نحوه ایجاد نرم افزار

سلام دوستان این سوالچند وقته ذهنم رو خیلی مشغول کرده که چگونه با استفاده از زبان های برنامه نویسی برنامه های مثل پلیر ها یا ویندوز یا افیس رو میسازن؟

با تشکر

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سوالت خیلی کلی است،طبیعتا هر زبان برنامه نویسی یک سری متد،تابع و ویژگی و.... داره،که اگه ان هارا کنار هم بگذاریم برنامه ما ساخته می شود. سیستم عامل ها را با سی و اسمبلی می نویسند.. افیس و پلیرها با زبان سی ،سی ++ یا با زبان های دیگه هم مثل سی شارپ و ... امکان ساخت ان است.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
این چیزهایی که ما معمولا در آموزش زبان‌هایی مثل سی‌پلاس‌پلاس و یا جاوا میبینیم، آموزش مقدمات و اصول این زبان ها هستن. برای ساخت برنامه‌های حرفه‌ای مثل ویندوز یا آفیس از کتابخانه ها و فریمورک های بسیار زیاد و گوناگونی استفاده میشه. روز به روز بلوک های نرم‌افزارها بزرگتر و حرفه‌ای تر میشن تا اینکه بعدها برنامه نویس ها ماژول یک سیستم عامل رو میتونن ایمپورت کنن به پروژه‌هاشون!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
با سلام خب خیلی درگیری ذهنی نیاز نداره کافیه با یک جستجوی ساده در github سورس پروژه های پلیر اوپن سورس رو ببینید و متوجه بشید چطور مینویسند . اکثر برنامه های دنیای با سی پلاس پلاس نوشته شدند البته بدرد بخور هاش مثل 3ds max و maya و photoshop و موتور های بازی سازی و تقریبا هر برنامه بدرد بخوری که اطرافتون میبینید لینک زیر لیستی از موتور های بازی سازی رو داره که اگر زبانشون رو نگاه کنید اکثرشون با سی پلاس پلاس نوشته شدند . https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines و اما بعد برای طراحی رابط کاربری گرافیکی در سی پلاس پلاس کتابخانه هایی موجود هستند که معروف ترین و پر کاربرد ترینشون gtk+ و Qt هستند . میتونید جستجو کنید و باهاشون بیشتر اشنا بشید البته کیوت یک فریمورک کامل هست که علاوه بر رابط کاربری گرافیکی تقریبا همه چیز هایی رو که نیاز دارید برای استفاده در یک برنامه واقعی براتون فراهم کرده فتوشاپ از کیوت استفاده میکنه و فکر میکنم مایا و کلی از برنامه های بزرگ دیگه میتونید به سایت خودش مراجعه کنید برای اطلاعات بیشتر https://qt.io خب حالا شما همه چیز رو کنار هم دارید برنامه نویسی هم یعنی هنر استفاده از این ابزار های موجود شما رابط کاربری طراحی میکنید و کنارش اگر لازم باشه به اینترنت وصل میشید و ... دیگه فکر میکنم نیازی به درگیری ذهنی نباشه برای این که بدونید چطور نوشته میشند .
online-support-icon