بازداشت دانشجویی که توسط اینترنت دوست دخترش، نمرات را در سایت دانشگاه هک کرد!

بازداشت دانشجویی که توسط اینترنت دوست دخترش، نمرات را در سایت دانشگاه هک کرد!

دانشجو دانشگاه کنسا به دلیل ورود غیرقانونی به شبکه خصوصی دانشگاه، بازداشت شد. این هکر جوان که کریس هیوز نام دارد، با استفاده از اینترنت دوست دخترش اقدام به تغییر نمرات ۳ دانشجو من جمله خودش کرد؛ البته کار به همین جا ختم نشد و او به اطلاعات حساس دیگری در شبکه ی دانشگاه نیز دسترسی پیدا کرد!

چندان مایه شگفتی نیست که می‌شنویم دانشجویان وب سایت دانشگاه را هک کرده‌اند تا نمره‌هایشان را تغییر دهند. حتی بعضی از آن ها از «دارک وب» استفاده می کنند تا به دانشگاه حمله‌ کنند. اما حقیقت تلخ آن است که بعضی از آن ها به دلیل نبود تجربه یا اعتماد به نفس بالا، گرفتار می‌شوند.

کریس هیوز دانشجوی دانشگاه کنسای جرجیا به دلیل هک شبکه خصوصی دانشگاه، توسط پلیس بازداشت شده‌ است. بین ماه های می و سپتامبر، او به نرم‌افزار Owl Express دانشگاه وارد شد تا نمره ۳ دانشجو از جمله خودش را تغییر دهد. به گفته ی مقامات پلیس، هیوز از اینترنت دوست‌ دخترش استفاده کرده‌ است تا نمره ی خودش را از B به A و برای ۲ دانشجو دیگر از F به A و از C به A تغییر دهد. اما همه چیز برای هیوز خوب پیش نرفت. نرم‌افزار Owl Express دانشگاه به استادی که از اکانت اش برای تغییر نمرات استفاده شده‌ بود، اطلاع داده‌ و پلیس محلی سریع مسیر را تا محل استقرار هیوز ردیابی کرد.

در نوت‌بوکی که در خانه هیوز پیدا شد، پلیس اختیار ۳۶ حساب از اساتید دانشگاه را پیدا کرده‌ است. جدا از تغییر نمرات، هیوز به اطلاعات حساس دیگری مثل اطلاعات مالی و پزشکی یا پیشینه ی کارکنان نیز دسترسی داشته‌ است. تاکنون پلیس فهمیده است که او چگونه نام‌ کاربری و کلمه‌ ی عبور بسیاری از دانشکده‌ها را به دست‌ آورده است. به طور خلاصه، هیوز به تهاجم کامپیوتری به حریم خصوصی و جعل اسناد کامپیوتری متهم شده‌است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon