایر زبان های که ساختار c رو دارند سخت تر و به اصطلاح منفور تر بشه
online-support-icon