django CMS: سیستم مدیریت محتوای نوشته شده با پایتون بر پایهٔ فریمورک جنگو

django CMS: سیستم مدیریت محتوای نوشته شده با پایتون بر پایهٔ فریمورک جنگو

django CMS در اصل توسط توسعه‌دهندگانی که از محدودیت‌های فنی و امنیتی دیگر سی‌ام‌اس‌ها به ستوه آمده بودند ایجاد گشت. سبک بودن فریمورک جنگو باعث شده تا این سامانه به راحتی با دیگر نرم‌افزارها یکپارچه شده و بلافاصله قابل استفاده باشد. 

استفادهٔ ساده و راحت از django CMS آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای بلاگرها، وب‌مسترها و دیگر تولیدکنندگان آنلاین محتوا تبدیل کرده است. به طور کلی، ویژگی‌های این سیستم مدیریت محتوا را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: ویژگی‌هایی که کار توسعه‌دهندگان را آسان می‌کنند و ویژگی‌هایی که برای راحتی کار ویرایشگران محتوا در نظر گرفته شده‌اند که در ادامه این ویژگی‌ها را به تفکیک شرح خواهیم داد:

برای توسعه‌دهندگان
django CMS یک سی‌ام‌اس نوشته شده بر پایهٔ فریمورک جنگو است که به معنای واقعی کلمه کاربرپسند است. تمام برنامه‌نویسان پایتون به سرعت کار با آن را یاد می‌گیرند، علاوه بر آنکه این سامانه به راحتی با دیگر اپلیکیشن‌های نوشته شده با فریمورک جنگو قابل یکپارچه‌سازی است.

نوشته شده با زبان برنامه‌نویسی پایتون
با استفاده از django CMS می‌توانید هم از ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی قدرتمند Python و هم از فریمورک معروف آن یعنی Django بهره ببرید. django CMS با یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا یعنی پایتون نوشته شده است در حالی که فریمورک Django امنیت و سادگی کار با آن را تضمین می‌کند.

بهترین زیرساخت
زیربنای کاملاً مستحکم و بی‌نقصی که توسط پایتون و جنگو حاصل شده است، طرح کلی منظم، ساده و زیبای سی‌ام‌اس جنگو را ممکن ساخته است. پلاگین‌های Django به خوبی با زیرساخت‌های بزرگ‌تر سازگار می‌شوند تا از همه چیز، از زیرساخت‌های موجود و اعتبارسنجی (Authentication) گرفته تا دیتابیس و فریمورک‌های فرانت‌اند، استفاده کنند. django CMS هیچ‌گونه پیش‌فرض هاردکد شده و بویلرپلیتی برای یک تکنولوژی خاص ندارد. بنابراین لازم نیست سیستم خود را مطابق با django CMS بسازید، بلکه می‌توانید django CMS را مطابق با سیستم‌تان کاستومایز کنید.

اکوسیستم قابل گسترش
سیستم مدیریت محتوای جنگو به گونه‌ای طراحی شده است که پایه و اساس سیستم مدیریت محتوایی باشد که شما نیاز دارید. به علاوه می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های django CMS، از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید و اپلیکیشن‌های جدیدی بسازید.

برای ویرایشگر محتوا
فضای django CMS برای کاربر طراحی شده است و از یک رابط مبتنی بر Drag & Drop بهره می‌برد. فضای django CMS بر طبق نیاز به انتشار محتوای چندزبانه به صورت پیش‌فرض طراحی شده و از ابزارهایی برای بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (SEO) نیز بهره می‌برد.

ویرایش با دابل کلیک
تنها با یک دابل کلیک بر روی متن، تصویر، دکمه یا ماژول محتوا یک پنجره باز می‌شود که امکان ایجاد تغییراتی برای آن بخش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این روش به‌روزرسانی محتوا بسیار ساده خواهد بود.

پیش‌فرض چندزبانه
تمام سایت‌ها، صفحات و محتواهای مختلف را می‌توان در زبان‌های مختلف در اختیار داشت. زمانی که محتوای مورد نظر در یک زبان خاص موجود نیست، کاربر می‌تواند برای آن رفتار فال‌بک و قوانین خاصی تعریف کند.

نوع صفحه
می‌توانید صفحات را به عنوان تایپ‌های مختلفی ذخیره کنید؛ یعنی اگر شما یک صفحهٔ جدید ایجاد کنید، می‌توانید نوع صفحه، پلاگین‌ها و محتوای آن را به صورت خودکار و پر شده داشته باشید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon