سلام به همگی موضوع اندروید و دمو اپلیکشن چت لطفا کمک کنید ممنونم

سلام وقت بخیر خدا قوت 

دوستان عزیز  مبتکر بسیار بسیار متشکرم از زحماتی که کشیدید

در ابتدا میخوام برای همه اموزش ها که قرار دادید بسیار بسیار استفاده کردم و برایم مفید بود 6ماه پیش با سایت شما استارت یادگیری برنامه نویسی رو زدم بعد از یادگیری سی پلاس و جاوا در حال یادگیری اندروید هستم و صد البته که دنیای برنامه نویسی بی نهایت هست و همچنان در حال یادگیری هستم ..اینو گفتم خدایی نکرده به محضر اساتید بی احترامی نکرده باشم.. ..در انتها یک سوال داشتم از اون اولی که برنامه نویسی را شروع کردم میخواستم بدونم که وقتی یک برنامه چت ساخته میشه چجوری کار میکنه یعنیبعد از اطراحی و کد نویسی و اتصال به  دیتابیس چجوری عرضه میشه؟ مثلا فرض کنیم یک برنامه چت نوشتم برای اینکه بشه عرضه کرد و مورد استفاده باشه باید هاست بخرم ،جیزی اپلود کنم ...این موضوع رو کمک کنید خیلی خیلی بهتون مدیون میشم

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش

اینگونه برنامه ها از دو بخش کلاینت و سرور تشکیل می شوند. بخشی که سمت سرور قرار دارد وظیفه اعتبارسنجی، ثبت و سرو اطلاعات را دارد. بخش کلایینت هم که در این مورد میشود مثلا موبایلی که دست همه است. ارسال اطلاعات به سمت سرور و دریافت اطلاعات از آن و نمایش آنها به کاربر توسط کلاینت انجام میشود.

 

برای پیاده سازی سمت سرور، نیاز به یک هاست دارید که بسته تعداد کاربران باید قدرت بالایی داشته باشد و بتواند در لحظه به صدها درخواست پاسخ بدهد. پیام های ارسالی از سمت کلاینتها در دیتابیس ذخیره میشود و  برای کلاینت هایی که به آن داده ها نیاز دارند ارسال میشود.

 

فرض کنید میخواهید یک پیام را به فرد B ارسال کنید. آن را در کلاینت نوشته و به سرور ارسال میکنید. سرور اطلاعات پیام شما و مشخصات شما را  در دیتابیس ذخیره میکند. کلاینت B  به اصطاح دايما Listen میکند که پیامی برای آن ارسال شده است یا خیر و این کار را با ارسال درخواست به سرور اعلام میکند. سرور در دیتابیس نگاه میکند تا ببیند برای B پیامی وجود  دارد یا خیر و در صورتی که پیامی وچود داشته باشد به B ارسال میکند و کلاینت B  آن را نمایش میدهد.

 

نمونه های open source زیادی وجود دارد مثل تلگرام (https://github.com/DrKLO/Telegram). و مثال های زیادی از پیاده سازی گام به گام یک برنامه چت.

(http://www.bogotobogo.com/python/python_network_programming_tcp_server_client_chat_server_chat_client_select.php) به زبان پایتون که پاسخ کاملی هم به سوال شما داده است.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 7 سال پیش

دوست عزیز لازم به ذکر است شما در بخش سرور برای برنامه چت نمی توانید از هاست اشتراکی استفاده کنید . زیرا این نوع سرور از سرعت و بازدهی پایین برخوردار است . به همین دلیل شما نیازمند سرور تخصصی یا سرور مجازی (vps) هستید

online-support-icon