Create React App: پروژهٔ اپن‌سورس فیسبوک برای ساخت بی‌دردسر اپلیکیشن

Create React App: پروژهٔ اپن‌سورس فیسبوک برای ساخت بی‌دردسر اپلیکیشن

فیسبوک برای آنکه فرآیند ساخت اپلیکیشن در جاوا اسکریپت را ساده‌تر کند، ابزار اپن‌سورس Create React App را به بازار عرضه کرد. این ابزار اپن‌سورس به دولوپرها کمک می‌کند تا دیگر با پیکربندی محیط جاوااسکریپت و کامپوننت‌های دیگر آن کلنجار نروند! بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور پیوسته با اپلیکیشن‌های مبتنی بر جاوااسکریپت سر و کار دارید، احتمالاً این ابزار را کاربردی خواهید یافت.

امروزه لایبرری React.js فیسبوک به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای کدنویسی اپلیکیشن‌های نِیتیو (Native) برای پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید و آی‌او‌اس تبدیل شده است. البته این لایبرری جاوااسکریپتی پیچیدگی‌های مخصوص به خود را هم دارا است و به همین دلیل است که فیسبوک ابزار اپن‌سورسی به نام Create React App را به بازار عرضه کرد.

Create React App در حقیقت در هَکاتونی (مسابقهٔ کدنویسی) در فیسبوک به وجود آمد و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای شروع توسعه و گسترش پروژه‌های جدید جاوااسکریپت خود استفاده کنند. این ابزار در واقع ترکیبی از سه ابزار Webpack (ابزار کمکی برای بیلد اپلیکیشن)، Babel (کامپایلر جاوااسکریپت) و ESLint (ابزار لینتینگ) می‌باشد.

با استفاده از این ابزار، توسعه‌دهندگان دیگر در مورد مرتب‌سازی فایل‌ها و تنظیمات اولیه نگرانی نخواهند داشت چرا که فقط لازم است با یک وابستگی سر و کار داشته باشند. فیسبوک در مورد این ابزار در بلاگ رسمی خود نوشت:

ما به‌روزرسانی Bbel ،ESLint و Webpack را بر عهده گرفتیم تا نسخه‌های سازگاری از آنها داشته باشیم تا شما بتوانید یک وابستگی را بدون نیاز به دریافت تمام آنها، به‌روزرسانی کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که Create React App به هیچ وجه شما را محدود نمی‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا از ابزارهای مختلف دیگر React و اکوسیستم JS استفاده کنید. همچنین از آنجا که این ابزار اپن‌سورس است، به شما اجازه خواهد داد که پس از به پایان رسیدن پیکربندی اپلیکیشن، هر نوع شخصی‌سازی را بتوانید بر روی آن اعمال کنید.

اگر دوست دارید اپلیکیشن‌های خود را در جاوا اسکریپت بنویسید، Create React App فرصتی عالی برای این منظور را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار همان‌طور که گفته شد، با حذف نیاز به پیکربندی و خلاصه کردن وابستگی‌ها، می‌تواند هم برای توسعه‌دهندگان تازه‌کار و هم حرفه‌ای‌ها، بسیار کارآمد باشد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon