قرار دادن پروژه گیت هاب خود در هاست

چطوری میتونیم پروژه که در گیت هاب قرار دارد رو روی هاست خود قرار بدیم

پروژه من یک سایت هست

آیا باید خود گیت هاب رو روی هاست نصب کنیم اگه میشه کامل آموزش بدید یا جایی رو معرفی کنید.

ممنون

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام و روزبخیر

ساده ترین کاری که میتونید انجام بدید دانلود پروژه از گیت هاب و سپس آپلود کردن اون روی هاست اشتراکیه.

برای اینکار تو صفحه گیت هاب روی کلید سبز clone and download کلیک کنید و download zip رو بزنید.

بعد فایل دانلودی رو در پوشه public_html اکسترکت کنید.

این کلیت قضیه بود. اگر راهنمایی بیشتری لازم دارید، اطلاعات بیشتری بدید. اگر کمکی از دستم بر بیاد دریغ نمی کنم.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

من شخصی پرسیدم که چطوری از پروژه روی هاستم بکاپ بگیرم گفت مگه از گیت هاب استفاده نمیکنی گفت از گیت استفاده کنی خیلی راحته

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ببینید دوست عزیز، برای اینکه دائما بتونید پروژه روی هاست خودتون رو وارد مخزن گیت کنید و یا پروژه موجود در مخزن رو روی هاست خودتون بیارید نیازمند این هستید که گیت روی سرور شما نصب باشه و به ترمینال سرور دسترسی داشته باشید. این کار با هاست اشتراکی تا جایی که من میدونم ممکن نیست و شما حداقل به سرور مجازی نیاز دارید.

اگر بحث تون صرفا گرفتن بکاپ هست گیت راهکار مناسب شما نیست. یادگیری و استفاده از گیت خیلی خوبه اما نه اگر بخواید صرفا به عنوان راهی برای گرفتن بکاپ بهش نگاه کنید اونم روی هاست اشتراکی.

به نظرم دنبال روش های دیگه ای برای گرفتن بک آپ باشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

من هاست مجازی دارم نه هاست اشتراکی فکر کنم الان همه این کار رو میکنند که از طریق گیت هاب پروژه های خودشونو روی هاست قرار میدن می خواهم یاد بگیرم اگه اطلاعاتی دارید لطفا بگید چطوری باید روی هاست گیت هاب رو نصب کنم و پروژه های خودم رو از طریق گیت روی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

خب که اینطور

اولا باید عرض کنم که عبارت هاست اصطلاحیه که "معمولا" برای هاست اشتراکی استفاده میشه نه سرور مجازی. همچنین هاست مجازی هم عبارت معنی داری نیست. پس فقط برای اشاره به هاست اشتراکی از کلمه هاست استفاده کنید.

حالا که سرور مجازی دارید برای استفاده صحیح از گیت هاب، گیت لب و... باید خود گیت رو یاد بگیرید که پیشنهاد من استفاده از مجموعه های زیره(اولیه ساده و سرراسته، مدرسش خوب و شناخته شده است و خب دومیه بیشتره و یکم کاملتره به نظرم اولیه رو ببینید اگر خواستید برید سراغ بعدی هر چند برای استفاده ای که شما لازم دارید بخشی از اولیه هم کافیه):

دوره آموزش گیت فرادرس - 90 دقیقه - رایگان

دوره آموزش گیت تاپ لرن - حدود 6 ساعت - رایگان

بعد از یادگیری گیت کافیه خود گیت رو روی سرور مجازی نصب کنید که با توجه به سیستم عامل سرورتون باید آموزش نصبش رو پیدا کنید. مثلا این لینک آموزش نصب گیت روی centos 7 هست که یکی از پر استفاده ترین سیستم های عامل در سرور های مجازیه.

آموزش نصب Git بر روی CentOS 7

احتمالا هم خودتون میدونید که برای نصب گیت و استفاده ازش روی سرور باید از ssh استفاده کنید که اگر سیستم عامل خودتون ویندوزه میتونید برای ارتباط با سرور برید سراغ برنامه putty و اگر لینوکس یا مک دارید کافیه از terminal استفاده کنید.

امیدوارم سرراست و ساده توضیح داده باشم

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

مرسی از توضیحات خیلی خوبتون

اتفاقا منم این مشکل را داشتم.

online-support-icon