سرفصل‌های آموزشی
آموزش رگیولار اکسپرشن
معرفی ابزارهای تست الگوهای RegEx

معرفی ابزارهای تست الگوهای RegEx

ابزارهای مختلفی در اختیار دولوپرها قرار گرفته که حتی برای رِجِکس‌های پیچیده نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد مضاف بر این که ابزارهای مذکور حاوی مثال‌ها و چیت‌شیت‌ها (خلاصه دستورات برنامه‌نویسی) با قابلیت اشتراک‌گذاری نیز هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

RegEx101

این ابزار آنلاین از زبان‌های مختلفی من جمله پی‌اچ‌پی،‌ جاوااسکریپت، پایتون و ... پشتیبانی می‌کند و نتایج تست را به صورت بلادرنگ در معرض دید کاربر قرار می‌دهد.

Debuggex 

این ابزار یک دیاگرام رِجِکسی مطابق با ورودی می‌کشد.

RegExr 

با این ابزار می‌توانید رِجِکس خود را تست کنید. همچنین رفرنس‌ها، چیت‌شیت و مثال‌هایی را برای کمک به شما ارائه می‌دهد.

Refiddle

با استفاده از این ابزار می‌توانید به غیر از JS، با نسخه‌های NET. و Ruby رِجِکس نیز کار کرده و کدهای خود را تست کنید.

Regexper

این ابزار اپن‌سورس برای کار با رگیولار اکسپرشن و یادگیری آن عرضه شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به مقالهٔ Regexper: ابزاری برای نمایش رِجِکس به صورت گرافیکی مراجعه نمایید.

آماده‌سازی محیط اجرای کدها RegEx

روش‌های مختلفی را به منظور تست رِجِکس می‌توان مورد استفاده قرار داد که در تألیف این دورهٔ آموزشی از مرورگر Google Chrome و قابلیت Snippet آن استفاده خواهیم کرد. برای شروع، روی صفحه کلیک راست نموده سپس گزینهٔ‌ Inspect را انتخاب می‌کنیم و در ادامه روی تَب Sources کلیک نموده سپس از صفحه‌ای که در معرض دیدمان قرار می‌گیرد روی علامت << کلیک کرده و آیتم Snippets را انتخاب می‌کنیم سپس روی گزینهٔ New snippet کلیک کرده و نامی دلخواه همچون regex-tutorial انتخاب کرده سپس اینتر می‌کنیم. از این پس به سادگی قادر خواهیم بود تا کدهای مد نظر خود را داخل ادیتوری که در معرض دیدمان قرار خواهد گرفت نوشته و با فشردن هم‌زمان دکمه‌های Ctrl + Enter آن‌ها را اجرا نموده و خروجی را در تِب Console مشاهده نماییم.

online-support-icon