ساخت دیتابیس و استفاده از زبان sql برای دسترسی به دیتابیس...

سلام...

من تازه وارد مبحث دیتابیس شدم وقصد دارم طبق آموزشای w3schools اونو یاد بگیرم ولی چندتا سوال برام پیش اومده...خوده w3schools گفته که برای ساخت دیتابیس به اینا احتیاج داریم:

(...an rdbms database program-(my sql-oracle

(server-side programing language(php,asp -

to use sql to get the data you want-

to use html/css-

خب حالا سوالای من :ما وقتی میخواستیم مثلا جاوااسکریپت کارکنیم میرفتیم تو یه ide یا text editor و کدامونو اونجا مینوشتیم و وقتی کارمون تموم میشد یه فایل خروجی با پسوند .js داشت ومیتونستیم اونو آپلود کنیم.ولی حالا من موندم این دیتابیس تو چه محیطی باید طراحی کرد؟و این که rdbms program از کجا گیر بیارم و چجور ازش استفاده کنم؟واینکه برای این کارا باید حتما یه زبون سمت سرور بلد باشم؟اگه لطف کنید خودتون مراحل ساخت یه دیتابیس از اول به صورت مبتدی به من بگید ممنون میشم.

با تشکرفراوان

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

سلام اوایل برنامه نویسی دیتابیس وجود نداشت برای ذخیره کردن دیتا از فایلها استفاده می شده،استفاده از فایل ها مشکلات زیاد داشت،سرعت خواندن و نوشتن کم بود  و.....

امدن یک راهکار جدید پیدا کنند که سرعت کار را ببرن بالا

RDBMS is the basis for SQL, and for all modern database systems like MS SQL Server, 

IBM DB2, Oracle, MySQL, and Microsoft Access. A Relational database management 

system (RDBMS) is a database management system (DBMS) that is based on the 

relational model as introduced by E. F. Codd.

 

که دیتابیس ها اکثریت براساس rational model ساخته شدند.خوب بهتر بگم یک سری نرم افزار که کار خواندن،نوشتن،نگهداری اطلاعات را برعهده دارند.....معروفترین دیتابیس mysql اپن سورس است.زبان ارتباط با دیتابیس sql است.

خوب پس اگه شما بخواهید از یک پایگاه داده استفاده کنید باید ان را نصب کنید مثل یک نرم افزار.....

رقیب مای اس کیوال پایگاه داده اوالکل است.(هر دو مال خودش است...)

همون طور که فایل های پی اچ پی سایتت را رو هاست اپلود می کنی پایگاه داده هم انجا نصب است برای ارتباط با دیتابیس باید از زمان های PHP,asp.net یا جدیدا جاوا اسکرپیت سمت سرور node.js استفاده کنی

 

تگه بخواهی از سمت کلاینت ارتباط برقرار کنی باید از AJAX استفاده کنی...

داخل کد نویسی ارتباط با دیتابیس اصطلاحا گفته می شه ما کویریquery  می زنیم.....

 

برای داشتن مای اس کی وال  رو لوکال هاست روی پی سی خود،یک سری بسته است به نام  

XAMPP

حاوی اپاچی ،مای اسکیوال،پی اچ پی و ....شما باید ان را دانلود کنید....

رو هاست از قبل نصب است.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
SQL یا Structured Query Language و به فارسی،‌ زبان‌ پرس‌وجوی سازمان‌یافته یک زبان برای ارتباط با پایگاه داده و انجام عملیاتی بر روی داده‌های یک دیتابیس هست. معروفترین عملیاتی که بر روی یک پایگاه‌داده انجام میشه، به CRUD شهرت داره. (Create, Read, Update, Delete). این اعمال با استفاده از اس‌کیو‌ال قابل انجامه. RDBMS یا Relational DataBase Management System یک نرم‌افزار برای ایجاد و مدیریت پایگاه‌های داده‌ای رابطه‌ای هستن. از معروفترین اونها میشه به MySQL و SQLSever اشاره کرد.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام و وقت بخیر

محیط هایی برای توسعه دیتابیس وجود داره ولی چون اکثر دیتابیس ها به مرور و به کمک کاربر ها تکمیل میشه دلیل برای طراحی و پر کردن جدول ها با داده های از پیش نیست.

این کار کلا به ذات و عملکرد برنامه شما برمیگرده برای مثال جدول های یک شبکه ی اجتماعی هرگز از قبل پر نشده و لی در عوض جدول های بانک شماره 118 باید از قبل مقدار دهی شده باشه!

معمولا دیتابیس ها رو با زبان های بک- اند میسازند و از دیتابیس های آماده استفده نمیکنند چرا که امکان جابجایی رو برای برنامه رو سخت تر از قبل میکنه و اصطلاحا از حالت ایزی اینستال خارج میشه.

online-support-icon