مشاوره درباره ی شروع کار

سلام . من علاقه ی خیلی زیادی به کامپیوتر و کار با کامپیوتر دارم و گیرایی بالایی در کارکرد با کامپیوتر دارم ولی الان سردرگم شدم که از کجا شروع کنم . از کارکرد با تمام قسمت های کامپیوتر خوشم میاد ولی میخوام یه شاخه رو ادامه بدم لطفا راهنمایی کنید :)

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
پیشنهاد بنده به شما شاخه ی برنامه نویسی است.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام بنده هم با نظر آقای مرادی موافقم. اما بهتره که قبل از شروع حسابی تحقیق کنی. خیلی ها در دانشگاه رشته نرم افزار و انتخاب می کنن. دیدگاهشون از کامپیوتره اینه که با آفیس کار کنن، ویندوز نصب کنن و ... . اما وقتی با مباحث برنامه نویسی مواجه میشین، در ترم دو و سه انصراف میدن و میرن یه رشته دیگه. بنابراین خوب تحقیق کن و بدون که می خوای بری چیو یاد بگیری که وسط کار پشیمون نشی. موفق باشید :)
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
میشه در مورد رشته ای تی کامپیوتر توضیح بدید ؟؟!
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام ببخشید که کمی دیر پاسخ دادم. ابتدا اینکه اگر می خواین در مورد هر رشته ای تحقیق کنید، چارت آموزشی اون رشته رو از اینترنت دانلود کنید. تمام دروسی که قرارهست در اون رشته پاس کنید در چارت نوشته میشه. در مورد رشته آی تی باید بگم که خب رشته خوبی هست. در این رشته شما باید واحدهایی مثل: برنامه نویسی پیشرفته 1و 2 و پاس کنید. ساختمان های داده دارید. شبکه های کامپیوتری و یکسری دروس تخخصی دیگه + دروس عمومی. در کل با خوندن چارت ممکن این فکر تو ذهن شما بی افته که چقدر رشته خوبی و همون چیزی هست که می خواین. اما واقعیت اینطور نیست. مبحث اصلی که برنامه نویسی و یاد گیری شبکه هست اصلا بهش توجهی نمیشه. البته در تمام رشته ها همینجوریه. یعنی مثلا کسی که میره برق می خونه، نباید توقع داشته باشه که وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شد، دیگه کار براش هست و کاملا اون رشته رو یاد گرفته. نه اصلا اینطور نیست. شما باید خودتون یه برنامه ریزی حسابی بکنید و بشینید درس بخونید. چیزی هم که تو دانشگاه درس داده میشه، فقط به درد امتحان ها می خوره. یعنی حتی یک درصد هم در زمینه حرفه ای به درد شما نمی خوره. این موضوع در تمام دانشگاه های ایران هست. چه دانشگاه شریف، و چه دانشگاه هایی که در قزوین به نام غیر انتفاعی باز شده. استاد درس نمیده. یکی از دوستای من در امیر کبیر درس می خوند. می گفت سره برنامه نویسی C، استاد حتی تعریف متغیر و هم برای ما نگفت. یعنی اینکه اول و آخرش خودتون باید درس بخونید تا موفق بشین. بنابراین بشینید تحقیق کنید (ترس از دیر شدن نداشته باشید)، ببینید در کدوم شاخه می خواین فعالیت کنید، بعد حسابی در اون زمینه مطالعه کنید. پیشنهاد من هم برنامه نویسی هست. کاره سختیه ولی به هر حال هر درآمد خوبی داره، هم خودش کاره خوب و لذت بخشیه و هم اینکه زیاد برای کار درگیر مدرک تحصیلیت نمیشه. چون الان تمام شرکت های برنامه نویسی (اکثرا) خصوصی هستن و برای نیروی کار به مدرکش توجهی نمی کنن. فقط تخصص می خوان. فقط یکم اراده + وقت می خواد که بشینین درس بخونید. اگر سواله دیگه ای هست بنده در خدمتم :)
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
پیشنهاد میکنم که برای هر حوزه‌ای که علاقه دارین (مثل برنامه‌نویسی، شبکه های کامپیوتری، گرافیک کامپیوتری و سخت افزار) یک مدت وقت بذارین و در اون زمینه فعالیت کنین. پس از گذشت مدتی هم تجارب جالبی رو بدست آوردین و هم متوجه میشین که به کدوم مورد بیشتر علاقه دارین. پس از این انتخاب، کاملا تمرکز کنین روی اون زمینه و سعی کنید که یک متخصص بشید.
online-support-icon