سوال درباره ی کدنویسی های پیچیده در اپ های اندروید

سلام خدمت همه ی دوستان. من چند وقتی هست که برنامه نویسی می کنم و یک سوالی دارم درباره ی برنامه نویسی اندروید. 

یک مثال میزنم، مثلا اپلیکیشنی ساخته میشه که قابلیت گذاشتن متن روی عکس رو داره. و یا یک اپلیکیشن دیگه که میتونه یک فایل صوتی رو کات کنه و به چند بخش تقسیم کنه.

کدنویسی چنین اپ هایی مطمئنا با کدنویسی یک برنامه ی عادی مانند ماشین حساب و یا یک دفترچه یادداشت فرق میکنه و پیچیده تر هست.

مثلا در حالت عادی، ما کدی برای جدا کردن بخشی از یک فایل صوتی نداریم.(شایدم داریم و من نمیدونم |:  )

آیا برای نوشتن اینجور اپ ها، نیاز به پلاگین خاص و یا کد خاصی هست، یا روش دیگه ای هست که من نمیدونم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.  (:

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

همه کارهای پیچیده، از تجمیع و بکارگیری همان کدهای پایه هر زبان برنامه نویسی انجام میشه. برای مثال برای ویرایش یک فایل صوتی، از توابع مربوط به مدیریت فایل استفاده میشود که در هر زبان برنامه نویسی ای هست.

 

بعضی از کارها بدلیل اینکه با حجم زیادی از کد انجام میشه گاها توسط برخی تبدیل به لایبرری یا در بعضی زبانها plugin میشه که کافیه با چند خط کد اون لایبرری یا پلاگین رو به پروژه اضافه کنید و ازش استفاده کنید. گاهی این لایبرری ها خوانایی کد رو هم افزایش میدهند و کار برنامه نویس رو هم راحت میکنن. برای مثال در زبان javascript یک لایبرری به نام jQuery هست که کار ها رو بسیار تا بسیار ساده کرده است. یا برای اندروید لایبرری Gson هست که کار کردن با json ها را خیلی ساده کرده است.

 

بحث دیگر، صرفه جویی در زمان هست. لازم نیست ما کاری که قبلا توسط دیگران انجام شده و تست شده و خطاهای احتمالی رفع شده است را از نو بنویسیم یا باصطلاح چرخ رو از نو اختراع کنیم. کافی هست ازش با اطمینان خاطر استفاده کنیم و زمان رو صرف سایر موارد پروژه بکنیم.

 

online-support-icon