چگونه میتونم با زبان جاوا برنامه برای دسکتاپ و وب سایت بسازم؟

سلام. میخواستم بپرسم چجوری با جاوا برنامه کامپیوتر و سایت بسازم؟ در ضمن من از اموزش سایت برای جاوا استفاده می کنم اما هیچ توضیحی برای وب نویسی و برنامه نویسی دسکتاپ نداده؟ لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ، برای پیاده سازی وب سایت با جاوا باید در گامهای بسیار ابتدایی jsp و بحث سرولت ها رو یاد بگیرید که تقریبا جزو مباحث اولیه javaEE محسوب میشن ، اگه میخایید با جاوا برنامه وب بنویسید باید مباحثی مثل jsp , jstl , Jsf و برای کارکردن با پایگاده داده هم JDBC , و همچنین استاندارد JPA و پیاده سازی های آن مانند هایبرنیت رو یادبگیرید ، برای مباحث پیشرفته تر برنامه نویسی بک اند فریم ورک spring خصوصا spring boot رو یاد بگیرید ، برای دیپلوی و اجرا کردن برنامه های وب جاوا نیاز به وب سرورهایی مانند آپاچی تامکت یا اپلیکیشن سرورهای مثل اوراکل وب لاجیک ، JBoss و... دارید که بتونید war فایل های خودتون رو روش deploy و اجرا بگیرید .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
ممنون از پاسختون. سوال دیگم اینه که چجوری با جاوا برنامه کامپیوتر بسازم؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
برای ساختن برنامه های دسکتاپ شما می تونید از javafx استفاده کنید در زمینه وب این یک موضوع بسیار گسترده است و معمولا برای تولید اپلیکیشن ها تحت وب از جاوا استفاده میکنند نه وب سایت. برای تولید اپلیکشن های تحت وب شما نیاز به دانش گسترده تری در زمینه فریم ورک ها مختلف و مباحث مربوط به وب دارید. به طور مثال شما می تونید از spring و hibernate و jsp استفاده کنید که در این رابطه برای شروع بنده کتاب های آقای احمدرضا صدیقی رو برای شروع پیشنهاد میکنم
online-support-icon