برنامه ای که روی سیستم عامل های مختلف اجرا شود

سلام.اگر بخوام برنامه ای بنویسم که روی سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز و لینوکس و مکینتاش و آندرویید، با کمترین هزینه و صرف زمان به یک شکل و یکسان قابل اجرا بشه، چه نکاتی رو باید مد نظر داشته باشم؟؟

از زبان های سی پلاس پلاس و اسمبلی و پایتون استفاده میشه.

آیا این سیستم عامل های مختلف پایتون رو پشتیبانی می کنند؟؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام برای دسکتاپ میتونید از pywebview استفاده کنید. pywebview در اصل یک wrapper یا یک مرورگر هست که یک محیط برای اجرای python و html و css و js استفاده میشه و کارکردش شبیه به کار کردن نرم افزار روی سرور هست با یکسری تفاوت ها و ویژگی های تخصصی برای نرم افزار های دسکتاپ اگر با nodejs آشنا باشید کارکردش تقریبا شباهت زیادی به اون داره و میشه گفت نسخه پایتون electron هست. ولی برای توسعه موبایل من چیزی برای پایتون در نظر ندارم. ولی میتونین از سی پلاس پلاس برای توسعه اندروید استفاده کنید؛ ولی من پیشنهاد نمیکنم و در عوض بهتون react native و flutter رو پیشنهاد میکنم چون برای شروع و یادگیری راحت تر وسریع تر هستن. من شخصا از flutter استفاده میکنم و خیلی راضی هستم. امیدوارم جوابتونو پیدا کرده باشین.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

به نظر من اگه میخوای یک نرم افزار بنویسی که همه جا اجرا بشه و به شکل یکسان هم باشه از جاوا استفاده کن چون هم آسونه و هم کتابخانه های زیادی داره که زمان تولید نرم افزار رو کاهش میده و روی تموم سیستم عامل هایی که jvm داشته باشن هم اجرا میشه و امروزه تقریبا همه افراد jvm دارن همچنین میتونی از زامارین استفاده کنی.

امیدوارم مفید بوده باشه

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام.ممنون، راستش، سرعت اجرای برنامه برای ما خیلی خیلی مهمه.تا جایی که من تحقیق کردم و می دونم، جاوا سرعتش نسبت به سی یا سی پلاس پلاس یا اسمبلی، کمتره.و من تا حالا ندیدم تا حدی مشابه اون چیزی که ما می خواهیم بزنیم با جاوا زده شده باشه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

میتونید از فریم ورک QT استفاده کنید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

پایتون فکر کنم همه رو غیر از اندروید پشتیبانی میکنه.و این چیزی هم که شما گفتی تا حدی رویاییه.

online-support-icon