راهنمایی جهت انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب در بخش دسکتاپ.

سلام به همگی ..

من بعد از کار کردن با چندتا زبون مختلف هم دسکتاپ هم وب خب علاقه خیلی زیادی به بخش وب پیدا کردم و هرروز هم داره جالب تر میشه وانگیزمم بالاتر میره.مخصوصا زبان های باحالی مثله php و javascript ولی در مورد زبونای دسکتاپ بدجور به مشکل خوردم اینکه بعد از کارکردن با زبونایی مثله سی شارپ و جاوا که خیلی سطح بالام هستن احساس کردم علاوه براینکه اصول پایه برنامه نویسی یاد نمیگیرم بلکه راه اشتباهیم دارم میرم ولی از خیلیا که تو حوزه برنامه نویسی حرفه ایی بودن پرسیدم , بیشترشون میگفتن باید از زبونای سطح پایین مثله c/c++ شروع کنی تا بتونی زبونای سطح بالارو خوب درک کنی ولی واقعا نمیدونم باید روی حرفشون حساب باز کنم یانه ؟ برم سراغ c/c++ یا نه؟صرف نظر از بازار کار زبان های مختلف وزمان یادگیری اونا میخوام بدونم آیا یادگیری یکی از این زبون های سطح پایین میتونه اینقدری حرفه ای ها و با تجربه ها میگن بهم کمک کنن؟باتوجه به اینکه از لحاظ زمانی مشکلی ندارم و میتونم وقت زیادی صرف یادگیری کنم , میخوام اگه لطف کنید نظر شما دوستانم بدونم. باتشکر فراوان.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

سلام

زبان‌های سی و سی پلاس پلاس زبان‌های سطح پایین نیستن. این‌ها در رده‌ی زبان‌های سطح بالا قرار می‌گیرند، اما در بعضی از منابع آموزشی این دو زبان و در سطح میانی هم قرار می‌دن. زبان‌های سطح پایین، زبان‌های اسمبلی و زبان ماشین است. اینکه فرمودین با سی شارپ و جاوا اصول برنامه نویسی و یاد نمی‌گیرید، اشکال از منابع آموزشی شما است. منابع آموزشی‌ای که استفاده کردین مطمئنا از مفاهیم سطح پایین صحبت نکرده و شما متوجه نشدین. سی و سی پلاس پلاس هم اگر با منابع خوب یاد نگیرید، با همین موضوع مواجه میشین (البته به غیر از اشاره‌گر‌ها). سی پلاس پلاس زبان سختیه و نسبت به جاوا مدل شی گرایی سخت‌تری داره و همچنین وجود اشاره‌گر‌ها در c/++c باعث سخت‌تر شدنشون شده. کتاب دایتل خیلی کتاب خوبی هست. من همیشه به همه این کتاب و پیشنهاد می‌دم. دایتل برای بیشتر زبان‌های برنامه نویسی هست (سی پلاس پلاس، جاوا و سی شارپ و هم داره). از این کتاب استفاده کنید و هر فصل شو به صورت عمیق مطالعه کنید، قسمت‌هایی که متوجه نمیشین و پی‌گیر شین و در یوتیوب ویدئو‌های آموزشی زیادی است که می‌تونید دانلود و نگاه کنید. زمانش هم بستگی به خودتون داره که با چه سرعتی مطالعه کنید و سرعت یادگیریتون چقدر باشه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش

بابت جوابتون ممنون و اینکه میگید منابع آموزشیم خوب نبودن درسته کاملا حق با شماست و این منابعی که استفاده کردم فقط پول هدر دادن و اینکه کاملا قاطی کردم ...

موفق باشید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
برای برنامه‌نویسی دسکتاپ گزینه‌های زیادی وجود داره. به طور خاص برای سیستم‌عامل ویندوز، زبان سی‌شارپ پیشنهاد میشه چون خود مایکروسافت اون رو ارائه داده و با ویژگی ها و امکانات ویندوز تطابق زیادی داره. اما برای Cross-Platform development زبان‌هایی که پیشنهاد میشن، جاوا و پایتون هستن. البته معمولا برنامه‌ های نوشته شده با جاوا Stability بیشتری دارن اما فریمورک‌هایی که برای پایتون وجود دارن، امروزه طرفداران زیادی پیدا کردن.
online-support-icon