معایب و مزایای کار کردن در شرکت به عنوان برنامه نویس

سلام به همگی

بنده چند وقته تو فکر کار کردن تو یه شرکت به عنوان برنامه نویس php افتادم. با توجه به اینکه 5 ساله به عنوان فریلنسر دارم کار میکنم و پروژه های مربوط به php و همچنین wordpress انجام میدم, اما متاسفانه درآمد این بخش به اندازه ای نیست که بتونم بهش تکیه کنم. و واقعا نیاز به حقوق ماهانه برای پشتیبانی دارم.

با توجه به اینکه تا حالا توی هیچ شرکتی کار نکردم, واقعا نمیدونم توی شرکت کار کردن به چه شکلی هست. منظورم اینه که هیچ ذهنیت نسبت به کار توی یه شرکت ندارم. همیشه فکر میکنم شرکت مثله جهنم میمونه وهیچ وقت نمیتوم کاری که بهم دادنو درست انجام بدم,

چطور باید از اونهمه کد که توی اون چند سال توی شرکت زده شده سر دربیارم,

با افراد توی شرکت چطور کنار بیام,

سوتی بدم چی میشه و خیلی از این جور فکرا ...!

دلیل اینکه توی این چند سال درهیچ آزمون استخدام یا مصاحبه ای شرکت نکردم برمیگرده به تمایل من به انفرادی کار کردن نه گروهی. از دوران بچگی همینطور بودم و دوست داشتم از اول تا آخر کار خودم انجام بدم. واقعا نمیدونم بگم خوشبختانه یا بدبختانه!! البته چون تا حالا توی هیچ گروهی کار نکردم, واقعا نمیدونم آیا بهتر از کار انفرادیه یا نه؟ آیا میتونم از دانش و تواناییم تویه گروه به درستی استفاده کنم یانه؟

یه بار از سایت دیوار به عنوان کار آموز php رفتم توی یه شرکت خیلی داغون. با توجه به اینکه کلی پروژه داشتم و تو سطح خوبی بودم, با این حال صاحب شرکت به هیچ عنوان مشخص نکرد که وظایف من چیه و هیچ آموزشیم ندادن. به جای همه اینا منو میفرستاد برای خرید خوراکی!!! کلا دو روز طول نکشید که اومدم بیرون و توبه کردم که دیگه پامو تو هیچ شرکتی نزارم.😁 واقعا اگر کارآموزی و کار کردن تو یه شرکت اینجوریه که دیگه هیچ...

ممنون میشم از دوستانی که تجربه کار کردن توی شرکت دارن و راهنمایی کنن که آیا توی شرکت کار کردن به اون اندازه ای که من فکر میکنم بد هست یا نه؟

با تشکر

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام خب اینکه ۵ سال فریلنسر بودی پس یعنی دانش و مهارت خوبی داری.

پس میتونی تو یه شرکت خوب( از نظر میزان درامد و محیط کاری و همکارایی که قراره باهاشون کار کنی...) استخدام بشی پس لازم نیست بری یه شرکت داغون.

این مشکلاتی که میگی خیلی هاش با قرار گرفتن تو یه محیط خوب رفع میشه.

از این که انفرادی کار کردی و نه گروهی هم نترس تو شرکت هم در واقع کارت رو تو در نهایت انجام میدی اما ممکنه به کمک بقیه هم نیاز داشته باشی ولی مسئول نهاییش خودتی.

تعامل با بقیه سخت نیست به شرط اینکه محیط خوبی رو انتخاب کنی و اونا هم مثل خودت خواهند بود.

ممکنه اولین کاری که بهت میدن به نظرت سخت بیاد ولی به خودت اعتماد کن و کمک بگیر میبینی که انجامش میدی.

در نهایت واقعا بشین و فکر کن ببین که تو چه زمینه ای دوست داری فعالیت کنی و محیط مورد علاقه ت چه ویژگی هایی داره.

و در اخر هم تاکید میکنم خودت رو برای مصاحبه آماده کن و همینطوری نرو سر جلسه:)

کار کردن تو شرکت سختی داره چون باید خیلی مسئولیت پذیر باشی و پاسخگوی کارت باشی.ممکنه یه روزایی اصلا نخوای بری سر کار ولی باید بری و کار هم درست انجام بدی ممکنه اصلا از یه آدمایی خوشت نیاد ولی این فرصت هم هست که کارهای بزرگتر و چالش های بزرگتر پیدا کنی و قوی تر شی.

موفق باشی.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام دوست عزیز؛

من الان دو ساله توی یه استارت آپ کار میکنم. از اونجایی که رشته دانشگاهیم هیچ ارتباطی با کامپیوتر و برنامه نویسی نداشت و با گذروندن یه سری دوره ها به عنوان front developer اونجا مشغول شدم، خیلی سخت بود اوایل تا متوجه بشم برنامه نویسی رو. اما خداروشکر خوشبختانه محیطش طوری بود که مدیر فنی خودش کار دیگه ای داره و تا عصر نیست. عصر میاد و یک ساعت کارها رو با هم چک میکنیم. میخوام بگم خیلی به محیط بستگی داره. من خودم فکر میکنم که اگه مدیرم توی همین شرکت بود شاید اصلا من برنامه نویس نمیشدم چون تحت فشار بودم. شما که تجربه خیلی خوبی دارید اگه توی یه شرکت مثل شرکتی که من هستم برید فرصت کافی دارید تا پروژه هم بگیرید. اگر هم که همچین شرکتی پیدا نشه( که احتمالش زیاده پیدا نشه) میتونید رزومه بدید و ببینید متوسط حقوق با شرایط شما چقدر میدن.

به بقیه موضوعات مثل محیط و اینکه مدیر سخت گیر باشه فکر نکنید چون توی ایران همه جا اینطوره.

در ضمن به راه انداز یه شرکت برای خودتون هم فکر کنید. نه به خاطر اینکه سختتونه گروهی کار کنید، بلکه به خاطر درآمدش که خیلی بیشتره از حقوق کارمندی. میتونید با دوستانتون یه شرکت بزنید که اکثر پروژه ها رو از پسش بربیاید.

online-support-icon