انتخاب مناسبترین گزینه بین Vuejs و Reactjs در یک پروژه استارتاپی

سلام میخواهم بخش front-end وبسایت را که در واقع یک پروژه استارتاپی هست راه اندازی کنم و بین Vuejs و Reactjs تردید دارم. طبق تحقیقی که خودم در وب کردم گفته میشه که Vuejs مستندات کاملتری داره و روند یادگیری سریع تر و راحت تر که به نظرم چون پروژه ما استارتاپی هست و مسئله زمان خیلی مهم، Vuejs گزینه بهتریه. یه موردی که من بهش برخوردم هیچ سایت ایرانی یا غیر ایرانی معروفی ندیدم که از Vuejs استفاده کرده باشه جز Alibaba. چرا Vuejs واقعا مشکلی داره که ازش استفاده نشده؟ یه مورد دیگه اینکه در هیچ کدام از این دو فریم ورک مهارتی ندارم و باید یادگیری رو هم شروع کنم.
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
سلام به نظر من ویو روند یادگیری بسیار راحت تری نسبت به بقیه داره و دلیل اینکه از این فریمورک در پروژه های معروف کمتر دیده میشه این هست که نسبت به بقیه دیرتر معرفی شد. با این وجود به دلیل سادگی در یادگیری به سرعت بین دولوپر های فرانت جا باز کرد. ری اکت هم از نظر کامیونیتی بسیار عالی هست و هم قدرت و سرعت خوبی در توسعه داره همچین برای پروژه های استارتاپی به نظرم ری اکت بخاطر وجود ری اکت نیتیو برای توسعه اپ موبایل مناسب تر هست.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش
سلام بنده هیچ تخصصی در زمینه استفاده از فریمورک های سمت کلاینت (front end) ندارم . بنابراین بهتر میدونم که سوال خود را در گروه تلگرامی زیر بپرسید ، لینک گروه "مدرسه استاندارد های وب" : https://t.me/joinchat/A_1XBkDsiV69Naw5lSkxiA خواهشمند هستم در صورت دریافت پاسخ صحیح ، تجربیات خود را نیز در تالار گفتگو درج نمایید . با آرزوی موفقیت
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
Angular - React - Vue سه فریمورک پرطرفدار زبان جاوااسکریپت در بخش کلاینت‌ساید هستن. (البته ری‌اکت یک Library هست اما با اضافه کردن افزونه‌هایی گسترش پیدا میکنه و دیگه مصطلح شده اکثرا میگن فریمورک) از بین این سه مورد Angular یک مقدار عقب‌تر موند و الان ترجیح بیشتر توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها انتخاب بین Vue و React هست. خب شرکت سازنده‌ی React کمپانی بزرگ FaceBook هست و لذا پشتوانه‌ی بزرگی برای ری‌اکت وجود داره اما در مورد Vue ماجرا کمی متفاوته. یک برنامه نویس چینی به نام Evan You خالق اصلی Vue هست. لذا در این مورد یک مقدار ری‌اکت مزیت داره. در مورد جامعه‌ی دو فریمورک هم بدلیل قدیمی‌تر بودن و شرکت سازنده، باز هم ری‌اکت برتری داره و جامعه‌ی بزرگتری نسبت به Vue داره. همچنین پروژه‌هایی که با ری‌اکت انجام شده، بیشتره. وجود React Native که ساخت اپلیکیشن های موبایل با فریمورکی برپایه‌ی React رو فراهم کرده، یکی دیگه از دلایلی سوق پیدا کردن برنامه نویسان به سمت ری‌اکت هست. اما درمورد Vue، مواردی مثل سینتکس خواناتر و سرعت اجرای بهتر وجود داره. در نهایت، هیچ ابزاری از ابزار دیگه مطلقا برتر نیست. یک Trade-Off وجود داره. ببینید کدوم جنبه‌ها اهمیت بیشتری برای شما داره.
online-support-icon