آیا می دانستید بهترین برنامه‌نویسان و دولوپرها متعلق به کدام کشورها هستند؟

آیا می دانستید بهترین برنامه‌نویسان و دولوپرها متعلق به کدام کشورها هستند؟

HackerRank که یک وب‌سایت مرتبط با مهارت‌های کدنویسی است مطالعه‌ای کرد که نشان می‌دهد کدام کشورها بهترین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان را در اختیار دارند. بر اساس این مطالعه، کشورهایی که بهترین‌ها را در خدمت گرفته‌اند شامل چین، روسیه و لهستان هستند؛ اما ایالات متحدهٔ آمریکا و هند -که غول‌های صنعت فناوری و برنامه‌نویسی در جهان محسوب می‌شوند- جایگاهی بهتر از 28ام و 31ام نتوانستند به دست آورند!

اگر به برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر علاقه دارید، حتماً برای شما هم جالب است که بدانید چه کشورهایی بهترین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان را تربیت می‌کنند. چندی پیش HacherRank دقیقاً به همین موضوع پرداخت؛ HacherRank یک شرکت خدماتی در کالیفرنیا است که آزمایش‌ها و مطالعات مختلف را برای توسعه‌دهندگان انجام می‌دهد و این بار دست بر روی پیدا کردن مستعدترین کشورهای دنیا در زمینهٔ پرورش و تربیت برنامه‌نویس گذاشته است.

HackerRank بر اساس دقت و سرعت، بیش از 1.5 میلیون توسعه‌دهنده را مورد بررسی قرار داده است؛ این مطالعه نشان می‌دهد که چین بهترین برنامه‌نویسان دنیا را دارد و روسیه و لهستان هم پس از چین قرار دارند. در واقع، چین به زحمت توانست روسیه را پشت سر بگذارد زیرا امتیازی که در این رتبه‌بندی دریافت کرد 100 بود و روسیه با 0.1 امتیاز کمتر -یعنی 99.9- جایگاه دوم را به دست آورد.

دولوپرهای چینی در تمام زمینه‌های ریاضی، ساختار داده و چالش‌های برنامه‌نویسی کاربردی و ... از دیگر کشورها پیش هستند. البته در زمینهٔ الگوریتم، این روسیه بود که جایگاه برتر را به خود اختصاص داد (البته باید به این نکته هم اشاره کرد که طراحی الگوریتم‌، محبوب‌ترین و پررقابت‌ترین بخش در HackerRank است). به‌طور خلاصه، رتبه‌بندی کشورها از نظر داشتن بهترین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به این ترتیب است:
- چین
- روسیه
- لهستان
- سوئیس
- مجارستان
- ژاپن
- تایوان
- فرانسه
- جمهوری چک
- ایتالیا

اگر این رتبه‌بندی را همین طور ادامه بدهیم، در اواسط فهرست به نام آمریکا و هند خواهیم رسید. این دو کشور بیشترین تعداد برنامه‌نویسان وب‌سایت را در اختیار دارند؛ با این حال، رتبه‌ای که کشور آمریکا به دست آورد بهتر از 28ام نشد و هند هم فقط توانست رتبهٔ 31ام را به خود اختصاص دهد. تصویر زیر فهرست کامل 50 کشور برتر با بهترین توسعه‌دهندگان را نشان می‌دهد. این کشورها بر اساس متوسط امتیاز در بخش‌های مختلف HackerRank رتبه‌بندی شده‌اند:

اگر چیزی شبیه به المپیک برای برنامه‌نویسی داشتیم، احتمالاً کشور چین صاحب مدال طلا، روسیه نقره و لهستان برنز می‌شد. تیم‌های قدر و مدعی مثل هند و آمریکا هم با آنکه در ابتدای کار خوب ظاهر شدند، ولی نهایتاً جایگاه خوبی به دست نیاوردند و باید برای مسابقات بعدی خودشان را بیشتر آماده کنند! 

به نظر شما اگر نام ایران هم در این رتبه‌بندی می‌آمد، چه جایگاه از آن دولوپرهای ایرانی می‌شد و چرا؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon