سرفصل‌های آموزشی
وب چگونه کار می‌کند؟
معرفی دوره و درآمدی بر حریم خصوصی

معرفی دوره و درآمدی بر حریم خصوصی

Privacy از نظر لغوی به معنای «حریم خصوصی» است اما برای هر شخصی ممکن است تعریف منحصربه‌فردی داشته باشد و احتمالاً اطلاعاتی که جزو حریم خصوصی‌ یک نفر تلقی می‌شوند، برای شخص دیگری جزو معمولی‌ترین اطلاعات شمرده شود که فاش شدن یا نشدن آن‌ها اصلاً برایش حائز اهمیت نباشد و از همین روی تعریف دقیقی نمی‌توان از آن ارائه کرد اما به صورت عمومی اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، شغل، نشانی منزل یا محل کار و ... برای خیلی از افراد بخشی از حریم خصوصی به حساب می‌آید.

به طور کلی، بیش از اهمیت تعریف حریم خصوصی و مباحث مربوط به آن، مسالۀ Privacy Protection به معنی «حفاظت از حریم خصوصی» مهم است. به عبارت دیگر، توانایی ممانعت در برابر افشای اطلاعاتی که هر نفر به عنوان حریم خصوصی خود در نظر می‌گیرد.

همین تعاریف عیناً در وب هم وجود دارند با این تفاوت که در این پلتفرم افشای برخی اطلاعاتی که ممکن است شما به عنوان حریم خصوصی تلقی کنید لزوماً با اجازۀ شما نیست و بعضاً توانایی ممانعت از افشای اطلاعات شخصی خود را ندارید!

در همین راستا، اگر دوست دارید بدانید که در وب چه ردپایی از شما باقی می‌ماند و چه‌قدر توانایی پنهان کردن آن را دارید، در این دوره مباحثی را مطرح خواهیم نمود که با مطالعهٔ آن‌ها یاد می‌گیرد وب چگونه کار می‌کند و اطلاعات شخصی‌مان در فضای اینترنت چگونه ردوبدل می‌شوند. در این دوره سعی شده نکاتی را جمع‌آوری کنیم که برای توسعه‌دهندگان تازه‌کار وب می‌توانند مفید واقع گردند بدین صورت که ایشان با نحوهٔ عملکرد یک سایت در فضای آنلاین آشنا شده و طبیعتاً با دید به مراتب بازتری می‌توانند دست به طراحی و توسعهٔ سایت بزنند.

به منظور تسهیل فرایند آموزشی، در این سری از آموزش‌ها باکس‌هایی به صورت زیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا مخاطبین دوره بهتر بتوانند برخی از نکات مهم این دورهٔ آموزشی را به خاطر بسپارند:

    نکته

نکاتی که منجر به درک بهتر موارد مطروحه می‌شوند، در قالب باکس‌های سبز رنگی به این شکل در اختیار دانشجویان قرار خواهند گرفت.

    هشدار 
برنامه‌نویسان مبتدی در برخی موارد باید دقت بیشتری به خرج دهند تا در آینده با سردرگمی کمتری مواجه شوند و به همین منظور هم هشدارهای این دورهٔ آموزشی در قالب باکس‌های قرمز رنگی به این شکل در معرض دید دانشجویان قرار خواهند گرفت.
    به خاطر داشته باشید
برخی نکات هستند که مخاطبین این دورهٔ آموزشی باید به‌ خاطر بسپارند چرا که در آموزش‌های آتی به آن‌ها نیاز خواهند داشت که کلیهٔ این نکات در قالب باکس‌های آبی رنگی به این شکل عرضه خواهند شد.
online-support-icon